• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Autokuszeta PKP

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#61
Dlatego jak mieliby się za to zabierać, to trzeba przeanalizować na jakie pierwsze połączenia postawić.
Skalkulować ceny odpowiednio do kosztu usługi, wprowadzić np. bilety rodzinne (wyjazdy wakacyjne) itp.

Rentowność, tak jak pisałem, musiałby być akceptowalny kompromis jeżeli chodzi o koszt usługi.

I tyle z teorii.
Ale realnie rzecz biorąc, zdanie mam podobne do Twojego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#65
Według moich materiałów w latach 1956, 1957 i 1960 zbudowano łącznie "aż" 6 prototypowych wagonów tego rodzaju, po 2 trzech odmian. Na produkcję seryjną nie zdecydowano się, a DB ostatecznie przyjęły znany typ dwupoziomowej, otwartej platformy. Tak, że nie sądzę, by tych sześć prototypów pozostawało w normalnej eksploatacji zbyt długo, ale nie mam na ten temat bliższych informacji.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
#66
Moze nie PKP ale artykuł warty uwagi

Jak informują słowackie koleje ZSSK w 2016 roku przewieziono łącznie ponad 17.000 pojazdów (z czego 1,350 rowery) oraz ponad 30.000 osób, podróżujących z samochodami (jeden samochód może pomieścić do pięciu osób). ZSSK odnotowało wzrost liczby przewożonych aut w ruchu międzynarodowym pomiędzy Słowacją i Czechami. Łączna liczba przewożonych tu pojazdów wzrosła do 1.600. To więcej o 30%, czyli o około 300 pojazdów.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/na-slowacji-rosnie-zainteresowanie-autokuszetkami_more_91687.html
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#68
Tak w/g muzeum oddalonego od tego miejsca o około 100 m wyglądał wjazd samochodów na wagony:
http://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zaso...na-wagony-na-dworcu-warszawa-glowna-1987#main

Rampa-WwaGł.jpg




A powinien wyglądać tak: Szkoda, że nie zauważono, że tablica rejestracyjna malucha jest lustrzanym odbiciem a sam maluch wraca z Wielkiej Brytanii. :(;)
I szkoda, że samo położenie budynków nie dało do myślenia "fachowcowi od skanowania" :( ... 100 metrów!!!

Rampa-WwaGł.jpg
 

Rozczochrany

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
208 7 3
#69
Dziś w Polsce już nie jeżdżą autokuszetki. Zostały wycofane ze względu na niską opłacalność. Przynajmniej ja znam taki powód. Może ktoś wie więcej.
Gdzieś na forum już było o tym.
W Niemczech/Włoszech/Austrii i Szwajcarii nadal jeżdżą. Kiedyś też we Francji i w Czechach, ale nie wiem, czy jeszcze...
We francji nadal jeżdżą. Nawet sam podawalem auto znajomych na wyslanie go do Marsylii. W Paryżu taki zaladunek odbywa się na stacji Bercy.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
#73
Nie znalazłem w tym wątku ani poprzez proste przeszukanie zasobów Googla. Czy ktoś ma rysunek wagonu do autokuszetki stosowanego w Polsce lub chociaż podstawowe wymiary ?
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
996 63 25
#78
Ostatnio nie co zaciekawił mnie temat autokuszetki oraz składu Tetmajera. Posiada ktoś informacje z dodatku 2B na temat zestaienia składu z końca lat 90' kiedy była jeszcze autokuszetka w składzie?
 
Reakcje
3.345 16 0
#79
Z końca lat 90-tych nie mam ale myślę, że podobnie to wyglądało jak w latach 2001 i 2002:

Skład "Tetmajera" wg SRJP 2001/2002, stan na lato 2001 - zestawienie w postaci takiego rysunku skopiowałem kiedyś z ówczesnej strony internetowej PKP (obecnie nie istniejącej)

Tetmajer, SRJP 2001-2002, wg stanu na lato 2001r..jpg


Oraz wg stanu na 17.04.2002 wg rysunku zestawienia składów pociągów kwalifikowanych i pośpiesznych na stacji Bydgoszcz Gł. (kiedyś, w kwietniu 2002, zrobiłem sobie taki zbiorowy rysunek wg. informacji zamieszczonych na tablicy na w/w stacji, poniżej "wycięte" dane co do "Tetmajera")

