• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dolnośląskie klimaty

pjmo

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
To w ogóle bardzo malownicza trasa, pamiętam jak w drodze na badania terenowe staliśmy wlepieni w szybę mijając Wałbrzych.
Nie wiem jak koledzy starsi stażem, ale to gruzowisko jak dla mnie jest takie mało prawdziwe - taka polska myśl techniczna - rozgrzebane, żeby tylko inwestor widział że coś się dzieje, a potem pozostawione bez niczego na długie miesiące :D
 
Reakcje
1.781 13 0
Do skomponowania gabionów na makiecie, można użyć żwirku akwarystycznego, w którym są małe, naturalne otoczaki, o wielkości od 2-3 mm średnicy...:)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Tak naprawde to miala byc docelowo solidna skala z wbudowanymi scianami oporowymi ale jeszcze nie wyszlo. Jestem niestety nowicjuszem w budowie scen;) Popracuje jeszcze nad tym, jednak z ta cegla to Masz racje, trzeba bedzie zmienic.
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
1

Foto 1 : La galleria Ponticolo è la seconda e ultima che si incontra viaggiando verso Moncucco.
E' sovrastata da un'estesa parete rocciosa a strapiombo sulla pista ciclabile che ha reso anche qui necessaria la copertura con reti di trattenuta per massi e frammenti di roccia.

Tunel Ponticolo drugi i ostatni który można spotkać podróżując w kierunku Moncucco .
Była linia kolejowa , strona wlotu/wylotu tunelu od samego dołu do góry pokryta jest siatką zabezpieczającą przed spadaniem i osuwaniem się kamieni i głazów , aktualnie ścieżka rowerowa .
2

Foto 2 : Anche la vegetazione non è cambiata di molto, come si può notare in questo raffronto con il 1997.
La 1822.003-8 viaggia con il suo treno, erede dei celebri korridorzüge, verso il Tirolo dell'Est.

To samo zdjęcie , podczas użytkowania tunelu . Roślinność jak widać niewiele uległa zmianie , zdjęcie z 1997
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
1

Foto 1 : La galleria Ponticolo è la seconda e ultima che si incontra viaggiando verso Moncucco.
E' sovrastata da un'estesa parete rocciosa a strapiombo sulla pista ciclabile che ha reso anche qui necessaria la copertura con reti di trattenuta per massi e frammenti di roccia.

Tunel Ponticolo drugi i ostatni który można spotkać podróżując w kierunku Moncucco .
Była linia kolejowa , strona wlotu/wylotu tunelu od samego dołu do góry pokryta jest siatką zabezpieczającą przed spadaniem i osuwaniem się kamieni i głazów , aktualnie ścieżka rowerowa .
2

Foto 2 : Anche la vegetazione non è cambiata di molto, come si può notare in questo raffronto con il 1997.
La 1822.003-8 viaggia con il suo treno, erede dei celebri korridorzüge, verso il Tirolo dell'Est.

To samo zdjęcie , podczas użytkowania tunelu . Roślinność jak widać niewiele uległa zmianie , zdjęcie z 1997
Dzieki Maciek:) wlasnie takie cos mialem na mysli, truniej wlasnymi recami zrobic;)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Witam, odgrzewam stary temat. Po wyprowadzce z apartamentu makieta leżała w kawałkach. Posiadając obecnie jeden niewykorzystany pokój w domu, postanowiłem zbudować nową z części które zachowałem (kilka części poszło do kolegi). Po naszkicowaniu kilku planów na szybko, postanowiłem że najlepiej będzie to wyspa z możliwością wejścia do środka.
20220306_131219.jpg

Na zdjęciu jest to dolny szkic. Nie rozpracowałem jeszcze układu torów na stacji, dla tego jest to naprawdę na brudno. Zewnętrzny obwód będzie miał mniej więcej 4/4,5 metra długości na 1,5 metr szerokości. Za tem dosyć szerokie łuki co jest dla mnie najważniejsze.
20220306_130815.jpg
20220306_130719.jpg
20220306_130711.jpg
20220306_130704.jpg
20220306_130649.jpg
20220306_130631.jpg

Przepraszam za nieostre zdjęcia, ale trochę trudno utrzymać telefon nad głową i robić na ostro. Styl będzie tu mieszany, trochę typowo górskich europejskich szlaków. Elektryfikacja italiańsko-amerykańska, dla czego, bo taką mam w pudełku i nie ma co trzymać jak można użyć. Stara nie istniejąca elektryfikacja towarzystwa Norfolk and Western przypominała nieco styl włoski poprzez ustawienie okrągłych słupów. Na stacji będzie trochę urozmaicone, wieże w podobnym stylu do tych w Wałbrzychu. Bardzo podobne wieże z przęsłami stoją jeszcze w Philadelphii z oryginalnej elektryfikacji z 1915 roku. Tak tabor europejski jak i amerykański będzie w miarę pasował do otoczenia. Nie ma to być dokładna reprezentacja pewnego stylu, ale przede wszystkim makieta do jazdy podczas długich wieczorów-nawet przy piwie:)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Trochę piłowania, skręcania, wygładzania i wjazd na stacje się zaczyna. Tor zewnętrzny będzie na jednym poziomie, tor wewnętrzny zjeżdża do tunelów i ten będzie w kształcie "8". Trochę zajęło dopasować końce szyn i kawałków starej makiety, ale trochę jazdy testowym wagonem NH było.
20220306_181230.jpg
20220306_181401.jpg
20220306_181307.jpg
20220306_181248.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Dzisiaj po długiej przerwie nowa stolarka i główny obwód zbudowany:
20220917_193011.jpg
20220917_192955.jpg
20220917_192944.jpg
20220917_192931.jpg

