• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Rozczochrany

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
208 7 3
Tym razem tandem . EU07-374 i druga o nieznanym numerze z Tatrami w Krakowie Sanktuarium 28.01.2018
Zobacz załącznik 551439
Generale, z Atom Heart Mother było bardziej generalsko, choć Gilmour na tle tych gór też ma klimat. Tak przy okazji, choć tacy znawcy kolei jak Wy pewnie wiecie, że poczatkowe dźwięki z "rattle that lock" to dżingiel z zapowiedzi dworcowych SNCF.
Pozdrowienia dla @Jarząbek i innych fanów :)
Przpraszam za zaśmiecanie wątku
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
808 5 0
O jak miło ,że Kolega zwrócił uwagę na awatary. Doceniam. Za długo by dyskutować na forum czy Atom , czy Live at Pompei bardziej generalskie.
Ale motywów kolejowych w otoczce ich twórczości jest więcej. Może kiedyś założymy taki post.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.862 525 30
Było kiedyś na forum o tym numerze "La vie du Rail", jak też o wcześniejszym, w którym też była relacja z Polski. Pokazaliśmy tam sporo zdjęć z tych numerów, w tym to powyżej, ale teraz nie potrafię tego znaleźć. Może ktoś pamięta, gdzie to było?
 
Reakcje
3.668 30 0
Może banalne pytanie, może już gdzieś, ktoś, dyskutował na temat tych zdjęć, jednak od pewnego czasu próbuję "ugryźć" temat i na nic konkretnego nie natrafiłem w necie. Może tu uzyskam jakieś odpowiedzi. W podanych niżej linkach są dwa niezwykle interesujące zdjęcia EU07-496. Pierwsze zdjęcie przedstawia EU07-496 - według opisu w czerwcu 1995, drugie ten sam pojazd, w sierpniu 1995, już po wypadku, któremu uległa 17.08.1995 (kasacja w 1996). Dodam tylko, że lokomotywa służbę rozpoczęła 28.10.1988 w MD Olsztyn. Dlaczego niezwykłe są to zdjęcia? Ponieważ lokomotywa posiada zielone czoła (a według opisu jest to rok 1995). Czy ktoś może wie, do kiedy spotykano zielone czoła na "siódemkach", osobiście myślałem, że pod koniec 1989 wszystkie będące w służbie EU07 posiadały juz żółte czoła (i ich wariacje). Wiadomo również, że 303E fabrycznie wychodziły z HCP z trapezami na czołach, a od nr inwentarzowego EU07-492 (ale czy aby na pewno od tego numeru), przed opuszczeniem fabryki, czoła malowano już na żółto. Później, w egzemplarzach wyprodukowanych w latach 1989 - 1992, żółte czoła były uwzględnione w schemacie fabrycznym. Wracając do zdjęcia EU07-496 ....dlaczego posiada ona zielone czoła w 1995? (wbrew przepisom), w dodatku powinna przecież opuścić HCP z trapezami albo, z większym prawdopodobieństwem, juz z żółtymi czołami (jako numer 496)? ...Na zdjęciu, jeżeli to rok 1995 to jest już zapewne po pierwszej, a może i drugiej rewizji, czyżby podczas niej otrzymała takie barwy czół ?? Może był to jednorazowy "wyskok" np. ZNLE Gliwice ? Dodam tylko, że nie ważne który byłby to rok, to EU07-496 ma i tak bardzo nietypowy kolor czół, jak na okres w którym służyła. Czy może ktoś ma zdjęcia innych EU07 z lat 1990-tych z całkowicie zielonymi czołami? Próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat - do kiedy można było spotkać zielone czoła, po wprowadzeniu we wrześniu 1988 przepisowych żółtych - jednak wszędzie podawany jest koniec roku 1989 jako graniczny. Tymczasem zdjęcie przeczy temu, w dodatku widniejąca na nim lokomotywa stoi z wagonami (a więc jest w służbie), i nie jest to malowanie zielone typu trapez, typowe dla 303E.

http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU07.htm
http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU07_51.htm
http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU07_52.htm
 
Reakcje
3.668 30 0
Może banalne pytanie, może już gdzieś, ktoś, dyskutował na temat tych zdjęć, jednak od pewnego czasu próbuję "ugryźć" temat i na nic konkretnego nie natrafiłem w necie. Może tu uzyskam jakieś odpowiedzi. W podanych niżej linkach są dwa niezwykle interesujące zdjęcia EU07-496. Pierwsze zdjęcie przedstawia EU07-496 - według opisu w czerwcu 1995, drugie ten sam pojazd, w sierpniu 1995, już po wypadku, któremu uległa 17.08.1995 (kasacja w 1996). Dodam tylko, że lokomotywa służbę rozpoczęła 28.10.1988 w MD Olsztyn. Dlaczego niezwykłe są to zdjęcia? Ponieważ lokomotywa posiada zielone czoła (a według opisu jest to rok 1995). Czy ktoś może wie, do kiedy spotykano zielone czoła na "siódemkach", osobiście myślałem, że pod koniec 1989 wszystkie będące w służbie EU07 posiadały juz żółte czoła (i ich wariacje). Wiadomo również, że 303E fabrycznie wychodziły z HCP z trapezami na czołach, a od nr inwentarzowego EU07-492 (ale czy aby na pewno od tego numeru), przed opuszczeniem fabryki, czoła malowano już na żółto. Później, w egzemplarzach wyprodukowanych w latach 1989 - 1992, żółte czoła były uwzględnione w schemacie fabrycznym. Wracając do zdjęcia EU07-496 ....dlaczego posiada ona zielone czoła w 1995? (wbrew przepisom), w dodatku powinna przecież opuścić HCP z trapezami albo, z większym prawdopodobieństwem, juz z żółtymi czołami (jako numer 496)? ...Na zdjęciu, jeżeli to rok 1995 to jest już zapewne po pierwszej, a może i drugiej rewizji, czyżby podczas niej otrzymała takie barwy czół ?? Może był to jednorazowy "wyskok" np. ZNLE Gliwice ? Dodam tylko, że nie ważne który byłby to rok, to EU07-496 ma i tak bardzo nietypowy kolor czół, jak na okres w którym służyła. Czy może ktoś ma zdjęcia innych EU07 z lat 1990-tych z całkowicie zielonymi czołami? Próbowałem znaleźć jakieś informacje na ten temat - do kiedy można było spotkać zielone czoła, po wprowadzeniu we wrześniu 1988 przepisowych żółtych - jednak wszędzie podawany jest koniec roku 1989 jako graniczny. Tymczasem zdjęcie przeczy temu, w dodatku widniejąca na nim lokomotywa stoi z wagonami (a więc jest w służbie), i nie jest to malowanie zielone typu trapez, typowe dla 303E.

http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU07.htm
http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU07_51.htm
http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU07_52.htm
Dodam tylko, że na zdjęciu wraku, widać fragment dołu, boku pudła, obok ostojnicy, gdzie można dostrzec kolor żółty, można więc wnioskować, że w sierpniu 1995, w trakcie wypadku, posiadała przepisowo żółte czoła...
 
Reakcje
3.668 30 0
.....Kurcze faktycznie coś z krojem tych cyfr nie tak, szczerze mówiąc nie przypuszczałem, że w tak banalnej sprawie jak zdjęcie lokomotywy, ktoś może robić fotomontaż lub tym podobne hocki-klocki, po co, na co ??? ... eh, ŚWIAT OSZALAŁ, a cały wczorajszy wieczór poświęciłem na poszukiwaniu zielonych czół w latach 1990-tych :LOL: i nic nie znalazłem... Dzięki za odpowiedzi, dla mnie wszystko jasne.... faktycznie jak się bliżej przyjrzeć to pola zdjęcia gdzie widnieje numer inwentarzowy wyglądają na fotomontaż.... chyba starzeję się, bo ciągle zbyt wierzę w ludzi i widzę w nich szczerość i uczciwość... do głowy by mi nie przyszło, że ktoś może robić fotomontaż lokomotywy.... Jeszcze raz dzięki za szybkie spostrzeżenia i konkluzje
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki