Nie czuję się tu ekspertem, ale wydaje mi się, że model Brawy to nie jest wagon typu Gbs. Według norm UIC wagon typu Gbs ma długość ze zderzakami równą 14020 mm i rozstaw osi 8000 mm. (...) Model Brawy jest miniaturą krótszego wagonu i wydaje mi się, że nie powinien nosić oznaczenia serii Gbs.(...)
Dziękuję Panie Andrzeju. To jest właśnie Brawa. Z jednej strony piękne modele, ale nader często tworzą takie, jak by nie było "fake modele".(...)
Jednak przepisy w tym i kolejowe mają charakter teozoficzny - to nie żart !
A to oznacza że albo są nie jasne albo będąc jasne mają interpretacje prawne , precedensy - i to się nazywa naukowo "teozofią".
W sumie nic pewnego nie ma . Pewne to jest zdjęcie wykonane na gruncie . Albo mocne merytorycznie opracowania.
Ale po kolei ...
Jest to wagon o pierwotnym kodzie Glmm(e)hs57 budowny w latach 1960-62 w liczbie 1.315szt.
Występujący aż z 10 ! kodami literowymi .
I mimo długości tylko - w wersji bez pom.ham. - wynoszącej 12500mm i rozstawu osi tylko 6800mm .
Wagon ten miał też kod Gbs 253 z przynależnym zakresem numerycznym 152 8 000 - 152 8 719 .
Model Braw'y ma błąd ale nie wynikły z przepisów UIC .
Błąd wynika z numeru jaki nosi ten model : 141 4 412-9 .
Wagon z takim numerem jest w zakresie numerów kodu Gos-uv 253 , zakres 141 4 400-141 4 999 .
Akurat z "b" łatwo zrobić "o"na modelu . ..
Ale jest alternatywa w postaci zestawu 2 wagonów firmy Exact-Train o nr kat. 20404.
Czy ktoś jest w stanie napisać jak one wypadają w konkurencji z Brawą?
No i w ogóle pytanie, czy Gbs-om od ET bliżej do przeskalowanych Oppelnów czy do ekscytujących weglarek typu Klagenfurt i Duisburg?
Fanem ET jest @DRACULA, ale nie wiem czy tu zagląda...
Czy ktoś jest w stanie napisać jak one wypadają w konkurencji z Brawą?
No i w ogóle pytanie, czy Gbs-om od ET bliżej do przeskalowanych Oppelnów czy do ekscytujących weglarek typu Klagenfurt i Duisburg?
Fanem ET jest @DRACULA, ale nie wiem czy tu zagląda...
Oczywiście zdecydowanie bliżej im do Klagenfurtów i Duisburgów , ale mają jeden mankament - są o ca. 1mm za wąskie i to jest patrząc z góry czy od czoła widoczne. Mimo to wyparły całkowicie u mnie przestarzałe technologicznie Gbs'y Roco które już skreśliłem z ilostanu.
A swoją drogą to tylko przez przypadek ( info z forum że Diesel Power mnie wymienił ) zauważyłem ten interesujący wątek !
Będzie tu można odpocząć od trafiających się coraz częściej "utrapieńców na psychiatrycznych oddziałach otwartych" :
- dyskusje na temat przyszłych modeli ,
- polityka Piko
- nowości PKP
Albo w ogóle wycofać się na stałe na tutejszy oddział-wątek ... ?!
"Utrapieńcy forumowi" raczej tu nie zaglądają ... DB to za wysokie dla nich progi !
PS ... też mam najwięcej wagonów DB podobnie jak autor wątku !
Ostatnio edytowane: