• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Deutsche Bundesbahn 1949-1993 - modele i 1:1

sheriff

Znany użytkownik
Reakcje
534 9 0
Nie tyle co narzeka tylko stwierdza fakt. Można go tylko dotknąć i oglądać z zewnątrz. Chyba że koledze udało się do niego wejść, bo mnie nie. A muzeum jest bezpłatne.
Oj, to "narzekanie" było takim trochę z przymrużeniem oka. :)

Niestety nie, ja również nie miałem okazji wejść do niego, dlatego też odkopałem te fotki. Jakbym wlazł do środka to na pewno bym tu umieszczał własne zdjęcia.

Zdroofka
Andrzej
 
Reakcje
372 2 1
Zaraz się spalę ze wstydu jeśli się to okaże prawdą co piszesz. Na pewno pisze Haus der Geschichte Bonn Kanzler Wagen. Jeśli tam jest napisane Kanzelwagen sam sobie dam chyba bana na miesiąc. 28 lat w Niemczech a tu się okazuje że ze mnie taki germanista jak z koziej dupy worek na mąkę......

W końcu znalazłem ten nieszczęsny wagon.....
20210806_161602.jpg
20210806_161607.jpg
20210806_161611.jpg
20210806_161618.jpg
20210806_161633.jpg
20210806_161638.jpg
20210806_161643.jpg
20210806_162713.jpg
20210806_162748.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
Trochę nam tu kolega @Danzig robi bałagan w wątku. To jest wątek tylko o Deutsche Bundesbahn, a nie o DB AG, DR, ÖBB, SBB czy KPEV, więc proszę się ograniczyć do zdjęć modeli taboru DB. A po drugie, po raz kolejny proszę o większą uwagę przy redagowaniu postów i wstawianiu zdjęć, a zwłaszcza o zwrócenie uwagi na to,by nie powtarzać, nawet po kilka razy, tego samego zdjęcia, jak we wpisie nr 721 z godziny 21.32.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.176 504 30
Zrobiłem porządek w zdjęciach kolegi @Danzig, ale proszę o większą staranność w redagowaniu wpisów i trzymanie się tematyki wątku. Wpis ze zdjęciami modeli KPEV zostawiłem, bo nie ma odpowiedniego wątku, a tworzenie nowego uznałem za niecelowe. Jeżeli kiedyś taki wątek się pojawi, rozważę przeniesienie tych zdjęć. W przyszłości takie bałaganiarskie wpisy będę po prostu usuwał.
 
Reakcje
372 2 1
Zrobiłem porządek w zdjęciach kolegi @Danzig, ale proszę o większą staranność w redagowaniu wpisów i trzymanie się tematyki wątku. Wpis ze zdjęciami modeli KPEV zostawiłem, bo nie ma odpowiedniego wątku, a tworzenie nowego uznałem za niecelowe. Jeżeli kiedyś taki wątek się pojawi, rozważę przeniesienie tych zdjęć. W przyszłości takie bałaganiarskie wpisy będę po prostu usuwał.
Panie Andrzeju, postaram się zwracać większą uwagę na przyszłość ;)
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
440 2 3
Proszę bardzo, ale to chyba jakaś przetoczka, bo wątpię, żeby taki skład puścili w rozkładzie.
http://www.youtube.com/watch?v=twSEgfUC ... re=related

PS. Do tego dodam, że były też różne wersje tych wagonów, tzn:
Niemieckie (DB) miały malowania czerwone (z kremowym dachem, z ryflami, lub bez i ścięty jak na zdjęciu) i granatowe (z granatowym dachem z ryflami i bez, z kremowym dachem)Reszta granatowa (z granatowym dachem, z ryflami lub bez, z kremowym dachem)
Nie pamiętam, jak ten model, ale reszta przeważnie to T2S.
Czerwone były do czasu napraw, po prostu były to niemieckie wagony sypialne w ich oryginalnym malowaniu kolei DB na które naniesiono "na szybko" logotyp TEN a potem w ramach większych napraw część z nich przemalowano na granatowy kolor TEN. Potem te wagony poniemieckie, zwłaszcza starszych typów np UH, kupiło kilka zarządów m.in. koleje greckie czy rumuńskie, ale i wiele innych zarządów gdzie te wagony potem jeszcze długo jeździły.

Co do długości składów, to takich na pewno nie było, z wynotowanych przeze mnie "rekordzistów" to w latach 1980-1990 po 5 wagonów TEN miały np pociągi: Paryż-Rzym, Le Train Bleu Paryż-Ventimiglia, L`Esterel Paryż-Nicea, z kolei w latach 1991-1995 po 6 wagonów TEN miały składy Paryż-Nicea i Paryż-Florencja ale samo TEN funkcjonowało do 1995 roku, więc już wcześniej część wagonów TEN "straciło" logotyp.
Do Polski mogły przyjeżdżać włączone w ramach nagłych zastępstw za wagony sypialne które uległy np. awarii.

Do Ost-West był włączony w 1993 roku wagon SNCF/TEN Kopenhaga-Aachen-Paryż.
W pociągu Warszawa-Aachen w 1986 kursował wagon sypialny TEN z Berlina do Aachen w czerwonym malowaniu (foto, od 1988 roku kursował już wagon w malowaniu granatowym), na zdjęciu za polskim sypialnym Warsem ciekawy - odróżniający się sylwetką - belgijski ( SNCB) wagon do Oostendy
1641338702575.png