• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Druga wojna światowa w skali Z

OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#83
Na zdjęciach wygląda prawie jak realnie. Szkoda, że w tej skali żołnierze to mega drobizgi, ale tak poza tym elegancko.
Panie Adamie, dziękuje bardzo.
Schwerer Panzerspähwagen (8-Rad)
seria niemieckich 4-osiowych rozpoznawczych samochodów opancerzonych klasy Schwerer Panzerspähwagen; Sd.Kfz. 231/232/233/263 (8-Rad), używanych przez Wehrmacht w czasie II wojny światowej. Pojazdy te zastąpiły wcześniejsze 3-osiowe konstrukcje typu Sd.Kfz. 231(6-Rad) i podobne. Produkcję rozpoczęto w zakładach Büssing-NAG na początek 1937 roku, konstruując 23 pojazdy. W kolejnych latach wyprodukowano następujące ilości: w 1938- 50 sztuk, 1939- 53 sztuki, 1940- 30 sztuk, 1941- 94 sztuki, 1942- 154 sztuki oraz 200 sztuk w roku 1943, co dało łączną produkcje 604 sztuk (wraz z wersją Sd.Kfz. 232). W okresie produkcji wprowadzono liczne usprawnienia, jednak zmodyfikowane pojazdy nie otrzymywałe odrębnych symboli (Ausf.).
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#84
M16 MGMC
samobieżne działo przeciwlotnicze kal. 12,7mm, konstrukcji amerykańskiej, z okresu II wojny światowej. Podwozie transportera opancerzonego Halftrack posłużyło do budowy różnego typu dział samobieżnych. Niektóre zostały przyjęte do uzbrojenia, produkcji seryjnej, a następnie zostały przyjęte do uzbrojenia, produkcji seryjnej, a następnie użyte bojowo. Należy do nich przede wszystkim samobieżne działa przeciwlotnicze uzbrojone w wielokalibrowe karabiny maszynowe kalibru 12,7mm. W efekcie dalszych prac udało się zaadaptować wiezyczkę Maxon do montażu czterech karabinów maszynowych. W grudniu 1942 tak uzbrojony pojazd został standaryzowany jako M16 MGMC. W żargonie żołnierzy amerykańskich działo nazywane było "Meat choppers" czyli maszynka do mięsa.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#85
Panzerkampfwagen III
zaprojektowany przez Daimler-Benz AG, niemiecki czołg średni z okresu II wojny światowej. Był najbardziej dynamicznie rozwijanym modelem służącym w armii III Rzezy. Uzbrojeniem pierwszych egzemplarzy, wybudowanych w 1937, były działa 37mm. Ponieważ nie sprawdzały się one w walce z czołgami alianckimi, już w 1940 zaczęto produkować czołgi wyposażone w armaty kalibru 50mm (zarówno krótko jak i długolufowe). W połowie 1942 rozpoczęto przezbrajanie wozów w krótkolufowe działa 75mm (Ausf. N). Ograniczono też ich rolę do bezpośredniego wspierania własnej piechoty i osłaniania czołgów Panzer VI Tiger przed piechotą przeciwnika. W połowie 1943 zupełnie zaprzestano ich produkcji, a przez końcem roku następnego, wozy PzKpfw III niemal zupełnie znikneły z odziałów frontowych. Kilka z nich pozostało jednak do końca wojny, głównie w jednostkach okupacyjnych.
Panzerkampfwagen III Ausf.L
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
 

Rotor72

Aktywny użytkownik
Reakcje
28 4 0
#87
Jeden z moich ulubionych wątków.
modele - petarda, szczególnie jak się patrzy na tego grosza
kolekcja - zazdro, zazdro, zazdro !!!
ale te zdjęcia... - mógłbyś wydać książkę, album. Oglądam, oglądam i się "napatrzać" nie mogę, w pełni oddają klimat.

gratulacje i w całości popieram.
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#88
Jeden z moich ulubionych wątków.
modele - petarda, szczególnie jak się patrzy na tego grosza
kolekcja - zazdro, zazdro, zazdro !!!
ale te zdjęcia... - mógłbyś wydać książkę, album. Oglądam, oglądam i się "napatrzać" nie mogę, w pełni oddają klimat.

