• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Po obejrzeniu kilkunastu zdjęć mogę powiedzieć, że w okresie przedwojennym na budkach parowozów PKP nie podawano przydziału do poszczególnych MD, z wyjątkiem parowozów dyrekcji toruńskiej. Przydział ale w zasadzie tylko DOKP malowano na czołownicy parowozu i też nie zawsze.
Po wkroczeniu Niemców zaczęto podawać przydział parowózów do poszczególnych Bw. Oczywiście mogę się mylić, materiały przejrzałem zbyt szybciutko.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Piaskowy jak zwykle przywalił z armaty (y) A czy to Żywiec? Wątpię. Ale jako lubelak, mam prawo się nie znać. Podobny (choć nie identyczny) budynek, jest w Zwardoniu. Ale to nie musi być ślad, bo z tego co pamiętam, to okaelki stacjonowały w Bielsku, więc może tamte okolice? Chyba są na forum (oprócz Piaskowego), jacyś userzy ze Śląska?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
A ja polecam opinię Kolegi Piaskowego .... ale tylko do opisów. Zdjęcia faktycznie są b. ładne, natomiast opisy do nich ..... lepiej ich nie czytać. Z tego co pamiętam to z wąskotorówki zrobiono Kolej Warszawsko-Wiedeńską a z Kolei Jabłonowskiej kolej Nadwiślańską ..... może i słusznie - wszak biegła nad samiuśką Wisłą ;)
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Dokładnie. Jakiś rok temu (będąc w księgarnii), miałem tą książkę w ręku. Jednak po kilku chwilach, już nie chciałem jej mieć... Taki przypadkowy zlepek fotografii, adresowany chyba do ludzi nie związanych z tematyką kolei. A tym, którzy się interesują historią kolei- ta pozycja może się przydać wtedy, gdy chcą w jakiś niezobowiązujący sposób, coś pokazać i poopowiadać dzieciom siedzącym na kolanach. To tyle tytułem recenzji. Moim zdaniem sto razy cenniejsze i ciekawsze są fotki, jakie prezentuje tutaj Piaskowy, ale coś nie ma chętnych do ich identyfikacji- szkoda, bo urodziwe. Sam chętnie bym się dowiedział, gdzie je zrobiono?
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
-zwrócić chcę uwagę na fotografię wcześniejszą wklejoną przez Kolegę Piaskowego ( z Tr20-106) dlatego ponieważ zaa parowozów widać fragment architektury kolejowej ,wydaję mi się ,że małej parowozowni halowej z dachem skośnym ,wzdłużnym ,której to ściana frontowa ceglana ma jak na wczesne lata ubiegłego wieku w naszej rzeczywistości architektonicznej niespotykane proste wykończenie z cegły - żadnych gzymsów ,które to wtedy stosowano - ciekawe gdzie taki nowoczesny sposób wykończenia w arch .kolejowej zastosowano jak na lata wczesne dwudzieste?
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Właśnie to, że jest to tylko fragment- ciężko jest coś wyrokować. Jestem pewien, że z czasem pojawiać się będą nowe (nieznane dotąd) fotografie z różnych miejsc, a zapewniam Cię, że wtedy tacy jak ja, posiedzą i pokojarzą je ze sobą. Cierpliwość- ponoć najwyższą z cnót. W innych wątkach, też juz się coś produkuje. Za jakiś czas...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.013 1 0
Witam.
Wczoraj przeglądając włoski ebay natrafiłem na zdjęcia polskiego taboru, nie tylko z II epoki. Zdjęcia wystawił użytkownik ichartasrl w cenie 30 EURO za sztukę. Niektóre ujęcia znane inne nie:

Pu29
1932
foo-7xDA.jpg

Pd14
Pd14-10:
1941 - GMÜND (AUSTRIA) foo-AAAA.jpg 1942 - Polska foo-AAAD.jpg
Pd14-2:
1940 - Polska foo-fly7.jpg 1947 - HÜTTELDORF (AUSTRIA) foo-zlvZ.jpg
Pd14-3 - 1940 - Polska
foo-SnYW.jpg

Tw12
Tw12-37 - 1922 - WIENER NEUSTADT (AUSTRIA) - oba zdjęcia
foo-AAAB.jpg foo-zXU5.jpg

Ti12
Ti12-47 - 1940 - Polska
foo-AAAC.jpg

Pn12
Pn12-18 - 1941 - Wiedeń
foo-bwgU.jpg
Pn12-15 - 1941 - Wiedeń Ostbahnhof
foo-DXFD.jpg
Pn12-20 - 1935 - Polska
foo-yxbu.jpg

Pd13
Pd13-6 - 1943 - Lwów
foo-hQVe.jpg

Ty23
Ty23-? - 1941 - Wiedeń - DISTRETTO DI FLORIDSDORF
foo-khnP.jpg
Ty23-348 - 1947 - STRASSHOF AN DER NORDBAHN (AUSTRIA)
foo-sakW.jpg
Ty23-?? - 1941 - Wiedeń - DISTRETTO DI FLORIDSDORF
foo-v4my.jpg

Tr12
Tr12-125 - 1947 - Wiedeń - FRANZ JOSEFS BANHHOF
foo-tpVq.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Jest to parowóz wirtemberskiej serii Hh - po przejęciu przez DR zaliczony do serii 57.4. Być może przemierzał nasze szlaki ale nie znalazł się na PKP.
 

Podobne wątki