#88
Pod tym jakże równym numerem prezentujemy samochód, który w naszym kraju był w swoim czasie obiektem pożądania niemal wszystkich kierowców lat 80-tych i początku 90-tych. Mowa o modelu VW Passat B2, czyli drugiej generacji. Produkowany był w latach 1980-1988, w roku 1985 przeszedł facelifting. Najszybciej rozróżnimy obie serie po halogenach umieszczonych przy reflektorach przednich, które przed liftingiem były trójkątne, a po prostokątne. Nasze auto jest to wersja po kuracji odmładzającej. Passat dzielił płytę podłogową z Audi 80 B2, produkowany był początkowo w czterech wersjach nadwozia: 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan (jako Santana do 1985) oraz 5-drzwiowe kombi. Po liftingu zniknęła wersja 3-drzwiowa Passata, za to pojawia się napęd Syncro (bazujący na Quattro Audi). Silniki po lifcie benzynowe czterocylindrowe: 1,3l 60KM, 1,6l 75KM, 1,8l 90KM, 2,0l 115KM oraz 5-cylindrowy 2,2l 120-136KM. Były też diesle: 1,6D 54KM i 1,6TD 70KM. Dodajmy jeszcze, że wewnątrz po liftingu pojawiają się środkowe kratki nawiewów na desce rozdzielczej.
Nasz VW Passat B2 to wersja specjalna Trophy z końca produkcji, model PCX 870410, w kolorze stalowo-niebieskim prezentuje się następująco:
