Zacząć wypadałoby właściwie do podstaw, otóż owi "zarabiacze kasy", czytaj szwajcarzy, wykombinowali sobie, że skoro jeden z najsłynniejszych wiaduktów na świecie i to pod patronatem UNESCO, co by to nie znaczyło, choć dla wielu na świecie to wyznacznik i marka na poziomie cudu świata, przynosi kasę z tytułu przejazdów szklanymi pułapkami, sprzedaży wszelkiej maści gadżetów, to czas powiększyć zyski.
Faktycznie między wiaduktami Schmittnertobel i Landwasser jest trochę szerszej przestrzeni, ale żeby zaraz budować tam przystanek, szczególnie że spora część istniejących stacji stanowi już tylko mijanki. Tym czasem kto bogatemu zabroni, wcisnęli tam krótki peron dla lokomotywy z trzema wagonami i od 17 maja 2025 kursuję sobie Ge4/4 II z wagonem normalnym, specjalnie przebudowanym wagonem panoramicznym i wagonem sterowniczym, między Filisur, a dotychczas nieczynną stacją Alvenau. W ten sposób dotychczas dla wielu praktycznie niedostępny punkt widokowy na Hennings będzie zapewne kolejną tłumnie obleganą atrakcją.
Z okazji powyższego RhB urządziło huczną imprezę z darmowymi przejazdami w/w wahadłem, darmowym wstępem do muzeum w Bergun, przejazdem pociągiem historycznym z lokomotywą G3/4 11 Heidi, wystawą taboru, makiet w skali H0m, itp.