Tetmajer - Bydgoszcz Gł. 17.04.2002.jpg


Natomiast posiadam skan dodatku II B z 1988/89 r. (ważnego od 29 maja 1988 r.) gdzie wśród pociągów pośpiesznych znajdują się następujące pociągi w których składzie występują autokuszetki:

PAE/PAS Nr 48507/8 "Autokuszetka" Katowice Bogucice - Trzebiatów
oraz relacja odwrotna PAE Nr 84507/8 "Autokuszetka" Trzebiatów - Katowice Bogucice:
PAE Nr 48507-8 Katowice Bogucice - Trzebiatów i PAE Nr 84507-8 Trzebiatów - Katowice Bogucice.jpg


PAE Nr 18508/7 "Autokuszetka" Warszawa Gł. Osob. - Trzebiatów
oraz relacja odwrotna PAE Nr 81508/7 "Autokuszetka" Trzebiatów - Warszawa Gł.:
PAE Nr 18508-7 Warszawa Gł. - Trzebiatów i PAE Nr 81508-7 Trzebiatów - Warszawa Gł..jpg


PE/DE/D Nr 13207/22507 Łódź Fabr./Warszawa Gł. - Zakopane
oraz relacja odwrotna D/DE/DP Nr 22508/31208 Zakopane - Łódź Fabr./Warszawa Gł.:
PE-DE-D Nr 13207-22507 Łódź Fabr.-W-wa Gł. - Zakopane i D-DE-DP Nr 22508-31208 Zakopane - ...png


... a wśród pociągów osobowych dalekobieżnych znajdują się następujące pociągi w których składzie występują autokuszetki:

DE Nr 3514/3513 Kraków Gł. - Gdynia Gł.
oraz relacja odwrotna DE Nr 5314/5313 Gdynia Gł. - Kraków Gł.:
DE Nr 3514-3513 Kraków Gł. - Gdynia Gł. i DE Nr 5314-5313 Gdynia Gł. - Kraków Gł..jpg


DPE Nr 4515 Katowice - Gdynia Gł.
oraz relacja odwrotna DPE Nr 5416 Gdynia Gł. - Katowice:
DPE Nr 4515 Katowice - Gdynia Gł. i DPE Nr 5416 Gdynia Gł. - Katowice.jpg


Warto zauważyć, że powyższe zestawienia odnoszą się do ostatniego roku SRJP za czasów PRL (1988/89), gdzie jeszcze nie było "Tetmajera", jednak do Zakopanego docierał wówczas inny pociąg z autokuszetkami (z Warszawy Gł.). W Zakopanem odbywał się załadunek samochodów osobowych na platformy z rampy na samej stacji Zakopane, do której dochodził nie używany obecnie tor nr 10.
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/6/69/Zakopane.png
Obok tej rampy znajduje się plac, obecnie wykorzystywany jako postój taksówek. Na ten plac prowadzi bezpośredni zjazd z drogi biegnącej przed stacją, a z placu można było wjechać na rampę. Dobrze to widać na poniższym Google Street View
https://www.google.pl/maps/@49.2995...4!1sPjoh77904K-8weIhpk_xCA!2e0!7i13312!8i6656
Zdjęcie autokuszetki ładowanej w Zakopanem było już w pierwszym wpisie w temacie, przypomnę tylko link gdzie można je obejrzeć (nad zdjęciem jest data 24.05.2003) http://www.kolej.art.pl/zdjecia.php?id=12

Rampa jest zlokalizowana w samym rogu północno-wschodniej części stacji (na poniższym zdjęciu wskazuje ją czerwona strzałka):

Zakopane. W dali rampa do załadunku samochodów na autokuszetki..jpg


.... a krawędź tej rampy, do której tor nr 10 jest już częściowo rozebrany, latem 2019 r. wyglądała tak:

Zakopane. Rampa czołowa dawnego toru nr 10.jpg
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
996 63 25
#80
Wszystko ładnie. Ale w proponowanych przez Ciebie zestawieniu Tetmajera są 2 autolawety... A są zdjęcia z końca lat 90' gdzie jest jedna. Dlatego możliwe jest, że i liczba w skladzie kuszetek i sypialnych był inna... Mimo to dziękuję za garść konkretnych info.
 

Podobne wątki