• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciężarówki z okresu PRL - skala 1:43

OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.585 387 20
Kabina powinna być umieszczona kilka milimetrów wyżej. Po to były dwa stopnie ;)
Ten model, tak jak i praktycznie pozostałe Jelcze z DeA mają za małe koła i za niskie opony. Jak się założy prawidłowe, to powinno być dużo lepiej.
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.585 387 20
Były swego czasu na facebooku, któryś z kolegów sprzedawał takie drukowane. Jak znajdę kto to sprzedawał to dam znać...
Poza tym najlepsze koła i opony DeA dała do Jelcza cysterny paliwowej.
EDIT
Z tego co pamiętam to chyba kiedyś miał takie koła @popowe ale nie jestem pewien.
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.585 387 20
No i mam kolejny model. Star i jego zabudowa cieszy, natomiast kolory są wzięte z du...py Takich w PRL-u nie było. Zabudowa do czyszczenia kanalizacji najczęściej była w kolorze pomarańczowym. Może trzeba będzie wreszcie wziąć się za siebie, podszkolić w malowaniu aerografem i zacząć malować te modele na prawidłowe kolory...

Star SW-21 WUKO do czyszczenia kanalizacji

Star 28 SW-21 WUKO 004.jpeg
Star 28 SW-21 WUKO 001.jpeg
Star 28 SW-21 WUKO 002.jpeg
Star 28 SW-21 WUKO 003.jpeg
Star 28 SW-21 WUKO 005.jpeg
Star 28 SW-21 WUKO 006.jpeg
Star 28 SW-21 WUKO 007.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.585 387 20
Dwa tygodnie tem DeA zrobiło psikusa i nie dało do sprzedaży zaplanowanego modelu... Dopiero w ostatnią środę sierpnia wydano tą miniaturkę.
Jak dla mnie to jakoś nie urzekł mnie ten model. Nie pamiętam, żeby takie jeździły u nas. Avie miały krótszą ramę i krótszą skrzynię, poza tym skrzynia była z desek, a nie metalowa. Długą ramę i metalową skrzynię miał protoplasta Avii, czyli Saviem. Ktoś w DeA chyba nie do końca rozumie jakie samochody jeździły w czasach PRL-owskich po drogach "Demoludów".

Avia A31

Avia A31 001.jpeg
Avia A31 002.jpeg
Avia A31 003.jpeg
Avia A31 004.jpeg
Avia A31 005.jpeg
Avia A31 006.jpeg
Avia A31 007.jpeg
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.000 108 2
Fajna jest ta Avia, jeszcze z 7 lat temu koło mojej byłej firmy facet miał dwie takie Avie skrzyniowe tylko paka była niżej i była dłuższa, pracował na nich i woził towar z pobliskich hurtowni stali. Z czasów dzieciństawa pamiętam również skrzyniowe tylko właśnie z ciut dłuższą skrzynią ładunkową i raczej sama skrzynia miała drewniane burty, dużo też było tak zwanych furgonów czyli nadwozi zamkiętych, duża hurtownia farmaceutyczna w Szczecinie jeszcze koło roku 2000-2005 używała takich furgonów. Dlaczego piszę że takzwanych furgonów wynika to z naszych durnych przepisów dotyczących nazewnictwa rodzajów nadwozi samochodów ciężarowych, mianowicie nadwozie typu furgon według rozporządzenia to nadwozie zamknięte odzielone na stałe od kabiny kierowcy, reszta świata furgon to poprostu nadwozie zamknięte połączone z kabiną w jedną bryłę.
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.388 47 0
Całkiem fajnie się prezentuje. Lubiłem te samochody kiedy można było je spotkać na naszych drogach. Czy akurat w takiej wersji to trudno powiedzieć, ale nie jest to niemożliwe.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.607 13 6
Koledzy, to jest model dla kolekcjonerów z dawnej Czechosłowacji, firma nie będzie wydawać osobnego modelu który był używany w Polsce ponieważ jej się to po prostu nie opłaca.
 

Podobne wątki