• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dolnośląskie klimaty

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Dzisiaj ponownie robota przy makiecie. Główna linia zrobiona:
20230107_145355.jpg
20230107_145341.jpg
20230107_145221.jpg
20230107_145137.jpg
20230107_145057.jpg
20230107_145038.jpg

Tor przy krawędzi także zrobiony, ale nie robiłem zdjęć, trzeba było pojeździć:
20230107_151233.jpg
20230107_151019.jpg

Pierwsze dwa zdjęcia w pędzie to tak naprawdę podczas popychania. Po zlutowaniu styków wziąłem transformator i tymczasowo podłączyłem, za tem ten ogromny "Texas" już w pełnym locie bez ingerencji palców:
20230107_193638.jpg
20230107_193637.jpg

I filmik:
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Dzisiaj dalsza praca na makiecie i układania "nasypu" pod jeden z torów głównych, który też będzie czasem używany jako postojowy dla długich składów.
20230118_181226.jpg
20230118_181210.jpg
20230118_181200.jpg
20230118_181148.jpg

Zamontowałem od razu drugi rozjazd od strony okien:
20230118_184019.jpg
20230118_184009.jpg
20230118_183946.jpg
20230118_183932.jpg

Na koniec widok ogólny tamtej części:
20230118_191647.jpg
20230118_184115.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
W tygodniu wymiana rozjazdu od strony okien. Był oryginalnie rozjazd Shinohara co jest uważane za górną półkę. Niestety próbując wjechać na trzeci tor zawsze zakończyło się to zatrzymaniem lokomotyw, a w transformatorze było słychać coś nie tak. Dla pewności podłączyłem tor od strony stacji zaraz przy transformatorze, oczywiście wszystko stanęło zaraz podczas próby jazdy. Ładne to to jest, ale:
20230129_091412.jpg

Nie mam zamiaru bawić się w oddzielanie elektryczne iglicy, bo chyba tam jest problem. Nie ma to jak toporna prostota i niezawodność rozjazdów Atlas, jaki akurat miałem pod ręką:
20230129_091419.jpg
20230129_091428.jpg
20230129_091440.jpg

Musiałem oczywiście dokładać kawałki torów do Atlasa, chociaż to numer 6. Po naprawach torowych wjazd na drugi tor przelotowy (zasadniczy postojowy) odbywa się bez problemu. Wczoraj głównym koniem pociągowym był "Sputnik":
20230129_091534.jpg
20230129_091501.jpg
20230128_180921.jpg
20230128_172508.jpg
20230128_172340.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Dawno tu nie zaglądałem. Mając wolną niedzielę zabrałem się za linię drugorzędną, która w zasadzie będzie tworzyła figurę "8".
IMG_20231105_151801663_HDR~2.jpg

Idąc dolnym nasypem kierujemy się łukiem w prawo. Łuk idzie w górę i na most. Most to tani Bachmann który dostałem jeszcze za dziecka na prezent. Wywaliłem z niego tą czerwoną lampę, pobrudzi się rdzą i będzie fajnie wyglądał.
IMG_20231105_151808385_HDR~2.jpg

Będę jeszcze musiał poprawić ten wjazd od prawej ponieważ jest za stromy.
IMG_20231105_151821415_HDR~2.jpg

Najbliżej kadru szlak z mostu wchodzi łukiem na stację. W dali widać gdzie musiałem wycinać deski aby tabor się zmieścił. Będzie jeszcze więcej nacinania i podwyżania tego szlaku.
IMG_20231105_151841135_HDR~2.jpg

Ostatni kadr to tymczasowo położony tor aby sprawdzić jazdę taborem;
IMG_20231105_195200141~2.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Długi świąteczny weekend i oprócz pracy przy parowozie I1, dzisiaj robota na torach. Wstawiona stara obrotnica firmy Bowser którą kupiłem na jarmarku jakiś czas temu. Było trochę z tym zabawy, ktoś urwał całkiem wystające wtyczki z motoru. Musiałem się pobawić z lutowaniem bo prawie nie było do czego przylutować kabli. Trochę oleju oraz odpowiednie naprężanie motoru aby przylegał dobrze do koła obracającego most obrotnicy. Jak będzie czas to spróbuję podłączyć tor na obrotnicy aby można było wjeżdżać. Jeszcze nie wiem jak podłącze wszystkie tory przed wachlarzem.
IMG_20231126_121308478~2.jpg
IMG_20231126_121501613~2.jpg
IMG_20231126_121800105_HDR~2.jpg
IMG_20231126_125132217~2.jpg
IMG_20231126_184941064_HDR~2.jpg
IMG_20231126_185209163~2.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Na ostatnim zdjęciu świetnie widać, jak ET21 jest mała w porównaniu do elektrowozów amerykańskich.
Te E44 były budowane w tym samym czasie co Sputniki; 1960-63, masa 174.5t. Kilka razy próbowano ciągnąć nimi towarowy przez tunele w New Yorku. Ze względu na ich wysokość i kołysanie się przez to na boki prędkość była limitowana do 10mil/godz. Szybko zaprzestano eksperymentów.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Dość dawno tu nie pisałem, ale kolej jaką nazwałem "Waldenburg Midland" jest nadal dopracowywana. Uruchomiłem tory numer 4 i 5 na stacji.
IMG_20240420_231023283_HDR~2.jpg

