• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
Może Kolega Szwed zdradzić źródło tych zdjęć? Zaglądałem na stronę Muzeum Polskiego w Ameryce, ale niczego nie znalazłem (może źle szukałem).

Sorry, zajrzałem na górę strony i znalazłem informację o źródle. Jeśli Kolega Szwed ma jeszcze jakieś fotki, to będę wdzięczny za ich pokazanie.[/quote

Strona z tego zamku nie chodzi i nie wiem co się stało z tymi zdjęciami z tej strony wszystko co miałem na temat modeli Pm i Pt to się podzieliłem wiecej nie mam:(
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.474 58 3
Panowie proszę o potwierdzenie lub poprawkę czy na zdjęciu jest parowóz Tr11
PIC_1-G-2930a.jpg

Zdjęcie podobno z 1918 r pozowane polskich kolejarzy
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.062 25 2
A czy może ktoś znający się na wagonach pokusi się o stworzenie listy wagonów tam stojących, typ, producent ?
Z lektury części modelarskiej, wiem, że jest kilku Kolegów doskonale rozróżniających przedwojenne wagony, po najdrobniejszych szczegółach :)
Oczywiście chodzi mi tylko o te, produkcji polskiej.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Z włoskich rzeczy to ciekawie prezentują się elektrowozy na prąd trójfazowy, pierszwy przy transparencie z 4 malutkimi pantografami to E.432,
a ten w oddali to E 431. Włoska prezentacja to była oferta na elektryfikację dla PKP.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.533 112 11
Dobrze ze Polacy nie poszli droga Wlochow z elektryfikacja bo to by bylo :confused: Mozliwe ze ten budynek po prawej stronie jest wolno stojacy i jest wjazd na plac tak jak na dole zdjecia. Za E431 widze transformator na kolach, Polacy ponoc kilka takich kupili w ramach elektryfikacji linii srednicowej, czy nie tak?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
A czy może ktoś znający się na wagonach pokusi się o stworzenie listy wagonów tam stojących, typ, producent .
Specjalistą od wagonów nie jestem .... ale ktoś musi zacząć ......

Moim skromnym zdaniem te trzy wagony zostały wyprodukowane w sanockiej firmie Zieleniewski, Fitzner i Gamper.

1. Najprawdopodobniej trzyosiowy wagon pocztowy .
2. Wagon do przewozu żywego drobiu.
3. Gaziareczka.

Parowozów wyprodukowanych w polskich wytwórniach chyba nie trzeba przedstawiać.

Targi turystyki i transportu 1930.jpg
 
Reakcje
11 1 6
Piękne to zdjęcie z Targów Poznańskich,dla mnie jako rodowitego poznaniaka jeszcze urzeka jego przedwojenna pannorama.
Ale wracając do wątku torów bez przejazdu,wątek ustawiania taboru dżwigami ,chyba nie wchodzi w rachubę.Ja pamiętam teren targów jeszcze jako dziecko z początków lat siedemdziesiątych i układ torowy.Tych po lewej stronie nie było juz .natomiast te po prawej były przedłużeniem wjazdu na teren targów za dworcem zachodnim od ul Glogowskiej.Jak widac na zdjęciu szyny wystają teraz są schowane w kostce brukowej typ tramwajowy.Myslę aby zwiedzający nie potykali się o główki szyn, zasypano białym grysem,jaki potocznie pamietam stosowano na MTP.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Dobrze ze Polacy nie poszli droga Wlochow z elektryfikacja bo to by bylo
W sumie jednak poszli. Na PKP przyjęto przecież system 3000 V prądu stałego, tak, jak we Włoszech, gdzie system prądu trójfazowego się jednak nie rozpowszechnił.

Te trzy szczupaki to mogą wyć wagony tzw. "pociągu turystycznego": wagon III klasy z miejscami do spania (co dziś nazwalibyśmy kuszetką), wagon kąpielowy i wagon-barowy. Ale wagonów tej budowy o różnym wyposażeniu było sporo, budowano je w fabryce Lilpop, Rau i Loewenstein w Warszawie, jak i w zakładach firmy Zieleniewski, Fitzner-Gamper w Krakowie i w Sanoku. Trochę o tym można poczytać w wydanym w 1939 roku albumie "XX-lecie komunikacji w Polsce Odrodzonej", którego reprint wydano chyba dwa lata temu. Ponieważ jest to wydawnictwo popularno-propagandowe, trudno jednak liczyć na szczegółowe dane techniczne, czy zestawienia typów i liczby zbudowanych pojazdów. Z powyższego zdjęcia trudno poznać, jakie konkretnie wagony były na tej wystawie.
 

Podobne wątki