• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.419 137 19

13 grudnia 2023 roku - Leszno, ul. 1 Maja

W deszczowe przedpołudnie punktualnie do stacji w Lesznie, szlakiem podg Rydzyna - Leszno, zbliża się lokomotywa serii EP07P należąca do POLREGIO, prowadząca pociąg REGIO nr 67923 relacji Wrocław Główny - Poznań Główny. Niespełna minutę później, zgodnie z rozkładem jazdy, wspomniany szlak w kierunku przeciwnym zajmuje druga najstarsza "siódemka" należąca do PKP Intercity - EU07-030 na czele pociągu IC 56104 JEZIORAK relacji Olsztyn Główny - Wrocław Główny.

EU07-030 została wyprodukowana we wrocławskim Pafawagu w 1968 roku. W tym roku w czerwcu skończyła 55 lat! Jedyną starszą od niej "siódemką" w parku taborowym PKP Intercity jest EU07-005 wyprodukowana w tej samej fabryce niemalże równo rok wcześniej.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.348 123 1
EU07-030 została wyprodukowana we wrocławskim Pafawagu w 1968 roku. W tym roku w czerwcu skończyła 55 lat! Jedyną starszą od niej "siódemką" w parku taborowym PKP Intercity jest EU07-005 wyprodukowana w tej samej fabryce niemalże równo rok wcześniej.
Jak filozofia przyświeca PKP IC, że w swoim parku taborowym utrzymują lokomotywy wyprodukowane w 1967 roku a o wiele młodsze zostały zezłomowane albo sprzedane:niepewny:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Jak filozofia przyświeca PKP IC, że w swoim parku taborowym utrzymują lokomotywy wyprodukowane w 1967 roku a o wiele młodsze zostały zezłomowane albo sprzedane:niepewny:
Czy kolega @am-70 myśli o SP/SU45 i SU46? To jednak trochę co innego, lokomotywy elektryczne z natury są bardziej długowieczne od spalinowych, a generalne remonty tych ostatnich, zwłaszcza połączone z gruntowną modernizacją (czytaj: wymianą) zespołu napędowego silnik spalinowy-prądnica główna są znacznie droższe. Tak więc takie porównanie jest trochę bez sensu.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.348 123 1
Czy kolega @am-70 myśli o SP/SU45 i SU46? To jednak trochę co innego, lokomotywy elektryczne z natury są bardziej długowieczne od spalinowych, a generalne remonty tych ostatnich, zwłaszcza połączone z gruntowną modernizacją (czytaj: wymianą) zespołu napędowego silnik spalinowy-prądnica główna są znacznie droższe. Tak więc takie porównanie jest trochę bez sensu.
Może moje pytanie niezbyt precyzyjnie sformułowałem. Chodziło mi tylko o lokomotywy typu EU07, a dokładniej o to, że w parku taborowym PKP IC są użytkowane lokomotywy wyprodukowane w latach 60-tych a o wiele młodsze zostały zezłomowane lub sprzedane. Logika podpowiada, że najpierw starszy tabor powinien być odstawiony z eksploatacji.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
Bo te starsze miały robione naprawy główne czyli obecne P5 i mają jeszcze kilometry do wyjeżdżenia. A młodsze tych napraw nie miały i kilometry się skończyły a nikt nie zamierza w IC marnować kasy na naprawę starych trupów na 125 km/h.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.782 52 5
Hello
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc zadam pytanie TU.
Czy ktoś może mi powiedzieć, GDZIE to zdjęcie zostało zrobione?

Przy okazji, co to może być za pociąg ?

82605328_1582079955274327_2178907999559483392_o.jpg
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.782 52 5
Zastanawiają mnie te chaszcze na końcu.....Tam powinny być rozjazdy, jeśli to byłoby Zakopane...

Po zbliżeniu, faktycznie może to być Zakopane. Prosiłbym jednak o potwierdzenie osoby, która ma pewność.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.925 531 30
Zdjęcia kolegi @Arekmiz nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że to jest Zakopane. A co do pociągu, to po pierwsze, w Polsce nigdy nie jeździły "nocne ekspresy", a po drugie, być może to w ogóle nie jest skład jednego pociągu, tylko odstawione wagony od różnych pociągów. Nie twierdzę, że tak było, a jedynie, że mogło tak być. Ale równie dobrze mogły to być wagony np. od pociągu-autokuszetki, odstawione tam po odłączeniu platform samochodowych.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.627 160 0
w Polsce nigdy nie jeździły "nocne ekspresy", a po drugie, być może to w ogóle nie jest skład jednego pociągu, tylko odstawione wagony od różnych pociągów. Nie twierdzę, że tak było, a jedynie, że mogło tak być. Ale równie dobrze mogły to być wagony np. od pociągu-autokuszetki, odstawione tam po odłączeniu platform samochodowych.
No tak. Pewnie mi się przyśniło, że kiedyś jechałem z Warszawy do Świnoujścia i z powrotem na konferencję naukową pociągiem typu NEx... o_O
A tu zestawienia:
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?zeme=PKPIC&kategorie=NEx&rok=2003
Tym jechałem do Świnoujścia:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak...Ex&cislo=18700/1&nazev=NOCNY EXPRESS&rok=2003
A taki jeździł do Zakopanego:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak...Ex&cislo=53700/1&nazev=NOCNY EXPRESS&rok=2003
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki