• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.223 121 1
Ciekawostki z Facebooka - Dominik Hołuj

31.10.2023 | EP07-514 świeżo po wykonanej niedawno naprawie P4 z pociągiem IC San do stacji Warszawa Gdańska na stacji Radom Główny. Skład był wyjątkowo zestawiony z sześciu wagonów z okazji święta Wszystkich Świętych 1 listopada. (Naprawa P4 1P4/5 ZNTKiM w Gdańsku 2023-10-06)

396334863_890898842559952_3021692751825037873_n.jpg


13.10.2023 | EP07-347 z IC Jagiełło do Lublina Głównego na stacji Radom Główny. (Naprawa P4 1P4/5 ZNTKiM w Gdańsku 2023-09-08)

391570649_880655513584285_8430800897383839920_n.jpg
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.223 121 1
Ciekawostki z Facebooka - Szuflada kolejowa Tomasza Zajkowskiego

09.04.2010 | Grudów | Kolejowe wyścigi.
EP07-1051 pomalowana w "brytyjskie" barwy wraz z niezidentyfikowanym pociągiem TLK, wyprzedza duet jednostek EN57-1232 + 1599 jadących ze Skierniewic do Warszawy Wschodniej. [...]


400213692_664674128988112_3670105844456757068_n.jpg


12.12.2007 | Zielonka | Budyń EP07-1021 jeszcze za czasów służby u swojego pierwotnego właściciela jakim były PKP Przewozy Regionalne, wraz ze składem pociągu pośpiesznego "Jaćwing" z Suwałk do Wrocławia. Pociąg chwilę wcześniej zjechał z linii nr 6 i wjechał na linię 449. Warto zwrócić uwagę na pierwszy wagon za lokomotywą, a mianowicie 609A w brązowo - kremowych barwach.

386261295_646692357452956_3884576422748626667_n.jpg
 

Drozdzik

Znany użytkownik
Reakcje
1.725 0 0
Ciekawostki z Facebooka - Szuflada kolejowa Tomasza Zajkowskiego

09.04.2010 | Grudów | Kolejowe wyścigi.
EP07-1051 pomalowana w "brytyjskie" barwy wraz z niezidentyfikowanym pociągiem TLK, wyprzedza duet jednostek EN57-1232 + 1599 jadących ze Skierniewic do Warszawy Wschodniej. [...]


Zobacz załącznik 1012270

12.12.2007 | Zielonka | Budyń EP07-1021 jeszcze za czasów służby u swojego pierwotnego właściciela jakim były PKP Przewozy Regionalne, wraz ze składem pociągu pośpiesznego "Jaćwing" z Suwałk do Wrocławia. Pociąg chwilę wcześniej zjechał z linii nr 6 i wjechał na linię 449. Warto zwrócić uwagę na pierwszy wagon za lokomotywą, a mianowicie 609A w brązowo - kremowych barwach.

Zobacz załącznik 1012271
Mi się akurat trafiła przygoda z wagonem 609A . Gdzieś na stacji ;) Rok 2010
Wagon osobowo-rowerowy.jpg
 
Reakcje
114 3 0
Mam pytanie do miłośników serii EU07. Pytanie dotyczy lokomotyw typ 4E - od 001 - do 244 (4Ea). Wiadomym jest, że na przełomie lat 80 i 90 dokonano zmian polegających na malowaniu czoła lokomotywy na żółto z zachowaniem listew ozdobnych. Później pod koniec lat 90 likwidowano listwy malując dwa żółte pasy. Jednak interesuje mnie sprawa oznaczenia lokomotyw. Otóż na zdjęciach dostępnych w necie część lokomotyw ma bezpośrednio zamocowane oznaczenia PKP i nr serii wraz z numerem inwentarzowym, jednak część ma te oznaczenia zamocowane pośrednio tak jak w typie 303E. Kiedy nastąpiła zmiana sposobu mocowania oznaczeń? Czy to było z chwilą likwidacji listew ozdobnych?
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Ta EU07-045 na finiszu swojego żywota całkiem przyzwoicie się prezentowała. Aż dziwne, że żadne skanseny, muzea, czy stowarzyszenia nie pomyślą o pozyskaniu siódemki do kolekcji. Ceny oscylują zazwyczaj w okolicach 50 tys.zł. Nie jest to jakaś zawrotna kwota.To tylko równowartość 52 szt. EU07 PIKO:)
Zobacz załącznik 1005461
Tej lokomotywy bardzo szkoda, zwłaszcza że (kolokwialnie mówiąc), nie zdążyła dobrze ostygnąć po ostatniej służbie, pomimo że upłynęło już trochę czasu.

A swego czasu właśnie, to ta siódemka była w świetnym stanie technicznym. Czy coś się w ostatnim czasie zmieniło, tego nie wiem, ale patrząc szerszym horyzontem zastanawia jedna rzecz...

Kto ustala i jakimi kryteriami się kieruje, typując tabor do kasacji...
Czy bierze się pod uwagę stan rzeczwisty taboru, czy po najmniejszej linii oporu wykreśla się co trzeci albo co piąty z listy, bawiąc się wkoło fortuny albo inne zabawy losowe, przy biurku, nawet nie będąc w terenie. Pomijam kompetencje.

Dużo starsze i gorsze trupy jeżdżą, (albo się sciaga takie z zagranicy) wycofane z ruchu, przez lata odstawione w krzakach, reanimuje, polonizuje i przywraca do ruchu, a kasuje się nowsze w dużo lepszym stanie.

Jak widać, dotyczy to wszystkich spółek, bez wyjątku.
Czy ktoś nad tym panuje? Widząc jak to się odbywa, to szczerze wątpię.

Z tą 045, ktoś na prawdę bardzo się pospieszył. Na tym skończę, bo zaczyna mi brakować cenzuralnego w miarę, na jako takim poziomie słownictwa, żeby komentować dalej, w miarę kulturalnie ten stan rzeczy.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Mam pytanie do miłośników serii EU07. Pytanie dotyczy lokomotyw typ 4E - od 001 - do 244 (4Ea). Wiadomym jest, że na przełomie lat 80 i 90 dokonano zmian polegających na malowaniu czoła lokomotywy na żółto z zachowaniem listew ozdobnych. Później pod koniec lat 90 likwidowano listwy malując dwa żółte pasy. Jednak interesuje mnie sprawa oznaczenia lokomotyw. Otóż na zdjęciach dostępnych w necie część lokomotyw ma bezpośrednio zamocowane oznaczenia PKP i nr serii wraz z numerem inwentarzowym, jednak część ma te oznaczenia zamocowane pośrednio tak jak w typie 303E. Kiedy nastąpiła zmiana sposobu mocowania oznaczeń? Czy to było z chwilą likwidacji listew ozdobnych?
Malowanie czół na żółto, podyktowane było odpowiednimi w tamtym czasie, przepisami i było nie zależne od zakresu przeprowadzanych napraw okresowych z zachowaniem listew ozdobnych, czy ich braku.
Nie było też (przynajmniej ja nie kojarzę) jakiegoś konkretnego terminu, dotyczącego wprowadzania zmian odnośnie listew lub ich braku, oraz tablic z numerem serii i numerem taborowym. Owszem stało się to kiedyś, ale nie była to jakaś zmasowana akcja.
Toteż nie wszystkie lokomotywy załapały się na takie wizualne modyfikacje.
Przed żółtymi pasami (np. 136, 237, 205), a także krotko, równolegle z nimi, były też lokomotywy w pasy szare.

Na przykład EU07-045, w 1996 roku.
Podczas kolejnej naprawy okresowej otrzymała pasy żółte na bokach, gdzie inne siódemki nadal posiadały listwy i numery taborowe bezpośrednio mocowane do poszycia pudła (np 118, 137 etc.)
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zas...wagonami-serii-bmnopux-na-stacji-w-katowicach
 
Ostatnio edytowane:

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
Tej lokomotywy bardzo szkoda, zwłaszcza że (kolokwialnie mówiąc), nie zdążyła dobrze ostygnąć po ostatniej służbie, pomimo że upłynęło już trochę czasu.

A swego czasu właśnie, to ta siódemka była w świetnym stanie technicznym. Czy coś się w ostatnim czasie zmieniło, tego nie wiem, ale patrząc szerszym horyzontem zastanawia jedna rzecz...

Kto ustala i jakimi kryteriami się kieruje, typując tabor do kasacji...
Czy bierze się pod uwagę stan rzeczwisty taboru, czy po najmniejszej linii oporu wykreśla się co trzeci albo co piąty z listy, bawiąc się wkoło fortuny albo inne zabawy losowe, przy biurku, nawet nie będąc w terenie. Pomijam kompetencje.

Dużo starsze i gorsze trupy jeżdżą, (albo się sciaga takie z zagranicy) wycofane z ruchu, przez lata odstawione w krzakach, reanimuje, polonizuje i przywraca do ruchu, a kasuje się nowsze w dużo lepszym stanie.

Jak widać, dotyczy to wszystkich spółek, bez wyjątku.
Czy ktoś nad tym panuje? Widząc jak to się odbywa, to szczerze wątpię.

