• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.842 32 2
Jestem ciekaw w jakie kolory był ubrany wagon spalinowy? kremowo-...........
stawiam na niebieski
Dokładnie taki. Kiedy robiłem jego model też się zastanawiałem nad kolorami, bo niestety żadne zdjęcie kolorowe tego typu taboru się nie zachowało. Model jest bez fartuchów, które zostały dodane później aby przetestować ich wpływ na opory ruchu i ewent. oszczędności paliwa.
 

Załączniki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.463 58 3
Zdjęcia z fotopolski z woj. Świętokrzyskiego

1928 Skarżysko Kamienna ręczna obrotnica - widoczny drąg do obracania
1928 Skarrżysko kamienna.jpg


Kielce1939 Wykolejony Tr20 - 120?
Kielce 1939 Tr20 - 120.jpg


Końskie1928 polscy żołnieże
Końskie 1928 czerwiec.jpg


Skarżysko Kamienna 1939 - 40
Skarrzysko Kamienna 1939-40.jpg


Skarżysko kamienna z samolotu1939
Skarżysko Kamienna 1939.jpg


Linia kolejowa Charsznica Wąskotorowa - Kocmyrzów Wąskotorowy Stacja kolejowa Cudzynowice lata 20-30
Kopia Linia kolejowa.jpg

I ostatni kurs w 1994 dla porównania
Cudzynowice 1994.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.463 58 3
C.D fotografii z NAC dotyczących przemysłu. Lata nieznane. Oczywiście jeżeli w opisie jest błąd proszę o sprostowanie.

Państwowa Fabryka Olejów mineralnych Polmin w Drohobyczu
Państwowa Fabryka Olejów mineralnych Polmin w Drohobyczu.jpg


Rafineria w Dziedzicach
Rafineria ropy naftowej w Dziedzicach.jpg

Spółka Akcyjna Akwawit - Rektyfikacja Okowity i Fabryka Chemiczna w Poznaniu
Spółka Akcyjna Akwawit - Rektyfikacja Okowity i Fabryka Chemiczna w Poznaniu.jpg


http://www.nafta-polska.pl
Rafineria w Trzebini
Trzebinia cysterny.jpg

[DOUBLEPOST=1422825192,1422824560][/DOUBLEPOST]http://www.nafta-polska.pl/historia-naftownictwa/borysław/
Nalewaki w rafinerii Borysław
Stacja kolejowa w Borysławiu została zbudowana w 1872 r. – na zdjęciu nalewaki do ropy.jpg

[DOUBLEPOST=1422825445][/DOUBLEPOST]http://www.nafta-polska.pl/historia-naftownictwa/prl/
Trzebinia 1947 - podobno (przełom epok)

Trzebinia 1947.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Bardzo ciekawe zdjęcia ze strony nafta-polska. Ale daty raczej się nie zgadzają.
- Nalewaki w rafinerii Borysław - StEG i kkStB - to na pewno przed końcem 1 wś.
- Rafineria w Trzebini - oryginalny podpis ma też "na początku wieku" i to raczej też przed 1919 - same cysterny a-w.
- Trzebinia 1947 - też nie ma szans by to było po 1918 - widać same budki wzorów a-w.
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0

Projekty parowzów OLp 118 i Pm36-1 proj. Kazimierza Zembrzuskiego. / fot.© K. Zembrzuski, W Biurze Konstrukcyjnym Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce. Wspomnienia 1928-1937. O ile o Pm36 wiemy prawie wszystko, to o tym pierwszym projekcie dowiedziałem się dopiero dzisiaj!!! OLp 118??? WTF?

No i ciasteczko z ebaya na dobranoc:



Ok22-40
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
OLp118 to lekki pociąg pospieszny, składający się z parowozu z silnikiem czterocylindrowym przeciwbieżnym i 4 wagonów. Projekt realizowany w Fabloku w 1934r. przez panów Zembrzuskiego i Rytla i zarzucony z braku zainteresowania Ministerstwa Komunikacji
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
Co to znaczy: przeciwbieżnym ?
Trudno określić konstrukcję silnika i rozrządu pary w tym akurat przypadku. Podobno jakieś materiały z tego projektu są w posiadaniu Muzeum Techniki w PKiN w Warszawie i należałoby wgłębić się w temat, ale zasada działania w przypadku pary cylindrów jest mniej więcej taka jak na rys. Niewątpliwie był to nowatorski projekt.

Opposed-cylinder_engine-tech_drawing.png
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki