http://www.simp-poznan.pl/dokumentacja-maszyn-i-urzadzen/archiwum-techniki/tabor-kolejowy.html
Kilka ciekawych fotografii ze strony "Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechamików Polskich ..."
Tabor wykonany w zakładach Hipolita Cegielskiego w Poznaniu w latach 20 - 30 XX w
Wagon z dwunastoma kamionkami do kwasów. P.F.Z.A.-Mościce.
Wagon do przewozu kwasu siarkowego. Rozstęp osi 4,0 m, ładowność 15000 kg, pojemność 10,5 m3,,nośność 15750 kg, waga własna 12460 kg. M.S.Wojs. Państwowa Wytwórnia Prochu i Materiałów Kruszących. St. Zagożdzon, Dyr. Radom
Wagon cysterna do przewozu kwasu siarkowego. Rozstęp sworzni 7,0 m, ładowność 30000 kg, pojemność 19,0 m3, waga własna 21350 kg. Wagon firmy Dr Roman May Chemiczna Fabryka Tow. Akc. Luboń. St. Poznań Dyr. Poznań
Wagon specjalny dla inż. Stanisława Sokołowskiego. Warszawa. St. Poznań. Dług. Ład.9,0 m, pow. ład. 23 m2, rozstęp osi 6,0 m, waga własna 21540 kg.
Wagon pocztowy seriiGmx. Waga własna 39130 kg, ładowność 13000 kg, nośność 13650 kg, rozstaw sworzni 13,5 m, rozstaw skrajnych osi 15,05 m, rozstaw osi wózków 2 15 m.
Wagon do przewozu żywych ryb. 530 484. Dług. ład.7,0 m, pow. ład. 20,6m2, rozstęp osi 4,5 m, ładowność 15000 kg, nośność 15750 kg, waga własna 14800 kg
Wagon do przewozu piwa 530 342. ZJEDNOCZONE BROWARY WARSZAWSKIE PF "HABERBUSCH& SCHIELE". Dług. Ład.7,0 m, pow. ład. 20,4 m2, rozstęp osi 4,5 m, ładowność 15000 kg, nośność 15750 kg, waga własna 13780 kg. St. Warszawa Dyr. Warszawa
Wagon 1-do przewozu piwa, wagon 2- cysterna do chloru ciekłego P.F.Z.A. Mościce, wagon 3-wagon z kamionkami do kwasów. P.F.Z.A. Mościce. Rozstęp osi 4,0 m, ładowność 15000 kg, pojemność 12 m3, nośność 15750 kg.
Czy wagon nr 2 do chloru ciekłego to była obudowana cysterna?