• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Druga wojna światowa w skali Z

OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.047 1 1
#41
Renault Char B1 bis
francuski czołg ciężki z okresu II wojny światowej. Char B1 z wyglądu przypominał pojazd pancerny z okresu I wojny światowej, gdyż jego koncepcja powstała zaledwie kilka lat po jej zakończeniu. Początkowo miał być działem samobieżnym uzbrojonym w haubicę 75mm, umieszczona w kadłubie. Póżniej, już na początku lat 30, dodano do niego wieże z armatą 47mm, co zmieniło jednocześnie jego przeznaczenie na czołg ciężki. Pierwsze prace nad konstrukcją rozpoczęto w 1921 roku, jednak wielokrotnie były przerwane, przez co można znależć rozwiązania z różnych okresów rozwoju technik budowy broni pancernej. Prototyp czołgu B1 ukończono w 1935 roku i był to jeden z najpotężniejszych wozów bojowych tamtego okresu. Łącznie zbudowano 403 egzemplarze tego pojazdu. Z powodu silnego opancerzenia i uzbrojenia Char B1bis, który był w stanie zniszczyć każdy niemiecki wóz bojowy używany w 1940 roku.
1.jpg
2.jpg
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.047 1 1
#42
Schwerer Spähzug- s.Sp.
składał się z trzech różnie wyposażonych drezyn pancernych. Skład taki zawierał: Kommandowagen po dwa razy, drezyna dowódzy przewożącą ponadto oddział łącznośći i oddział sanitarny. Infanteriewagen, drezyna przewożąca drużyny piechoty, cztery sztuki i Geschützwagen, drezyna artyleryjska uzbrojona w wieży czołgu Pz.Kfw.III Ausf.N z działem 7,5cm KwK L/24 po dwa razy. Cały skład s.Sp. posiadał tylko około 25 żołnierzy piechoty. Samodzielne poruszanie się drezyny było o wiele bardziej przydatne do patrolowania i ochrony linii kolejowych i dzięki dużej samodzielnosći operacyjnej poszczególnych drezyn nie można go było tak łatwo wyeliminować z walki.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.047 1 1
#43
Panzerkampfwagen VI B Tiger II (Sd.Kfz.182) potocznie Königstiger
niemiecki czołg ciężki, największy i najczęśczy czołg II wojny światowej użyty w walce. Urząd uzbrojenia wojsk lądowych we wrześniu 1943 roku rozpisał przetarg na czołg ciężki, który miałby zając miejsce wozu PyKpfw VI Tiger. Do przetargu stanęły dwie firmy: Henschel i Porsche. Projekty różniły się kształtem i grubością pancerza wieży. Przetarg wygrał Henschel i pierwszy prototyp wyprodukowano w ostatnim kwartale 1943 roku, produkcja seryjna w zakładach Henschla rozpoczęła się w styczniu 1944. Wczesne wersje miały wieże przez wielu błędnie zwane wersja Porsche (Krupp zaprojektował obydwie wieże). Ponieważ alianci wzmogli bombardowania miasta Kassel, w którym znajdowała się fabryka Henschla, wyprodukowano tylko 487 czołgów. Był to ostatni niemiecki czołg, produkowany seryjnie podczas II wojny światowej. Problemy produkcyjne były związane z licznimi atakami lotnictwa alianckiego oraz pospieszną produkcją. Do jednostek Tygrysy II trafiły od lutego 1944.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.047 1 1
#44
Jagdpanzer 38 (Sd.Kfz. 138/2), potocznie jako Hetzer
niemieckie działo pancerne z okresu II wojny światowej budowane na podwoziu czołgu PzKpfw 38(t) (czechosłowackiego LT vy.38).
Jagdpanzer 38 został opracowany w 1943 w zakładach BMM w Pradze, na zlecenie generała Heinza Guderiana. Od kwietnia 1944 produkowany seryjnie. Największymi zaletami pojazdu była szybka i tania produkcja, niska sylwetka oraz silne pochylone płyty pancerne, co spodowało rykoszetowaniu pocisków. Do końca wojny wyprodukowano 2833 Hetzerów.
1.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.jpg
15.jpg
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.047 1 1
#50
Coś na temat wrzesień 1939...
Tatra T18
czechosłowacka drezyna pancerna z okresu międzywojennego. W roku 1926 Wojsko Polskie zakupiło sześć kompletnych drezyn Tatra T18 (nr fabr. 5545-5550), zamówiono też dziewięć dodatkowych podwozi z myślą opancerzeniu i uzbrojeniu ich w kraju. Zakupione drezyny miały pełnić role rozpoznawczą dla pociągów pancernych. Po przeprowadzonych w styczniu 1927 roku testach w Dywizjonie Szkolnym w Jabłonnie okazało się, że zakup jest nieudany. Zakupione drezyny miałe kardynalną wadę- silnik z samochodu Tatra 11 był za słaby. Pojazd przyspieszał dość wolno, a zakładane 45km/h można było osiągnąć jedynie w płaskim terenie. Wymiana silnika była niemożliwa- podwozie drezyny było zaprojektowane dokładnie pod ten silnik.
We wrześniu 1939 roku cztery drezyny Tatra przydzielono do pociągu PP13, żaś pozostałe dwie do PP15.
Pojedyncze Tatry zdobyli Niemcy i przyjęto je na wyposażenie armii niemieckiej.
Drezyna_Tatra_T_18_w_zbiorach_Stacji_Muzeum_w_Warszawie.jpg
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.047 1 1
#56
Pociąg Pancerny ,,
1.jpeg
2.jpg
3.jpg
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
Piłsudczyk" (PP52)
pociąg pancerny Wojska Polskiego II RP. Pociąg brał udział w ciężkich walkach w okolicach Warszawy. 20 września 1939 roku przy niemożliwości dalszego przebicia się pociąg został przez załogę opuszczony i zniszczony w okolicach miejscowości Mrozy na linii Warszawa- Breść nad Bugiem.
Krawczak i Odziemkowski podsumowując działanie pociągu napisali: ,,Czterodniowy bój Piłsudczyka pod Mrozami, na tyłach nieprzyjaciela, jest jednym z najpiękniejszych przykładów poświęcenia i patriotyzmu żołnierzy polskiej broni pancernej"
 
OP
OP
sebek1974

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.047 1 1
#58
Piękności ...
Dołożyć 'czarne' Ti-3 z kilkoma wagonami towarowymi i cysternami i mamy skład gospodarczy ...
WojciechCieciwa, dziękuje bardzo. Takiego składu gospodarczego dało by się nawet zrobić w skali Z bo są różne wagony towarowe z II epoki dostępne, ale był by on mało widowiskowy bo wyglądałby po prostu jak mieszany skład towarowy. A po za tym muszę się powstrzymać pokazania taboru kolejowego bo to dział samochodowy i może się kolega Mafo na mnie pogniewać. ;)