• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Druga wojna światowa w skali Z

OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 1 1
#61
Jesteś niesamowity w budowie tych maleństw... o_O
Mafo, dziękuje bardzo. Łatwo nie było ale jestem jednak uparty gość.
Panzerkampfwagen VI Tiger (Sd.Kfz.181)
niemiecki czołg ciężki z okresu II wojny światowej. Podczas II wojny światowej okazało się konieczne wybudowanie pojazdu zdolnego niszczyć nowe radzieckie czołgi, po tym jak zauważono, że pancerz niemieckich Panzer III oraz IV jest z łatwością przebijany przez T-34, które bez problemu je niszczyły. Wtedy odkryto również, ze działo przeciwlotnicze Flak 36 kal.88mm wykazuje się niezwykłą skutecznośćią w niszczeniu T-34. Niemcy pozostawili więc stworzyć czołg ciężki wyposażony w tę właśnie armatę i w taki sposób narodził się pomysł na czołg PzKpfw VI Tiger. Czołg typu ,,Tygrys`` przyjął swój pierwotny kształt w kwietniu 1942 roku, kiedy powołano komisję, aby oceniła konkursowe prototypy. Okazało się, że czołg Henschla, opracowany pod kierownictwem Erwina Andersa, nadal wykazywał przewagę nad zbyt awaryjnym prototypem Porsche. Zwycięski projekt (Henschel) otrzymał oznaczenie Sd.Kfz.181 Panzerkampfwagen VI Tiger Ausf.H (pózniej, po wprowadzeniu czołgów Tiger II, zmieniono oznaczenie na Ausf.E.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
#64
I jeszcze taka uwaga, przeciwlotnicze armaty kalibru 88mm zaczęto stosować do niszczenia broni pancernej podczas kampani francuskiej w roku 1940, póżniej to rozwiązanie rozwinięto w czasie kampani w Afryce Północnej, a dopiero na samym końcu był front wschodni. A same próby użycia tego sprzętu do niszczenia pojazdów pancernych były stosowane już w czasie wojny domowej w Hiszpani.
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 1 1
#65
I jeszcze taka uwaga, przeciwlotnicze armaty kalibru 88mm zaczęto stosować do niszczenia broni pancernej podczas kampani francuskiej w roku 1940, póżniej to rozwiązanie rozwinięto w czasie kampani w Afryce Północnej, a dopiero na samym końcu był front wschodni. A same próby użycia tego sprzętu do niszczenia pojazdów pancernych były stosowane już w czasie wojny domowej w Hiszpani.
Tak to prawda, żle się wyraziłem,;) miało być miedzy innym T-34.
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 1 1
#66
Wracając do modelu Tygrysa to ten czołg musiałem sam poskładać. Dostałem go od Andrewa Harta z
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
www.z-panzer.com jako prezent. Jest to fototrawiąka z blachy mosiężnej o grubości 0,1mm. Andy polecał go skleić kropelką ale ja postanowiłem go zlutować. A ze niema żadnej instrukcji składania musiałem trocha pokombinować. Jest to moim zdaniem najdokładniejszy model czołgu w skali 1 do 220. Jedynie lufa jest plastikowa. Ten model można zrobić z gąsienicami bojowymi lub transportowymi. Ja zrobiłem swojego Tygryska z gąsienicami bojowymi. Potężnej wygląda.:cool:
 

adam-modellbau

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
354 0 0
#67
Jedna drobna uwaga ...
W tej skali to zapewne niewykonalne, ale Tygrys miał inne gąsienice bojowe a inne (węższe) transportowe
Naczytałem się orginalnej literatury i miałem nawet okazję pogadać z tymi " bandziorami " jeden latał w Luftwaffe na Focke-Wulf 190 (ten miał sklep z butami w Gmunden ), a drugi był w wojskach pancernych "Gross Deutschland" (mała firma budowlana w Trunkirchen ).
Tygrysy z tymi gąsienicami to tylko wyjedżały z fabryki. Potem nie było ani czasu, ani chęci na tą zabawę. Tak samo było z mocowaniem, z fabryki przepisowo, potem kłody pod gąsienice i cześć.
 

adam-modellbau

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
354 0 0
#68
Wracając do modelu Tygrysa to ten czołg musiałem sam poskładać. Dostałem go od Andrewa Harta z Zobacz załącznik 917707 Zobacz załącznik 917708 Zobacz załącznik 917709 Zobacz załącznik 917710 Zobacz załącznik 917711 Zobacz załącznik 917712 Zobacz załącznik 917713 Zobacz załącznik 917714 Zobacz załącznik 917715 Zobacz załącznik 917716 Zobacz załącznik 917717 Zobacz załącznik 917718 Zobacz załącznik 917719 Zobacz załącznik 917720 Zobacz załącznik 917721 www.z-panzer.com jako prezent. Jest to fototrawiąka z blachy mosiężnej o grubości 0,1mm. Andy polecał go skleić kropelką ale ja postanowiłem go zlutować. A ze niema żadnej instrukcji składania musiałem trocha pokombinować. Jest to moim zdaniem najdokładniejszy model czołgu w skali 1 do 220. Jedynie lufa jest plastikowa. Ten model można zrobić z gąsienicami bojowymi lub transportowymi. Ja zrobiłem swojego Tygryska z gąsienicami bojowymi. Potężnej wygląda.:cool:
Ty masz zdrowie, to wygląda super. Nie wiem, czy wykonalne, ale z igły byłaby ta lufa chyba bardziej prosta, gdzie w naturze i tak tego pewno nie widać.
 
Reakcje
59 2 0
#69
Proszę poprawcie nie jeśli się mylę, ale chyba skrajnia wagonowa wynosi 3500mm ?
Tygrys na gąsienicach bojowych ma szerokość 3700mm i to czasem mogło by jednak przeszkadzać.
Czy też jak to się mówi 'dzwoni, tylko nie za bardzo wiadomo w jakim kościele' ?

Co do modelu - to podziwiam jakość wykonania.
Ale lufa jest z tworzywa sztucznego - dobrze widzę ?
 

adam-modellbau

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
354 0 0
#71
Proszę poprawcie nie jeśli się mylę, ale chyba skrajnia wagonowa wynosi 3500mm ?
Tygrys na gąsienicach bojowych ma szerokość 3700mm i to czasem mogło by jednak przeszkadzać.
Czy też jak to się mówi 'dzwoni, tylko nie za bardzo wiadomo w jakim kościele
Skrajnia to jedno, rzeczywistowść to drugie. Tak na bierząco popatrz na transport jaki teraz regularnie jeździ po polskich torach z Leopardami.
zdjęcie z internetu
OTYwL3VfMS9jY180ZWMxZS9wL3BpY3R1cmVzLzIwMTUvMDUvMDkvODAwLzQwMC9sZW9wYXJkeS5qcGc=.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 1 1
#72
Tygrysy z tymi gąsienicami to tylko wyjedżały z fabryki. Potem nie było ani czasu, ani chęci na tą zabawę. Tak samo było z mocowaniem, z fabryki przepisowo, potem kłody pod gąsienice i cześć.[/QUOTE]
Witam Pana Adama Modellbau, dokładnie tak było. W czasie wojny nie ma żadnych reguł, liczy się tylko czas.
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 1 1
#74
Proszę poprawcie nie jeśli się mylę, ale chyba skrajnia wagonowa wynosi 3500mm ?
Tygrys na gąsienicach bojowych ma szerokość 3700mm i to czasem mogło by jednak przeszkadzać.
Czy też jak to się mówi 'dzwoni, tylko nie za bardzo wiadomo w jakim kościele' ?

Co do modelu - to podziwiam jakość wykonania.
Ale lufa jest z tworzywa sztucznego - dobrze widzę ?
WojciechCieciwa, dziękuje bardzo. Budowa nie była łatwa bo nie ma żadnej instrukcji składania. Tak, lufa jest plastikowa a idealna by była tłoczona z mosiądzu.
 
Reakcje
59 2 0
#78
To wygląda rewelacyjnie ....
Ale przyznam Ci się po cichu że jak widzę taki eszelon to chciałbym na niego patrzeć przez kołowy celownik P-47 Thunderbolt, Hawker Thempest czy P-38 Lightning ....

Rozumiem, że konstrukcja mostu to również Twoja ręczna konstrukcja?
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 1 1
#80
To wygląda rewelacyjnie ....
Ale przyznam Ci się po cichu że jak widzę taki eszelon to chciałbym na niego patrzeć przez kołowy celownik P-47 Thunderbolt, Hawker Thempest czy P-38 Lightning ....

Rozumiem, że konstrukcja mostu to również Twoja ręczna konstrukcja?
Tak dokładnie. Most sobie wystrugałem z klepek dębowych a na filary używałem patyki do szaszłyka. Cała budowa trwała jakie 3 miesiące. Most w rzeczywistości miał by jakie 193 metry. Na zachodzie owszem lotnictw było największym zagrożeniem dla takich transportów a na froncie wschodnim to raczej partyzanci, którzy trotylem za parę groszy potrafili zniszczyć skład warty miliony Reichsmark. Niemcy nigdy nie byli pewni czy transporty docierają na front.
DSC01344.JPG
DSC01343.JPG
DSC01342.JPG
DSC01341.JPG
DSC01340.JPG
DSC01339.JPG
DSC01338.JPG
DSC01337.JPG