• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.199 67 3
Ta stacja z jej urządzeniami sygnałowymi powinna być wpisana na listę dziedzictwa UNESCO. A tak po "modernizacji" jak zostaną 3 tory i betonowy peron z wiatą jak na przystanku autobusowym to będzie "wielki sukces":mad:.
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.773 7 0
@Jacek765 stacji szkoda, lecz są chyba cenniejsze stacje z kształtami, które są lub będą do "wycinki". Z północy Starogard Gdański, a z południa Głuchołazy (urządzenia kluczowe oraz część osprzętu ponoć z XIX wieku). Ja ubolewam nad likwidacją sieci trakcyjnych zawieszanych poprzecznie linami. Na naszych oczach znika Ligota (ostatnia stacja na Śląsku tego typu), W-wa wsch. też do wycinki... My miłośnicy NIC nie poradzimy na wszechobecne modernizacje i "erę brzydoty" na kolei. Zostało jedynie walczyć stowarzyszeniom o te kościerskie semafory i ustawienia ich przy salach pamięci/skansenach.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
10.239 31 0
Warszawa. Skład Kolei Mareckiej mija kamienice przy ul. Radzymińskiej. Zdjęcie raczej znane, wykonane w pierwszej połowie lat 60-tych. Jak wygląda to miejsce obecnie (dokładnie wczoraj), ilustruje zdjęcie drugie.
16 Radzymińska 128.jpg
16.JPG
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
625 2 0
Na pierwszym zdjęciu Ty42-51 wjeżdża na stację Stara Piła od strony Gdańska i Pruszcza w dniu 10.05.1990r. Na drugim zdjęciu Ty42-56 i Ty42-126 na tejże stacji Stara Piła, 23.05.1990 r. Dla porównania obraz z dnia dzisiejszego, czyli 16.07.2025.
550.jpg
P1050234.JPG
578.jpg
P1050236.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.199 67 3
Czyli była stacja, a teraz jest tylko przystanek kolejowy. Z jednej strony destrukturyzacja kolei i likwidacja posterunków technicznych a z drugiej strony można się cieszyć że tory w ogóle jeszcze są. I to nawet coś z tym robią.
 

Slash

Aktywny użytkownik
Reakcje
104 0 0
Bawiąc się Google Earth znalazłem coś co mnie zaintrygowało. Najwyraźniej na dzisiejszych Odolanach przed wojną znajdowała się lokomotywownia wachlarzowa. Pomiędzy ulicami Mszczonowską i dzisiejszą Gniewkowską, dokładnie tam, gdzie dziś znajduje się Bosta Beton. Czy ktoś z Was może kojarzy gdzie znajdę więcej informacji albo zdjęć o tym obiekcie?
lokomotywownia.jpg
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.508 91 1
Bawiąc się Google Earth znalazłem coś co mnie zaintrygowało. Najwyraźniej na dzisiejszych Odolanach przed wojną znajdowała się lokomotywownia wachlarzowa. Pomiędzy ulicami Mszczonowską i dzisiejszą Gniewkowską, dokładnie tam, gdzie dziś znajduje się Bosta Beton. Czy ktoś z Was może kojarzy gdzie znajdę więcej informacji albo zdjęć o tym obiekcie?
Zobacz załącznik 1131745
Tutaj:
https://jslektury.blogspot.com/2019/08/odolanska-archeologia.html?m=1
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
625 2 0
Kościerski parowóz Ty42-117 mija dawną stacyjkę Leźno, 13.04.1990 r. Po lewej istniejąca jeszcze wówczas chyba kilometrowej długości bocznica do stacji transformatorowej, którą dobrze widać z drogi nr 7. Porównanie z deszczowym dniem wczorajszym, tj. 16.07.2025.
447.jpg
P1050240.JPG
 

Podobne wątki