• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawe filmiki z koleją

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.479 443 99
#85
Nowości z kanału WFO:
1976 rok.
"Nowy tor";
"O sprawniejsze przewozy" (Śląska DOKP, m.in. Sosnowiec).
"Wypoczynek kolejarzy" (1975):


W drugim materiale udalo mi sie dostrzec ET21-271 i chyba ST44-379, ST44-301. W trzecim EN57-1046 bez górnego reflektora... tyle, jesli chodzi o numerki. Na samym końcu przetaczająca się EU05 odsłania coś... co to?
 
Ostatnio edytowane:

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
#86
Nowości z kanału WFO:
1976 rok.
"Nowy tor";
"O sprawniejsze przewozy" (Śląska DOKP, m.in. Sosnowiec).
"Wypoczynek kolejarzy" (1975):


W drugim materiale udalo mi sie dostrzec ET21-271 i chyba ST44-379, ST44-301. W trzecim EN57-1046 bez górnego reflektora... tyle, jesli chodzi o numerki. Na samym końcu przetaczająca się EU05 odsłania coś... co to?
SD80
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.378 504 30
#87
W trzecim EN57-1046 bez górnego reflektora.
W pierwszym filmie ("Nowy tor") też na końcu jest EN57 bez górnego reflektora, ale numeru nie da się odczytać.
Na samym końcu przetaczająca się EU05 odsłania coś... co to?
Niestety, nie. To jest ED70, widać nawet pantograf na dachu. Poza tym jedyny zachowany egzemplarz SD80 wtedy stał w Muzeum Kolejnictwa na Dworcu Głównym w Warszawie, a scena w filmie była moim zdaniem nakręcona na Olszynce Grochowskiej.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
#88
W pierwszym filmie ("Nowy tor") też na końcu jest EN57 bez górnego reflektora, ale numeru nie da się odczytać.


Niestety, nie. To jest ED70, widać nawet pantograf na dachu. Poza tym jedyny zachowany egzemplarz SD80 wtedy stał w Muzeum Kolejnictwa na Dworcu Głównym w Warszawie, a scena w filmie była moim zdaniem nakręcona na Olszynce Grochowskiej.
Cóż... Mylić się jest rzeczą ludzką.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.479 443 99
#90
O tak. Rok 1977. W materiale migawki z budowy EN57, ET22, a także ciekawostki na temat Ex. Odra, czy też EN71 na linii do Zakopanego oraz o taborze dla Trójmiasta /EW58/. Na koniec nie zabrakło też migawek z aktów wandalizmu w tamtym czasie jako "wdzięcznosci" za starania przewoźnika...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.378 504 30
#91
Ten film już dawno na forum się pojawiał, dyskusje o nim też już były, chociażby z okazji ukazania się pierwszych zestawów "Odry" Robo.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.736 37 4
#97
Oglądałem właśnie z 2 tygodnie temu, niesamowity klimat industrialny, w podobnym klimacie znalazłem zdjęcia huty, ogólnie miejsca z drona nagrane, Cleveland Cliffs. Polecam poszukać, tam też jest niesamowity, industrialny klimat(y)
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.746 38 3
#98
Kurcze, ale pomyślane (y) Jak to w Stanach, time is money and money is money... Ilu ludzi potrzeba do obsługi? Jeden w tym nazwijmy to holowniku ustawiającym węglarkę w pozycji do wypchnięcia na wyładunek oraz drugi, który ten wyładunek obsługuje?

Nieźle wytrzymała musi być ta lina ciągnąca "pchacza" ładownej węglarki. W ogóle, działające tu siły i moce przyłączeniowe są niczego sobie... A ciekawe ile ton węgla może sobie Amerykanin kupić za pensję, w porównaniu do Polaka (riposta: a u was biją Murzynów). Podpowiedź: $110 za tonę w USA oraz 1100 zł za tonę w PL.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.378 504 30
#99
najciekawszą rzeczą jest rozjazd na końcu, który jest na jakieś sprężynie?
Dokładnie tak, iglice są na "jakiejś" sprężynie. To akurat jest (dla mnie) najmniej ciekawe. Typowe rozwiązanie stosowane na mijankach bezobsługowych na liniach mało obciążonych czy tramwajowych. Coś podobnego było zastosowane także w Polsce, na linii Szczecinek - Korzybie, o ile dobrze pamiętam, z tym, że u nas zwrotnica była chyba przestawiana elektrycznie. Wydaje mi się, że rozwiązanie ze zwrotnicą "na sprężynie", rozpruwaną przy jeździe z ostrza, też gdzieś u nas było, ale teraz z głowy nie powiem.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.990 121 1
"Die Zackenbahn" - Opowieść o kolejce górskiej w Karkonoszach.

W tym filmie przyjrzymy się historii linii kolejowej Jelenia Góra–Kořenov: jest to linia odgałęziająca się w Polsce i Czechach. Linia, dawniej zwana Koleją Zygzakowatą, biegnie w Górach Izerskich z Jeleniej Góry przez Szklarską Porębę do Kořenova (dawniej Grünthal lub Polaun). Była to jedna z pierwszych zelektryfikowanych linii kolejowych w Niemczech, która zasłynęła dzięki zastosowaniu wagonów Rübezahl serii DR ET 89. W sierpniu 2010 r. wznowiono ruch transgraniczny, który został porzucony tuż po II wojnie światowej (tłumaczenie: google).


Ps. Niestety, filmik dostępny jest tylko w wersji niemieckojęzycznej.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Linki 0
Linki 36
K
Linki 2
D
Linki 3
Linki 7

Podobne wątki