gratulacje i w całości popieram.
Rotor72, dziękuje bardzo. Uważajcie ten wątek po prostu jako cyfrowy zbiór fotek z czasów drugiej wojny światowej w skali 1 do 220. Postaram się aby kolejne prezentacje sprzętu były również na tak wysokim poziomie. :cool:
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#89
Sd.Kfz.2 (kleines Kettenkraftrad Sd.Kfz.2, Kettenkrad lub NSU Kettenkrad) lekki pojazd wielozadaniowy (transport, holowanie dział, układanie kabli telefonicznych itp.) konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej. Wehrmacht poszukiwało lekkiego holownika lub transportera mogącego przewozić zaopatrzenie w trudnych warunkach terenowych. Miał on także transportować różne rodzaje broni i sprzętu. W 1940 roku powstał pierwszy prototyp takiego pojazdu. Do końca wojny wyprodukowano 8411 sztuk Kettenkradów.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#90
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
Jagdpanzer IV (Sd.Kfz.162) niemieckie działo pancerne z okresu II wojny światowej. Powstało jako nowa, zmodyfikowana wersja pojazdu StuG III na podwoziu czołgu Panzer IV. Pojazd oznaczony jako L/48 (z armatą 7,5cm Pak 39 L 48) produkowany był od stycznia do listopada 1944 przez zakłady Vomag w Plauen (wyprodukowano ok. 769 egzemplarzy). W sierpniu 1944 weszły do produkcji nowe wersje IV/70(V) projektu zakładów Vomag i IV/70(A) projektu Alkett. Uzbrojone były w czołgową wersję armaty 7,5cm Pak 42L/70. Za produkcję nowej wersji odpowiedzialne były zakłady Vomag oraz Nibelungenwerke w St. Valentin w Austrii. Od sierpnia 1944 do kwietnia 1945 w zakładach Vomag wyprodukowano łącznie ok. 940 pojazdów w wersji IV70(V), w zakładach Nibelungenwerke wyprodukowano do marca 1945 tylko 278 pojazdów w wersji IV/70(A).
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
 

