• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Druga wojna światowa w skali Z

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.300 3 0
#23
Cześć.

Mimo tego, że zupełnie nie interesuję się historią, ani techniką wojskową, to z niecierpliwością czekam na każde nowe powiadomienie z Twojego tematu.
Świetna robota zwłaszcza w tej skali, tak trzymaj !

Pozdrawiam.
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#24
Cześć.

Mimo tego, że zupełnie nie interesuję się historią, ani techniką wojskową, to z niecierpliwością czekam na każde nowe powiadomienie z Twojego tematu.
Świetna robota zwłaszcza w tej skali, tak trzymaj !

Pozdrawiam.
Cześć Lucky, dziękuje cie bardzo, nie spodziewałem się tu tylu pozytywnych odpowiedzi na moje prace ale cieszę się bardzo i dodaje mi to skrzydła do dalszego działania. Postaram się aby was nie zawieść.
Pozdrawiam również,
Sebek
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#25
Elefant
(wcześniej nazywany Ferdinand)-ciężkie działo pancerne- niszczyciel czołgów używane przez armię niemiecką w czasie II wojny światowej. Pełne oficjalne oznaczenie pojazdu to Panzerjägerwagen Tiger (P) (Sd.Kfz. 184).
Został on zaprojektowany w oparciu o podwozie nieprzyjętego do produkcji prototypu Tiger, konstrukcji Ferdinanda Porsche, znanego jako Tiger(P) lub VK4501(P). Ponieważ na uzbrojenie przyjęto alternatywny wariant czołgu Tiger(VK4501(H)) z podwoziem konstrukcji firmy Henschel, zaszła potrzeba wykorzystanie zaczętej już w zakładach Nibelungenwerke partii 90 podwozi konstrukcji Porschego. 90 zbudowanych Ferdynandów oddano wojsku w kwietniu i maju 1943. Nowy pojazd został uzbrojony w armatę 88mm PaK43/2L71. Pociski wystrzelone z tego pojazdu umożliwiały przebicie czołowego pancerza każdego czołgu alianckiego, nawet z odległośći 1,5km.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#27
Fantastycznie wykonany model czołgu w skali Z. Gratuluję cierpliwości w realizacji modeli z czasów II wojny światowej.
Darek1957, dziękuje cię bardzo. Te modele co ja do tej pory tu pokazałem to wydruki 3D i odlewy z żywicy ale i te modele czeba pomalować i dać odpowiednie kalki którech jest bardzo trudno do zdobycia. Niektóre modele zbudowałem sam od zera ale wszystko w swoim czasie. Zachęcam do dalszego oglądania mojego wątku.
Pozdrawiam.
Sebek
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#30
W mojej kolekcji mam nie tylko pojazdy. Znajdzie się w niej tez nie jeden samolot.
Messerschmitt Bf 109
niemiecki samolot myśliwski, podstawowy myśliwiec Luftwaffe podczas II wojny światowej. Ministerstwo lotnictwa Rzeszy w 1933 złożyło zamówienie na nowy samolot myśliwski. Do prac projektowych, w których uczestniczyli Willy Messerschmitt, Robert Lusser oraz Hubert i Richard Bauerowie, przystąpiono wiosną 1934. Budowę pierwszego prototypu nowego samolotu oznaczonego V1 zapoczątkowano jesienią 1934. Okazał się ostatecznie bardzo udaną konstrukcją, która w przebiegu wojny można było stopniowo ulepszać. Np. szybkość maksymalna została zwiększona z początkowej 470km/h do ponad 650km/h. Ogółem wyprodukowano około 33000 Bf 109 różnych wersji.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
8.JPG
9.JPG
11.JPG
12.JPG
10.JPG
 

Załączniki

  • 241,8 KB Wyświetleń: 5
  • 407,1 KB Wyświetleń: 3
  • 272,2 KB Wyświetleń: 4
Ostatnio edytowane:
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#33
A teraz z grubej rury, znaczy się z grubą rurą...
28cm Kanone 5 (Eisenbahn)
Działo kolejowe K5(E) wyprodukowane w zakładach Kruppa używane przez Niemców w trakcie II wojny światowej. Było to jedno z najbardziej udanych niemieckich dział kolejowych; w czasie II wojny światowej używano go na prawie wszystkich frontach walk. Armaty tego typa znane jako szczupła Berta. K5(E) było konstrukcją całkowicie oryginalną. Prototypowa wersja armaty otrzymała oznaczenie K5M i miała kaliber 150mm; prace nad nią rozpoczęto w 1934, a pierwsze strzały oddano z niej w 1936. Po pomyślnym zakończeniu testów rozpoczęto produkcje armat kalibru 280mm; w momencie inwazji na Francję w służbie Wehrmachtu było już osiem armat tego typu. Do 1945 wyprodukowano 25 sztuk.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4 (2).JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#38
Railways, dziękuje bardzo. Zbieram te modele już od ponad dwudziestu lat a swój talent do fotografowania odkryłem nie długo temu. Spróbuje wyciskać z skali 1 do 220 ile się da. Wiem ze nie jest to perfekcyjne ale myślę że jak na tą skale nie jest tak żle.
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#39
Schwerer Panzerjäger mit 8,8cm Panzerabwehrkanone L/71 auf Fahrgestell Panther. (póżniej Jagdpanther)
niemiecki niszczyciel czołgów czasów II wojny światowej. Pojazd charakteryzował się skuteczną i sprawdzoną armatę 88mm, bardzo dobrym pancerzem przednim i dobrą mobilnością. Niemcy zdoali wyprodukować 392 wozy, z czego 350 trafiło do jednostek.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
16.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
867 1 1
#40
Sd.Kfz.9 (Sonderkraftfahrzeug 9)
półgąsienicowy ciągnik, używany przez Wehrmacht podczas II wojny światowej. Był największy z rodziny niemieckich ciągników półgąsienicowych. Sd.Kfz 9 został zaprojektowany jako ciężki ciągnik artyleryjski, lecz rzadko był używany w jednostkach ciężkiej i najcięższej artylerii. Zazwyczaj był używany jako pojazd ewakuacyjny polowych oddziałów remontowych. Był wysłany do holowania wszystkich, nawet najczęzszych pojazdów, które ugrzęzły lub zostałe uszkodzone W czasie wojny, wraz z postępem technicznym, kiedy czołgi stawały się coraz większe i cięższe, pojazdy te wysłane były po dwa lub trzy na raz, aby holować pojedynczą Pantere lub Tygrysa. Podczas kampanii w Rosji duże koła jezdne, o średnicy ponad 90 cm, umożliwiały mu pokonywanie błotnistego terenu, który unieruchamiał inne pojazdy. Ciągnik był napędzany silnikiem Maybach HL108, takim samym, jak były montowane we wczesnych wersjach Panzerkampfwagen III i IV.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.jpg