• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Druga wojna światowa w skali Z

OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.059 1 1
FIAT-Ansaldo M13/40
włoski czołg średni z okresu II wojny światowej. W momencie wejśca do służby były mniej więcej odpowiednikiem Panzer III. M13/40 nie były lubiane przez załogi, uważwone były za zawodne i łatwo palące się. Ponad 100 M13/40 zostało zdobytych pod Beda Fomm i przez pewien czas stanowiły wzbrojenie oddziałów angielskich i australijskich. Służyły takze w armii niemieckiej, a po kapitulacji Włoch reszta czołgów została skonfiskowana przez Niemców, otrzymały oznaczenia PzKpfw M13/40 735(i).
1 (3).jpg
2 (3).JPG
3 (3).JPG
4 (3).JPG
5 (3).jpg
6 (3).JPG
7 (2).JPG
8.jpg
9.jpg
10.JPG
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
291 35 1
Temat pojazdów wojskowych dostosowanych do jeżdżenia po torach jest ciekawy, ale nigdzie nie znalazłem ciekawego opracowania. Najczęściej to ciężarówki i ewentualnie Panzerspähwagen P 204 (f) Railway.
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.059 1 1
Temat pojazdów wojskowych dostosowanych do jeżdżenia po torach jest ciekawy, ale nigdzie nie znalazłem ciekawego opracowania. Najczęściej to ciężarówki i ewentualnie Panzerspähwagen P 204 (f) Railway.
To fakt, też nie znalazłem nic konkretnego na temat pojazdy dostosowane do jeżdżenia po torach. Teoretycznie każdy pojazd kołowy jest zdolny z odpowiednimi kołami poruszać się po torach. Niemcy bardzo dużo sprzętu przerobili na pojazdy kolejowe, zwłaszcza na froncie wschodnim, gdzie było mało przejezdnych dróg, a w czasu Rasputice to i wcale. Kolejny przykład pojazdu stosowany do jazdy po torach...
FAUN ZRS 567
Dwuosiowy ciągnik FAUN ZRS 567 został zbudowany w latach 1938-1944. Był napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 150 KM Deutz i miał dopuszczoną masę 10,6 t. Ciągnik był używany jako lokomotywa tymczasowa. Podczas jazdy po torach koła drogowe umieszczono na tylnej skrzynce, gdzie balast był schowany, aby zwiększyć siłę ciągnięcia.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4 (2).JPG
5 (3).JPG
6.JPG
7 (3).JPG
8 (2).JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.059 1 1
Jednak najbardziej z drugą wojną światową kojarzą mię się pojazdy półgąsienicowe.
Opel Maultier (Sd.Kfz 3a)
nazwa samochodu ciężarowego produkcji niemieckiej na bazie Opel Blitz zmodyfikowany poprzez zastąpienia tylnych kół gąsienicami od angielskiego Bren Carrier.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4 (2).jpg
5 (3).JPG
6.jpg
7 (3).JPG
8 (2).JPG
9 (2).JPG
10 (3).JPG
11.JPG
12 (2).JPG
13 (2).jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.059 1 1
KW-2
ciężki radziecki czołg okresu II wojny światowej. Oznaczenie KW otrzymał na cześć ludowego komisarza obrony Klimienta Woroszyłowa. Czołgi KW-2 zasadniczej serii produkcyjnej odróżniały się od prototypów i czołgów pierwszej serii konstrukcją wieży: w pierwszej serii miała ona skośną przednią ścianę, w zasadniczej serii wszystkie ściany były prostokątne. Razem wyprodukowano 334 egzemplarze.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4 (2).JPG
5 (3).jpg
6.jpg
7 (3).JPG
8 (2).JPG
9 (2).JPG
10.JPG
11.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.059 1 1
Sturmgeschütz III (StuG III)
działo pancerne konstrukcji niemieckiej y okresu II wojny światowej.
Daimler-Benz AG zdecydował się użyć do rozwinięcia pojazdu podwozia nowo zaprojektowanego średniego czołgu Panzerkampfwagen III. Pierwszych pięć prototypów powstało w 1937 roku na podwoziu Panzer III Ausf.B. Uzbrojone były w krótkolufową armatę 75mm Sturmkanone 37L/L24 i niskiej prędkość wylotowej pocisku. Dopiero po napotkaniu w Rosji czołgów T-34 zdecydowano się na przerobienie StuGa III w długolufową armatę zdolną do penetracji pancerza radzieckich czołgów. Od wiosny 1942 zaczęto używać armaty 75mm StuK 40L/43, a jesienią tego roku jeszcze dłuższej jej wersji L/48. Wszystkie pojazdy y serii Sturmgeschütz były bardzo tanie w produkcji w porównaniu ze współczesnymi im czołgami i do końca wojny powstało ponad 10,5 tysiąca egzemplarzy w różnych wersjach. Zobacz załącznik 910057 Zobacz załącznik 910058 Zobacz załącznik 910059 Zobacz załącznik 910060 Zobacz załącznik 910061 Zobacz załącznik 910062 Zobacz załącznik 910063 Zobacz załącznik 910064 Zobacz załącznik 910065 Zobacz załącznik 910066 Zobacz załącznik 910067 Zobacz załącznik 910068 Zobacz załącznik 910069 Zobacz załącznik 910070 Zobacz załącznik 910071
Stawiam jeszcze raz zdjęcia które się utraciły.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5 (3).JPG
6.JPG
7 (3).JPG
8 (2).JPG
9 (2).JPG
10.JPG
11.JPG
12 (2).JPG
13 (2).JPG
14 (2).JPG