Z tą 045, ktoś na prawdę bardzo się pospieszył. Na tym skończę, bo zaczyna mi brakować cenzuralnego w miarę, na jako takim poziomie słownictwa, żeby komentować dalej, w miarę kulturalnie ten stan rzeczy.
Stan taboru i opłacalność naprawy, to że Tobie się wydaje że jest w świetnym stanie nie znaczy że tak jest. Często się zdarza że po bliższym obejrzeniu ostoja lub inne elementy konstrukcyjne nie nadają się do dalszej eksploatacji. Co do 7 to nowsze nie znaczy że lepsze, seria 303E była robiona z cieńszych blach, w wielu przypadkach młodsze lokomotywy są w dużo gorszym stanie niż te starsze dlatego idą pod palnik. Nie wiem na jakiej podstawie tak wychwalasz 045 bo ona się nie nadawała już do żadnej naprawy. Podczas złomowania było to widać.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Stan taboru i opłacalność naprawy, to że Tobie się wydaje że jest w świetnym stanie nie znaczy że tak jest. Często się zdarza że po bliższym obejrzeniu ostoja lub inne elementy konstrukcyjne nie nadają się do dalszej eksploatacji. Co do 7 to nowsze nie znaczy że lepsze, seria 303E była robiona z cieńszych blach, w wielu przypadkach młodsze lokomotywy są w dużo gorszym stanie niż te starsze dlatego idą pod palnik. Nie wiem na jakiej podstawie tak wychwalasz 045 bo ona się nie nadawała już do żadnej naprawy. Podczas złomowania było to widać.
Zaraz, zaraz. Powoli.
Rozumiem, że dysponujesz wiedzą, że nie nadawała się do naprawy. OK.
A na jakiej podstawie wyciągnąłeś takie a nie inne wnioski? Były robione pomiary, czy podczas cięcia zauważyłeś dziury w ostojnicy?
Jak kolwiek, przyjmuję Twoje argumenty, bo ja to wszystko wiem. Do tego dochodzi bardzo modny w ostatnim czasie tzw. rachunek ekonomiczny etc. Nie zapominaj o tym.

Oczywiście nic nie jest wieczne, choćby nie wiem jak zaklinac czas i rzeczywistosc. Dużo też zależy od utrzymania i jakości przeprowadzonych napraw.
Cienka ostoja dyskwalifikuje, co by nie mówić i to jest prawda, a naprawa jest wysoce nioplacalna. Np EU07-509, stosunkowo młoda, wycofana niegdyś z naprawy.

Na jakiej podstawie tak wychwalam?
Nie wychwalam, tylko tak było, a napisałem wyraźnie o co chodzi...

Czy coś się w ostatnim czasie zmieniło, tego nie wiem,
Czas leci nieubłaganie i wszystko się zmienia i starzeje.
Nie było mi dane na szczęście tego oglądać, ale pierwotnie typowane pod palnik maszyny z tej puli, uciekły do przewoźników.
Być może na części, a z całą pewnością kilka do jazdy.
Więc nadal mnie zastanawia
Kto ustala i jakimi kryteriami się kieruje, typując tabor do kasacji...
Czy bierze się pod uwagę stan rzeczwisty taboru, czy po najmniejszej linii oporu wykreśla się co trzeci albo co piąty z listy, bawiąc się wkoło fortuny albo inne zabawy losowe, przy biurku, nawet nie będąc w terenie. Pomijam kompetencje.

Dużo starsze i gorsze trupy jeżdżą, (albo się sciaga takie z zagranicy) wycofane z ruchu, przez lata odstawione w krzakach, reanimuje, polonizuje i przywraca do ruchu, a kasuje się nowsze w dużo lepszym stanie.
I nie chodzi sensu stricte o same siódemki, byki, łamańce, czy wagony piętrowe bdhpumn, albo ED73...

A jeżeli jeździsz i robisz to wystarczajaco dlugo, to wiesz że pomimo, że lokomotywy były danej serii w opisach parametrów były takie same, pracowały zupełnie różnie. I tak 045 nadawała się na pociągi zarówno osobowe jak i pospieszne, sprawowala się na nich bardzo dobrze, bardzo dobry rozruch, bardzo dobrze trzymała prędkość bez względu na brutto pociągu. I tak jest z każdą seria lokomotyw.
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.612 159 0
Tej lokomotywy bardzo szkoda, zwłaszcza że (kolokwialnie mówiąc), nie zdążyła dobrze ostygnąć po ostatniej służbie, pomimo że upłynęło już trochę czasu.

Kto ustala i jakimi kryteriami się kieruje, typując tabor do kasacji...
Czy bierze się pod uwagę stan rzeczwisty taboru, czy po najmniejszej linii oporu wykreśla się co trzeci albo co piąty z listy, bawiąc się wkoło fortuny albo inne zabawy losowe, przy biurku, nawet nie będąc w terenie. Pomijam kompetencje.

Dużo starsze i gorsze trupy jeżdżą, (albo się sciaga takie z zagranicy) wycofane z ruchu, przez lata odstawione w krzakach, reanimuje, polonizuje i przywraca do ruchu, a kasuje się nowsze w dużo lepszym stanie.

Jak widać, dotyczy to wszystkich spółek, bez wyjątku.
Czy ktoś nad tym panuje? Widząc jak to się odbywa, to szczerze wątpię.

Też się nad tym zastanawiałem. Np. dlaczego skasowano całą serię SU46 a teraz wypożycza się jakieś durne Nurki od CD żeby ciągać teelczyny po liniach bez druta...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki