• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciężarówki z okresu PRL - skala 1:43

OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.419 387 20
Tak Mateusz, mówię o takiej wywrotce. Nie wiem kto niedokładnie przeskalował ale podejrzewam, że DeA. Ta kabina jest nieco za wysoka do zabudowy wywrotki, albo kiper jest za niski do tej kabiny. W oryginale kiper wystawał ponad dach kabiny.


Jelcz 640 wywrotka.jpg


Fotka znaleziona w necie.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Po mojemu ten kiper z Resin Labor ma coś nie bardzo tą przednią ścianę. Także jest inny wzór ścian bocznych co może być z innych lat produkcji lub od Steyra. Na zdjęciu 1:1 jest chyba jeden z pierwszych samochodów bo ma tablice rejestracyjne próbne.
Także kolorystyka tego modelu jest niezbyt oryginalna. Ja kojarzę przynajmniej nowe samochody w podobnych kolorach jak ten na zdjęciu. Może co najwyżej były inne kolory podwozia. Ale kabina i kiper były oryginalnie takie na pograniczu żółtego i pomarańczowego i w tym samym kolorze.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.419 387 20
Na zdjęciu 1:1 jest chyba jeden z pierwszych samochodów bo ma tablice rejestracyjne próbne.
Nie chciało mi się szukać innych, a to wyświetliło się jako jedno z pierwszych i jest w miarę ostre. Tych zdjęć sporo w necie. Poniżej następne, trochę gorsze, ale też pokazujące już pracujące Jelcze...


r1.1.jpg


----------------------------
EDIT

Jest nawet na obecnych rejestracjach...


11735786.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Zgadza się. To ostatnie zdjęcie to już czasy współczesne i też profile ścian bocznych inne niż na zdjęciach z lat 70-tych. Być może coś zmieniono przy okazji remontu lub jest to kiper z innych lat produkcji. Mało prawdopodobne żeby stan poszycia blach tak długo wytrzymał w tak intensywnej eksploatacji.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.564 13 6
Maćku, nie wierzę że wywrotka na podwoziu tego Jelcza się nie pojawi. Ten model jest dopiero 20 z ilości 80 szt. które mają się ukazać. Mając to podwozie mogą jeszcze wykonać ciężki 3 osiowy ciągnik siodłowy , a mając już kabinę krótką to mogą zrobić 2-osiową wywrotkę oraz 2- osiowy ciągnik siodłowy. Jakie modele wyjdą, pożyjemy, zobaczymy.
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.419 387 20
No to po długiej przerwie wydawniczej mamy Pragę. Jak dla mnie model ciężarówki wykonany bardzo poprawnie. Kolor mnie tylko drażni, bo w naszych realiach, jako przewóz drewna, dużo lepiej i realniej wyglądała by ta Praga w zieleni. No i ładunek oczywiście do wywalenia, bo jego jakość psuje odbiór modelu (w moim modelu to drewno chyba przyspawali :mad: :cenzura: ). Zatem ustawiam ją w kolejce oczekujących na wjazd do warsztatu.
Praga V3S

Praga V3S 001.jpeg
Praga V3S 002.jpeg
Praga V3S 003.jpeg
Praga V3S 004.jpeg
Praga V3S 005.jpeg
Praga V3S 006.jpeg
Praga V3S 007.jpeg



A na koniec jedno zbliżenie świeżo wyjętego z blistra modelu:

Praga V3S 008.jpeg
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.239 30 1
Jedno mi w tym modelu nie pasuje ( zresztą w skali H0 jest to samo ) a mianowicie ten właz w dachu szoferki .
Pamiętam Pragi jak w latach 70-tych wywoziły drewno z lasu i takich włazów nie miały.
Takie kabiny były w wersji militarnej w czeskiej armii. Owszem są zdjęcia z tymi włazami ale większość jakie widziałem ( w wersji dłużyca ) takich nie posiadają.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.744 141 0
Kurcze, ładna. do H0 Pragi mi jakoś daleko, ale tę w kiosku jutro spróbuje upolować :D

P.s. albo kupie ze trzy bo widzę już Janusza biznesu na allegro za stówkę :D
 

RIT8-4

Znany użytkownik
Reakcje
558 3 1
W prywatnych rękach nigdy nic nie można wykluczyć . Ja też , jak prawie każdy tak samo pamiętam te auta tylko i wyłącznie w barwach khaki i z doczepionym wózkiem na dyszlu [ rurze ] do dłużycy .
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Dzisiaj przyszła do mnie Praga razem ze Studebakerem :). I od razu ją rozładowałem z tego ”drewna";).
20211230_140303_(1).jpg


No i co teraz zrobić z tym drewnem, bo do pieca tego nie wrzucę bo zaraz eko-terroryści zrobią awanturę że palę nieekologicznym paliwem :mad:.
A tak na poważnie to ten ładunek trzyma się na czterech kołkach i wystarczy je od spodu rozwiercić. U mnie wystarczyło dwa rozwiercić a pozostałe oderwać.
Będę musiał zrobić podobny ładunek z drewna.
Osobiście pamiętam tak załadowane Pragi skrzyniowe z ładunkiem krótkiego drewna czasem także z przyczepą. Oraz najbardziej znane w wersji do przewozu dłużycy.
Kolorystyka rzeczywiście najczęściej w ciemnych odcieniach zieleni ale nie koniecznie wojskowe khaki. Były też szare. Niebieskich poza dźwigami nie bardzo pamiętam ale wykluczyć nie mogę. Skrzyniowe bardzo często miały zabudowę pomalowaną na kolor szary.
 

Podobne wątki