• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dawniej i dziś

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.561 18 0
Zdopingowany nadspodziewanie sympatycznym przyjęciem zdjęć z Radkowa, pozwolę sobie na zamieszczenie kolejnej pary dokumentującej zaistniałe zmiany. Tym razem obiektyw aparatu został skierowany w stronę przeciwną.
lata 80-te
1.jpg


sierpień 2022r.
2.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
Ja widzę po pierwsze, że czynna część peronu była sporo dłuższa od widocznego wagonu. Za wagonem jest jeszcze co najmniej kilkanaście metrów krawędzi peronowej i przejście przez tor. A po drugie, dalej też jest peron, tyle, że mocno zarośnięty trawą (podobnie, jak zarośnięty jest koniec peronu obok parowozu).
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.534 19 9
Tam był peron na jeden wagon?
Ja widzę po pierwsze, że czynna część peronu była sporo dłuższa od widocznego wagonu. Za wagonem jest jeszcze co najmniej kilkanaście metrów krawędzi peronowej i przejście przez tor. A po drugie, dalej też jest peron, tyle, że mocno zarośnięty trawą (podobnie, jak zarośnięty jest koniec peronu obok parowozu).
Długość użyteczna torów w Radkowie była bardzo mała. Podobnie jak w Karpaczu, na torze przy peronie mieściła się lokomotywa plus maksymalnie 2 wagony standardu Y. Krawędź peronowa zaczynała się w ukresie rozjazdu prowadzącego pod magazyn, a kończyła na wysokości ukresu ostatniego rozjazdu. Dalej peronu już nie było (nawet "za Niemca"), bo i nie był do niczego potrzebny - znacznik W-4 znajdował się jeszcze przed tym rozjazdem, a tor za rozjazdem służył tylko do oblotu składu.
To "przejście przez tor", o którym pisze @Andrzej Harassek to dzikie przejście już za końcem tego peronu. A latarnie oświetlały nie tylko peron ale także "wyjście do miasta", które było już odgrodzone płotem od toru.
 

SantaFe

Znany użytkownik
Reakcje
647 30 7
Długość użyteczna torów w Radkowie była bardzo mała. Podobnie jak w Karpaczu, na torze przy peronie mieściła się lokomotywa plus maksymalnie 2 wagony standardu Y. Krawędź peronowa zaczynała się w ukresie rozjazdu prowadzącego pod magazyn, a kończyła na wysokości ukresu ostatniego rozjazdu. Dalej peronu już nie było (nawet "za Niemca"), bo i nie był do niczego potrzebny - znacznik W-4 znajdował się jeszcze przed tym rozjazdem, a tor za rozjazdem służył tylko do oblotu składu.
To "przejście przez tor", o którym pisze @Andrzej Harassek to dzikie przejście już za końcem tego peronu. A latarnie oświetlały nie tylko peron ale także "wyjście do miasta", które było już odgrodzone płotem od toru.
Dziękuję za informacje. Stacja idealna na mala makiete.
 
K

KNG

Gość
Zauważyłem, że macie problem z długością.
W waszym wieku to naturalne i najlepszym rozwiązaniem jest nabycie na drodze kupna jakiegoś dużego Harleya, Mercedesa, BMW, w ostateczności może być Davidson. Tego ostatniego szczerze nie polecam.
W przypadku gdybyście tymczasowo nie posiadali dostatecznej ilości jednostek inflacyjnych to mam dla Was receptę.
1665085866035.png

W przypadku braku efektów powyższej kuracji proszę udać się jednakowoż do specjalisty.
Wybaczcie ale nie mogłem się powstrzymać a do radkowskiego dworca mam wyjątkowy sentyment.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.418 23 0
I taki właśnie sens ma wklejanie linków do zdjęć, zamiast zdjęć! :mad:
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.042 6 0
Schottwitz, Breslau Burgweide,( Wrocław Sołtysowice) W opisie wykonanym przez nieznanego autora tego zdjęcia, jest podany rok 1944, ale to chyba może być błąd, bardziej prawdopodobny wydaje się być to rok 1945.
1944.png

foto z aukcji

I to samo miejsce dnia 31.12.2022 roku. Fotohoart

Sołtysowice 311222.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.204 216 0
Huta Warszawa, pierwsze zdjęcie, a w zasadzie zdjęcia zrobione gdzieś w połowie lat siedemdziesiątych. Fajne hasło na dachu hali pieców wgłębnych "Niech żyje przyjaźń między narodami ZSRR i PRL"
IMG_1332.jpg

To samo miejsce w roku 2022, inne ujęcie ale można porównać jak się okolica zmieniła.
DJI_0140.jpg

26DF9264-1039-4FE2-8B5B-F35CD2AE4E52.jpeg
 

Podobne wątki