Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Karsznice. Ty246-22 w lipcu 2004 oraz w maju 2021r. Tak na marginesie, w dawnej prasie często można było spotkać zabawę pt.: "wytęż wzrok" i znajdź 10 szczegółów. Starsi forumowicze wiedzą o co chodzi...
Zazwyczaj pokazujemy dawne czasy, a potem współczesne, roniąc łzy nad upadkiem .... wpiszcie co chcecie, dziś trochę inaczej.
Stacja Nurzec w 2015 roku, ruina, menelownia.
W tym roku pomyślałem że nie sprawdziłem czy są jakieś ciekawe szyny, w płocie, na rampie, szyn nie było, ale ten widok uradował mnie ogromnie.
Niestety nie udało mi się dotrzeć żeby zrobić zdjęcia dalszej części portu, którą mam nadzieję kiedyś odwzorować. Zostaną mi tylko nielicznie archiwalne zdjęcia. Ale może z czasem pojawią się jakieś nowe.
Obecnie (zdjęcia Janusz Fąfara)
Wspomniane magazyny oraz ich stan skupienia
A tak wyglądały z boku (budynek za ogórkiem kabrio).
Jadąc wczoraj drogą 77 z Jarosławia w stronę Sandomierza, w miejscowości Tryńcza zwróciliśmy z żoną uwagę na taką tablicę:
Postanowiliśmy skręcić w lokalną drogę we wskazanym kierunku. Po przejechaniu około kilometra, kolejna tablica kazała nam zjechać na polną drogę, wysypaną szutrem. Po kolejnych kilkuset metrach naszym oczom ukazał się taki widok:
W tym momencie zdałem sobie sprawę z faktu, że ja już kiedyś robiłem zdjęcia tego miejsca, choć z trochę innej perspektywy. Jesteśmy koło mostu na Wisłoku, na linii ze Stalowej Woli Rozwadowa do Przeworska. Linią tą jeździłem bardzo wiele razy, a wracając z Przemyśla do Warszawy w 2002 roku jechałem w ostatnim wagonie i zrobiłem po drodze parę zdjęć, a wśród nich również i tego miejsca. Tak więc dziś mogę zrobić małe porównanie "wczoraj i dziś". A zmieniło się w ciągu tych 19 lat sporo. Przede wszystkim wybudowano całkiem nowy most na Wisłoku. Nie wiem, czy zamiarem projektantów było zachowanie starego mostu jako zabytku, czy po prostu łatwiej było zbudować obok nowy most, ale efektem jest pozostawienie starego mostu. Choć dziś nie wygląda on najlepiej, jednak wydaje się, że jest jakoś zabezpieczony i miejmy nadzieję, że również jego wygląd ulegnie poprawie.
Drugą różnicą jest stan strażnicy: opuszczony i zaniedbany obiekt odremontowano, obecnie jest własnością gminy Tryńcza i jest pod opieką Gminnego Centrum Kultury i Czytelnictwa. Według tabliczki, umieszczonej na wejściu do budynku, jest on otwarty do zwiedzania w soboty i niedziele w godzinach 15-19. Podobnie, jak opisany przeze mnie w innym wątku wiadukt w Glaznotach, również strażnica w Tryńczy została odrestaurowana przy udziale środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego UE. Obok obiektu ustawiono tablicę informacyjną:
A teraz porównanie starego z nowym. Sam most z jadącego pociągu w 2002 roku (zrobiłem wtedy trzy zdjęcia):
I podobne ujęcie z wczoraj:
Stary most z pociągu:
I nowy most (po lewej widoczny stary):
I widok na most ze strażnicą:
Podobne ujęcie obecnie, ale bardziej z boku:
A teraz jeszcze kilka zdjęć samej strażnicy:
I jeszcze stary i nowy most razem:
Nowy most, trafił się nawet jakiś pociąg PKP Intercity:
Pierwotnie był to austriacki obiekt fortyfikacyjny zbudowany w roku 1905 w Chodaczowie obok mostu kolejowego na Wisłoku, w pobliżu stacji kolejowej Tryńcza, w celu obrony mostu przed wojskami rosyjskimi. W czasie I WŚ we wrześniu 1914 roku strażnica została zdobyta przez wojska rosyjskie, a podczas II WŚ był to posterunek niemieckiej straży kolejowej. Też jestem pozytywnie zaskoczony jej obecnym stanem.A jednak nawet
u nas da się zrobić z zabytkiem coś z sensem bez dobudowywania szklanych kopuł.
Kilka fotek z kolei przemysłowej dawne wykonane 9.04.2016 roku współczesne 5.05.2021 tylko pięć lat, widok dla mnie jako łodzianina bardzo przykry.
Zdjęcia z różnych ujęć, robiąc je w tym roku nie myślałem o porównaniu.
Elektrociepłownia EC2 na ul.Wróblewskiego.
Nastawnia na terenie EC2
I dziś.
Widok w stronę Al. Włókniarzy bo tylko taka nazwa funkcjonuje wśród wielu Łodzian.
Dziś.
Wjazd do hali rozładunkowej.
Ogólny widok.
Po lewej stronie na ostatnim zdjęciu w oddali widać budynek administracyjno-produkcyjny Foniki też nieistniejącej.
Nowe Drezdenko, lata 70-te u.w.
Wykolejony Pt47-? na skutek pękniętego łubka. Widok od strony Krzyża, zdjęcie wykonał z nastawni stojącej tuż przy przejeździe kolejowym pan Ryszard Tomczuk.