A propos powyższego, pierwszym modelem w czeskiej serii jest Tatra 813 6x6, która w naszej serii ukazała się ponad rok temu. Na pierwszy rzut oka oba modele są takie same, jednak po bliższym porównaniu okazuje się, że kilka różnic jest i to nie tylko dotyczących malowania. Oczywiście pierwsze rzucają się w oczy tablice rejestracyjne, w naszej czarne - polskie, a w czeskiej żółte - czechosłowackie. Logo "TATRA" na masce w naszej było czarne, w czeskiej jest białe. Inaczej są pomalowane haki z przodu i z tyłu, a także stopnie wejściowe do kabiny, w naszej na czarno, w czeskiej na pomarańczowo. Podwozie w naszej było całe pomarańczowe, w czeskiej jest częściowo czarne. Co do tych różnic kolorystycznych, to porównując z dostępnymi archiwalnymi zdjęciami eksploatowanych u nas samochodów, należy stwierdzić, że czeski model jest bliższy oryginałom, gdyż napis był jasny (możliwe, że biały), a haki i stopnie w kolorze nadwozia, czyli pomarańczowe. Po co więc w naszym modelu to wszystko było czarne?
To jednak nie koniec różnic, gdyż chyba najistotniejszą są zupełnie inne opony, które różnią się wyglądem zarówno powierzchni bocznej, jak i bieżnika. Opony w naszym modelu, miały z boku jakieś dziwne pierścienie, których nie mają opony w wersji czeskiej, nie widać ich także na zdjęciach oryginałów, więc także można przyjąć, że te nowe opony są bliższe prawdzie. Co do bieżnika, to obawiam się, że prawidłowy nie jest ani jeden, ani drugi. I jeszcze taka drobnostka, element znajdujący się pod tylną belką zderzakową z lewej strony (chyba stopień, nawiasem mówiąc powinien być z obu, bo na zdjęciach oryginałów widać, że występuje po obu stronach), w naszej edycji posiadał otwór, a w czeskiej, z niepojętych względów, został zaślepiony!
Poniżej fotki porównawcze, pokazujące wyżej opisane różnice.