Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
10-12-2023 Rumia . EP07-1013 Rybak relacji Gdynia - Białogard / EP07-1041 Pobrzeże relacji Kołobrzeg - Łódż Fabryczna / EP07-361 - łącznikiem z Gdyni Postojowej przez stację Gdynia Port w kierunku lokomotywowni Gdynia Grabówek oraz Dziki
W deszczowe przedpołudnie punktualnie do stacji w Lesznie, szlakiem podg Rydzyna - Leszno, zbliża się lokomotywa serii EP07P należąca do POLREGIO, prowadząca pociąg REGIO nr 67923 relacji Wrocław Główny - Poznań Główny. Niespełna minutę później, zgodnie z rozkładem jazdy, wspomniany szlak w kierunku przeciwnym zajmuje druga najstarsza "siódemka" należąca do PKP Intercity - EU07-030 na czele pociągu IC 56104 JEZIORAK relacji Olsztyn Główny - Wrocław Główny.
EU07-030 została wyprodukowana we wrocławskim Pafawagu w 1968 roku. W tym roku w czerwcu skończyła 55 lat! Jedyną starszą od niej "siódemką" w parku taborowym PKP Intercity jest EU07-005 wyprodukowana w tej samej fabryce niemalże równo rok wcześniej.
EU07-030 została wyprodukowana we wrocławskim Pafawagu w 1968 roku. W tym roku w czerwcu skończyła 55 lat! Jedyną starszą od niej "siódemką" w parku taborowym PKP Intercity jest EU07-005 wyprodukowana w tej samej fabryce niemalże równo rok wcześniej.
Jak filozofia przyświeca PKP IC, że w swoim parku taborowym utrzymują lokomotywy wyprodukowane w 1967 roku a o wiele młodsze zostały zezłomowane albo sprzedane
Jak filozofia przyświeca PKP IC, że w swoim parku taborowym utrzymują lokomotywy wyprodukowane w 1967 roku a o wiele młodsze zostały zezłomowane albo sprzedane
Czy kolega @am-70 myśli o SP/SU45 i SU46? To jednak trochę co innego, lokomotywy elektryczne z natury są bardziej długowieczne od spalinowych, a generalne remonty tych ostatnich, zwłaszcza połączone z gruntowną modernizacją (czytaj: wymianą) zespołu napędowego silnik spalinowy-prądnica główna są znacznie droższe. Tak więc takie porównanie jest trochę bez sensu.
Czy kolega @am-70 myśli o SP/SU45 i SU46? To jednak trochę co innego, lokomotywy elektryczne z natury są bardziej długowieczne od spalinowych, a generalne remonty tych ostatnich, zwłaszcza połączone z gruntowną modernizacją (czytaj: wymianą) zespołu napędowego silnik spalinowy-prądnica główna są znacznie droższe. Tak więc takie porównanie jest trochę bez sensu.
Może moje pytanie niezbyt precyzyjnie sformułowałem. Chodziło mi tylko o lokomotywy typu EU07, a dokładniej o to, że w parku taborowym PKP IC są użytkowane lokomotywy wyprodukowane w latach 60-tych a o wiele młodsze zostały zezłomowane lub sprzedane. Logika podpowiada, że najpierw starszy tabor powinien być odstawiony z eksploatacji.
Bo te starsze miały robione naprawy główne czyli obecne P5 i mają jeszcze kilometry do wyjeżdżenia. A młodsze tych napraw nie miały i kilometry się skończyły a nikt nie zamierza w IC marnować kasy na naprawę starych trupów na 125 km/h.
Tabliczka z nr peronu i toru na wiacie to ewidentnie Zakopane.
Tam dalej tory się schodzą do 2 w kierunku Spyrkówki, po prawej jest skarpa z krzaczorami i drzewami.
Zdjęcia kolegi @Arekmiz nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że to jest Zakopane. A co do pociągu, to po pierwsze, w Polsce nigdy nie jeździły "nocne ekspresy", a po drugie, być może to w ogóle nie jest skład jednego pociągu, tylko odstawione wagony od różnych pociągów. Nie twierdzę, że tak było, a jedynie, że mogło tak być. Ale równie dobrze mogły to być wagony np. od pociągu-autokuszetki, odstawione tam po odłączeniu platform samochodowych.
w Polsce nigdy nie jeździły "nocne ekspresy", a po drugie, być może to w ogóle nie jest skład jednego pociągu, tylko odstawione wagony od różnych pociągów. Nie twierdzę, że tak było, a jedynie, że mogło tak być. Ale równie dobrze mogły to być wagony np. od pociągu-autokuszetki, odstawione tam po odłączeniu platform samochodowych.