Tu tor numer 4 zaraz po uruchomieniu i rozpoczęte
prace nad torem numer 5. Poziomnica i inne ciężkie narzędzia trzymają korek w miejscu po przyklejeniu
IMG_20240420_231100562~2.jpg

Następnie para E44 podczas testów torów 4 i 5, oraz rozjazdów;
IMG_20240421_194250458~2.jpg
IMG_20240421_200434368~2.jpg

Za nim do pociągu zaczepiłem elektrowozy, pierwsze jazdy wykonywał faktycznie parowóz. Bez wykolejeń;)
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Dzisiaj wybudowałem półkę pod stacją, jako że tabor wala się na podłodze w kątach pokoju:
IMG_20240505_153447185.jpg
IMG_20240505_153456244_HDR.jpg

Pełno miejsca na wszystek tabor, a po wykończeniu makiety to będzie zasłonięte.
IMG_20240505_153645811_HDR.jpg

W poprzedni weekend podniosłem dolną linię drugorzędną o cal do góry. Teraz parowozy wciągają cały skład bez stawania;
IMG_20240505_155508071.jpg

Najwyższy tabor wchodzi zaraz pod sklejką tam gdzie stoi wieża. Podjazd i tak jest stromy, ale lokomotywy dają radę. Trochę jazdy:
IMG_20240505_162300303_HDR.jpg

E33 gotowy do drogi:
IMG_20240505_162411017.jpg

Całość obecnie:
IMG_20240505_155617925_HDR.jpg
IMG_20240505_155721351_HDR.jpg

Rozjazd łukowy zaraz na prawo od elektrowozów Conrail będzie dwu torową bocznicą do kopalni węgla.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Czyli jako takiej stacji osobowej to nie będziesz miał?
Na zdjęciu z parowozem z węglarkami; tor na którym stoi parowóz jest gównym stacyjnym i ten po prawej także. Peron będzie właśnie pomiędzy tymi dwoma torami i drugi wąski peron do krawędzi. Samego budynku stacji raczej nie będzie. Makieta ma przede wszystkim spełniać rolę do jazd, oraz zdjęć taboru na stacji. Skoncentruję się bardziej na wyglądzie lokomotywowni, oraz jakiejś składnicy/magazynu i kopalni. Te będą stanowiły "tło" do widoków" stojącego na perone "fotografa". Chciał bym także zelektryfikować szlak główny z kilkoma torami na stacji i chcę łatwy do tego dostęp.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.876 92 4
Dzisiaj wybudowałem półkę pod stacją, jako że tabor wala się na podłodze w kątach pokoju: Zobacz załącznik 1051264 Zobacz załącznik 1051265
Pełno miejsca na wszystek tabor, a po wykończeniu makiety to będzie zasłonięte. Zobacz załącznik 1051266
W poprzedni weekend podniosłem dolną linię drugorzędną o cal do góry. Teraz parowozy wciągają cały skład bez stawania; Zobacz załącznik 1051267
Najwyższy tabor wchodzi zaraz pod sklejką tam gdzie stoi wieża. Podjazd i tak jest stromy, ale lokomotywy dają radę. Trochę jazdy: Zobacz załącznik 1051268
E33 gotowy do drogi: Zobacz załącznik 1051269
Całość obecnie: Zobacz załącznik 1051270 Zobacz załącznik 1051271
Rozjazd łukowy zaraz na prawo od elektrowozów Conrail będzie dwu torową bocznicą do kopalni węgla.
Pomysł z półką pierwsza klasa.
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.781 61 10
Jakby z tej półki można by było składami na szlak wyjeżdżać, to by było git.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.487 112 11
Jakby z tej półki można by było składami na szlak wyjeżdżać, to by było git.
No raczej nie będzie, na tej makiecie już i tak jest więcej torów niż z oryginalnego założenia. To by komplikowało sprawę, a jeden z celów to była prostota. Półka jest po to abym sobie odkładał tabor i zamieniał z Amerykańskiego na Polski/Europejski. Makieta ma też na celu objeżdżanie nowo zbudowanego taboru.
Jeszcze jeden cel to coś czego nigdy na makietach jeszcze nie spotkałem, nawet tych zbudowanych pod operacje. Jest to wymiana lokomotyw w składach przyjeżdżających na stacje, z elektrycznych na parowe i odwrotnie. Patrzało się na takie operacje za dziecka, i wymianę z elektryka na spalinową, a w zasadzie nikt takich manewrów nie wykonuje.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 5
Buduję makietę 109

Podobne wątki