Zamiast kombinować z improwizacją, podszedłem z tej strony bardziej profesjonalnie. Nowe drewno, nowa sklejka, wszystko docięte najlepiej jak potrafię. Cały łuk z tej strony będzie dwutorowy, tak abym lekko się zmieścił dłuższymi pociągami, z resztą lubie układy torowe stacji na łuku.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Na train show (wystawa pociągów) w Allentown popatrzyłem sobie dla motywacjii na mknące składy na makietach. Oprucz zakupu gracika "Prerii" Santa Fe i dorobieniu do niego tendra z części które miałem w domu, zabrałem się także za kładzenie torów na linii głównej. Preria, czyli parowóz o układzie osi 1-3-1, po wyglądzie domyślam się seria 1000 na Santa Fe:
20221112_204039.jpg
20221112_220856.jpg

Tender zbudowałem z brankarda (caboose)-rama. Wózki też z tego brankarda, jednak wymieniłem plastykowe koła na metalowe bardziej skalowe. Skrzynia tendra kupiona na show za jedyne $2 i dopasowana do ramy. Sam tender odpowiada niemal idealnie oryginalnym tendrom dla serii 1000.
20221112_220948.jpg
20221112_220909.jpg

Ale do makiety. Linia główna dostała tor od jednego końca stacji do drugiego i aż do drugiego rozjazdu na stacji który jest w 1/3 długości stacji od pierwszego rozjazdu. Najpierw północno wschodnia część stacji skąd wychodzą dwie linie:
20221115_201813.jpg
20221115_201826.jpg

Tory przetestowane wagonem przy ręcznym popychu. Następnie południowo zachodnia część stacji:
20221115_201732.jpg

Pierwszy rozjazd wjazdowy widoczny nie daleko tunelu.
20221115_201744.jpg
20221115_201801.jpg

Ukończony tor do rozjazdu łukowego to tor osobowy pełniący rolę toru głównego, a w lewo przez rozjazd tor nr 2 osobowy. Tor nr2 będzie też wyjeżdżał ze stacji jako linia drugorzędna na której stoi obecnie parowóz przy tunelu. Na koniec klimacik przed tunelem i ogromny "Northern" Santa Fe serii 2900:
20221115_201932.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Bardzo blisko krawędzi konstrukcji makiety położyleś tory.Będziesz miał jakąś obudowę na bokach ? Bo strach że tabor może sie wykoleić i spaść
Tak, planuję cieńką deseczkę/płytę wystającą może centymetr nad powierzchnią. Tylko na tyle aby w razie wykolejenia zapobiedz spadnięciu, ale nisko na tyle aby widać było główkę szyn patrząc w poziomie.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.464 111 11
Dzisiaj mało czasu na parowóz, za to praca na makiecie poszła do przodu. Większość rozjazdów od strony przyszłej lokomotywowni na miejscu. Zastanawiałem się tu nad układem aby wszystko się zmieściło, a że to ma też przedstawiać klimaty mieszane (Amerykańskie) znalazłem zastosowanie dla diamentu na stacji:
20221228_213142.jpg
20221228_213158.jpg

Na trzecim zdjęciu tymczasowo dodałem kawałek toru bez korka po prawej stronie. Będzie to wjazd do parowozowni, czy realne...w Ameryce jak najbardziej, chociaż przeglądając wiele magazynów o kolei w Wielkiej Brytanii też lubowano się w takich wściekłych układach torów jeśli brakowało miejsca:
20221228_213746.jpg

Tutaj musiałem docinać ten diament aby rozjazd za nim po prawej stronie był jak najbliżej mnie. Tor na prawo z rozjazdu ma eventualnie iść w stronę pętli jako linia drugorzędna.
Tu jedno zdjęcie ze wspaniałego albumu Pana Jim'a Shaugnessy "ESSENTIAL WITNESS":
20221228_220623.jpg
20221228_220722.jpg

Ten układ torów zaraz przy obrotnicy był kiedyś w Troy, New York. Następnie trochę zabawy ze światłem i lokomotywami czekającymi na prace:
20221228_213235.jpg
20221228_213321.jpg

Elektrowozów Conrail trudno znaleść w sklepach, oba zbudowałem lata temu. Niebieski E33 był pierwszy, E44 w brudnym czarnym przejściowym Conrail (ex Penn Central) zbudowałem kilka lat po E33.
20221228_213336.jpg

Bachmann wyprodukował kilka lat temu E33 w plastyku, te idą teraz za ponad $100 na jarmarkach kolejek. Malowanie Conrail, oraz Penn Central na modelach Bachmann posiada błędy. E44 można znaleść tylko i wyłącznie w mosiądzu i to nie łatwo.
20221228_213937.jpg

Na szlaku nie zabraknie parowozów. Tu klasa 2900 Santa Fe, błędnie pomalowany w barwy Chicago, Burlington & Quincy:
20221228_214608.jpg
20221228_214746.jpg

Tani Bachmann z kilkoma brakującymi częściami, ale zrobi się.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 5
Buduję makietę 109

Podobne wątki