• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
636 3 1
Warszawa - stary dworzec Główny. Nowy się buduje. Za chwileczkę wstawię zdjęcie.
[DOUBLEPOST=1424894629][/DOUBLEPOST] Zobacz załącznik 273592
Panie Mechaniku Jarząbek, szczerze Panu gratuluję ! Sprawa jest dla mnie jasna...
Do głowy by mi nie przyszło, że tak wyglądała kiedyś w tym miejscu Warszawa, ale najbardziej zmyliła mnie konstrukcja semaforów świetlnych.
Swoją drogą nieźle dałem się "podpuścić", ale na moje usprawiedliwienie działają dwie rzeczy: to, że nie jestem Warszawiakiem oraz to, że mam mniej lat niż to zdjęcie... :).
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
A nie było to trudne Krzysiu ...... przypomniałem sobie, że jak kiedyś tamtędy przejeżdżałem .... to akurat coś tam spawali......;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
najbardziej zmyliła mnie konstrukcja semaforów świetlnych
No właśnie, mnie też. Te sygnalizatory to dla mnie zagadka, bo na PKP już przed wojną stosowano sygnalizatory świetlne praktycznie takie same, jak te spotykane do dziś, z żeliwną głowicą i prostokątnymi drzwiczkami. Taki semafor na białym maszcie widać na pierwszym z zamieszczonych przez kolegę Adama66 zdjęć. A na pozostałych zdjęciach widać rozbierany, niestety, stary budynek Dworca Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.

O, widzę, że Kolega Hoart to już wyjaśnił. A ma Kolega coś więcej na temat tych pierwszych sygnalizatorów?
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.418 110 1
Ponieważ wychowałem się na Chmielnej dorzucę jeszcze dawny układ torów lokomotywowni. Do dziś zachował się już tylko jeden budynek administracyjny. Na drugiej mapce zaznaczona dzisiejsza ul Jana Pawła. Wtedy jej oczywiście nie było.

chmielna_69_05.jpg
f1yh.jpg

a to zdjęcie z początku lat 60tych (wiem, że to drobny offtop, ale proszę to potraktować jako pointę)
z13662655V,Tak-w-1955-r--wygladal-wykop-linii-srednicowej-na-.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
- niestety nie mam nic o tych pierwszych sygnalizatorach - widzę je dopiero pierwszy raz przy okazji tego zdjęcia z NAC-a , które wkleił Kolega Szwed1978 i które to zdjęcie wywołało tyle fajnych emocji ,- dodam od siebie ,że zastanowiło mnie przyjmując opis miejsca tego zadarzenia ,że to Warszawa - to zastanowiło mnie właśnie ; -jak wyglądały nasze pierwsze sygnalizatory/semafory świetlne jeszcze na długo przed elektryfikacją węzła warszawskiego - nic nie natrafiłem na ten temat ..
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
70 2 0
To zdjęcie z archiwum NAC pochodzi z kolekcji IKC (Ilustrowanego Kuryera Codziennego), który działał do 1939 r., ale w czasie II wojny światowej wydawnictwo wydawało Krakauer Zeitung, dla którego gromadzono zdjęcia, zapewne i ww.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
O Autorze tego "cosia" kilka miesięcy temu był program z serii "Było, nie minęło" prowadzony przez A.Sikorskiego. W programie tym padały stwierdzenia, że całe archiwum fotograficzne Henryka Poddębskiego jest skatalogowane i opisane. Jednoznacznie też zostały umiejscowione zdjęcia z manewrów, które się odbyły na Wołyniu.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.463 58 3
Stacja radioodbiorcza w wagonie pociągu pospiesznego na trasie Warszawa - Kraków. Lata 20 - 30 XX w.
Stacja radioodbiorcza w wagonie pociągu pospiesznego na trasie Warszawa - Kraków..jpg

[DOUBLEPOST=1426195482,1426193684][/DOUBLEPOST]Wnętrze przedziału dla niepalących pierwszej klasy. Widoczne tabliczki informacyjne: "Nie pluć. Nie zanieczyszczać wagonu", "Dla niepalących", "Ciepło-Zimno" .
Lata przedwojenne
wnetrze wagonu.jpg
 

Podobne wątki