Załączniki

  • 361,4 KB Wyświetleń: 198
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#91
LWS (Landwasserschlepper) Historia pojazdu sięga 1935 roku, kiedy to Heereswaffenamt złożył w zakładach Rheinmetall-Borsig zamówienie na specjalistyczny, gąsienicowy pojazd amfibijny, który miał być wykorzystywany do holowania barek głównie przez rzeki, oraz w razie potrzeby do poruszania się po lądzie. Do 1939 roku zbudowano 3 prototypów, które wysłano na testy na początku 1940. Pojazdy otrzymały oznaczenie Landwasserschlepper (LWS) I i cechowały się kadłubem wzorowanym na motorówkach, wyposażonych w podwozie gąsienicowe z czterema dwukołowymi wózkami po każdej stronie. Napęd w wodzie zapewniały dwie śruby umieszczone z tyłu. Moc dostarczał dwunastocylindrowy silnik Maybach HL120TRM o pojemności 12 litrów i mocy 300KM. Cały pojazd miał 9,2 m długości, 3 m szerokości oraz 3,5 m wysokości, natomiast masa bojowa wynosiła 16 ton. Prędkość maksymalna na lądzie wynosiła 40km/h a na wodzie około 12km/h. W nadbudówce znajdowało się miejsce dla 3 członków załogi oraz około 20 pasażerów. Łącznie wyprodukowano 26 LWSów w różnych wersjach.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#92
Hummel- 15cm schwere Panzerhaubitze auf Geschützwagen III/IV(Sf) Sd.Kfz.165
niemieckie samobieżne działo polowe z okresu II wojny światowej uzbrojone w haubicę 150mm, używane przez Wehrmacht od 1942 roku do końca wojny. Pierwsze projekty nowego pojazdu powstały w 1942, kiedy wojska niemieckie odczuły brak samobieżnej artylerii polowej, która mogłaby łatwo współpracować z wojskami pancernymi. Kadłub składający się z wanny (była to nieco wydłużona w tylnej części typowa wanna czołgu Panzer IV) i osłony przedziału bojowego wykonany był ze spawanych płyt walcowanych o grubości 15-30mm wanna i 10mm nadbudowa. Nadbudowa osłaniająca przedział bojowy była odkryta od góry. Póżniejsze modele Hummel miały nieco zmodyfikowane przednie nadwozie, ze zwiększoną przestrzenią dla kierowcy i radiooperatora. Do końca wojny wyprodukowano 713 Hummeli w wersji podstawowej i 157 w wersji nieuzbrojonego transportera amunicji.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#93
VW typ 82 Kübelwagen
samochód osobowo-terenowy konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej. Była to wojskowa wersja samochodu osobowego Volkswagen Typ 1 (Garbus) Prototypowe pojazdy VW typ 62 zostały sprawdzone w warunkach bojowych w czasie agresji na Polskę w 1939 roku. Seryjne samochody VW typ 82 zostały użyte w trakcie walk we Francji. Pierwsze większe dostawy do jednostek liniowych nastąpiły w połowie 1940. Od tego czasu Kübelwagen stał się jednym z podstawowych pojazdów armii niemieckiej. Używany był we wszystkich rodzajach wojsk, na wszystkich frontach wojny.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#94
Jagdtiger (Panzerjäger Tiger für 12,8cm Pak44 L/55 (Sd.Kfz.186)
niemiecki ciężki niszczyciel czołgów z okresu II wojny światowej. Jagdtigera zbudowano na nieznacznie zmodyfikowanym podwoziu czołgu PzKpfw VIB Königstiger (Tiger II). Był ostatnim produkowano seryjnie niemieckim niszczycielem czołgów i najcięższym pojazdem pancernym użytym bojowo podczas II wojny światowej. Dysponował potężnym uzbrojeniem w postaci armaty PaK 44/2L55 kalibru 128mm, umożliwiającej niszczenie pojazdów alianckich nawet z odległości 4000 metrów. Wyprodukowany został w niewielkiej serii, nieprzekraczającej 88 pojazdów. W związku z niewielką mobilnością i silnym pancerzem bywał nazwany ,,samobieżnym bunkrem``. Konstrukcja miała wiele wad, do których można zaliczyć między innymi małą mobilność, wynikającą z dużej masy i zbyt słabego silnika. Większość pojazdów stracono w wyniku usterek lub ataków alianckiego lotnictwa.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10 (2).JPG
11 (2).JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#97
Panzerkampfwagen IV
niemiecki czołg średni z okresu II wojny światowej. Aż do jesieni 1942 roku był najcięższym wozem pancernym służącym w armii III Rzeszy. Początkowo był uzbrojony w krótkolufowe działo kalibru 75mm, jednak pod wpływem doświadczeń wyniesionych ze starć z radzieckimi czołgami T-34 i KW-1 przebrojono go w armaty długolufowe. Przez kilka miesięcy był najlepszym czołgiem państw Osi i jedynym, który mógł nawiązać równorzędną walkę z wozami alianckimi. Mimo pojawienia się cięższych maszyn PzKpfw V Panther i PzKpfw VI Tiger nigdy nie został przez nich wyparty z dywizji pancernych i do kónca wojny był podstawowym czołgiem niemieckim.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
13.JPG
15.JPG
16.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
#98
Panzerkampfwagen VIII Maus- czołg superciężki konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej. Z łączną masą 188 ton był to najcięższy czołg, jaki kiedykolwiek skonstruowano, lecz nigdy nie wyszedł do produkcji seryjnej, ani nie został użyty bojowo. Niemcy zbudowali jedynie dwa prototypy, jeden z wieżą bojową a drugi z atrapą wieży.
Mój model przedstawia Maus Projekt 205/2 z wieżą bojową.
1 (2).jpg
2 (2).JPG
3.JPG
4 (2).JPG
5.JPG
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.JPG
10.jpg
11.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
993 1 1
Aby transportować takie bydle wyprodukowano specjalną czternastoośiąwą platformę w zakładach Simmering Graz Pauker w Wiedniu. Transport musział uminąć mosty i tunele. Podróż z Kummersdorfu koło Berlina do Böblingen trwała aż 3 dni.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.jpg
6.JPG
7.JPG
8.JPG