• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

II epoka PKP - początki stalowego piękna RP

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Ta zamienność tendrów wydaje się zupełnie naturalna- szczególnie w okresie powojennym. Kolejnictwo poniosło ogromne straty, więc by pouruchamiać tak potrzebne wtedy parowozy, zapinano do nich to, co było pod ręką. Inna, acz dość podobna sytuacja była w latach 60-tych i 70-tych, gdzie zaczęto na masową skalę wycofywać wiele serii parowozów, a te które wciąż jeździły, już się trochę sypały. O ile podczas napraw, potrafiono wykonać praktycznie nowy kocioł do parowozu, to nie słyszałem o przypadku wykonania nowego tendra. W razie konieczności- zapinano po prostu tender, od jakiejś skasowanej maszyny (dobrym przykładem są tu Pt31, w latach 70-tych). Podejmowano oczywiście próby modernizacji tendrów, ale objęły one tylko część maszyn. Tu nie dziwią mnie zatem uwagi szanownego Jarząbka, choć uważam, że były to pojedyncze przypadki. Dodały one trochę kolorytu naszej kolei, która pomimo smutnych czasów, była w tamtym okresie po prostu piękna. Nie to, co teraz...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Ta zamienność tendrów wydaje się zupełnie naturalna- szczególnie w okresie powojennym.,
Dla mnie też jest jak najbardziej naturalna - występowała przed wojną, w czasie wojny, po wojnie i jeszcze nie tak dawno gdy do Pt47 doczepiono tender od Ol49. ;)
Zresztą .... nie tylko my to stosowaliśmy. Inne zarządy kolejowe także.
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Piękne są te fotki Piaskowego- tylko pozazdrościć kolekcji. Ale ciekawy jest tak naprawdę ten kocioł Brotana. Inne zarządy dość szybko wycofały maszyny z tego typu kotłem, a u nas dość intensywnie je ekspolatowano. Jakieś Tp17 (nie pomne teraz które), też jeździły z kotłami tego systemu.
 

CytriCo

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
No ale w końcu nie każdy jest kolegą Jarząbkiem.
No i dzięki Bogu ...... nie zniósłbym tego.

Do takich bardziej obfotografowanych pociągów, parowozów w czasie kampanii wrzesniowej zaliczyłbym:
- Poznańczyka,
- Gen. Sosnkowskiego,
- przewróconego Ty23 pod Grudziądzem,
- Ty23 na wysadzonym moście - Bugaj.
- właśnie tego sanitarnego,
- i wysadzony poc. z amunicją - też z Ty23.
Natomiast po uderzeniu w 1941 r na ZSRR:
- wykolejone 3 austriaki ex PKP pod Złoczowem,
- i unieruchomiony poc. panc z par.Ow.
 

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Toć przecież nie powiedziałem, ze nie było zdjęć tego pociągu - wydawało mi się tylko, że tego zdjęcia nie widziałem wcześniej publikowanego...Ale dobrze, obiecuję się już więcej nie kompromitować w gronie fachowców...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Proszę tego tak nie odbierać - pisząc tamte słowa miałem na myśli to, że ten skład sanitarny cieszył się wyjatkowym zainteresowaniem fotografujących - żadna kompromitacja. A zdjęcie w tym ujęciu z całą budką par. Ty23 od strony pomocnika ja też pierwszy raz widzę.
 

Podobne wątki