Uściślijmy zgromadzoną do tej pory wiedzę:
Autokuszetki kursowały już na pewno w rozkładzie 85/86.
W rozkładzie tym po prostu nie ma jeszcze autokuszetek w informacji o rezerwacji miejsc – nie ma tabeli podobnej do tych, które zeskanował
@ksiezyc_nad_gieesem (jest tylko adnotacja w tabelach ze szczegółowymi rozkładami jazdy : „pociąg dostępny dla osób odbywających podróż z samochodami”).
Były one doczepiane do pociągów:
13509 Warszawa Główna – Zakopane
31510 Zakopane – Warszawa Główna
48508/7 Katowice Bogucice - Trzebiatów
84508/7 Trzebiatów – Katowice Bogucice
W materiale PKF 29/85 widać co prawda autokuszetki w składzie pociągu Warszawa Gł. - Trzebiatów, ale w rozkładzie 85/86 pociąg ten nie ma wspomnianej adnotacji.
Ostatnim pociągiem, w którym jeździły wagony do przewozu samochodów był 33500/35701 „Tetmajer” łączący Zakopane z Gdynią. Z tego co pamiętam, to ostatnim rokiem ich kursowania był 2004 i wykorzystywano wówczas dwa wagony („Tetmajera” obsługiwały dwa składy i w każdym ze składów był jeden taki wagon). Taka data podana jest również w artykule podlinkowanym przez
@Szwed1978 .
Natomiast ustalić trzeba kiedy autokuszetki przestały być włączane do pociągów kursujących z/do Katowic.
W artykule z 10.02.2004, zamieszczonym w serwisie „naszemiasto.pl” czytamy:
„- W sezonie letnim mieliśmy jeden pociąg z autokuszetką, na trasie Gdynia - Katowice, ale ze względu na niewielkie zainteresowanie zrezygnowaliśmy ze świadczenia tych usług - mówi Marek Ostrowski, naczelnik działu marketingu
PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy.”
(artykuł: "Autokuszetka - to marzenie!",
http://bydgoszcz.naszemiasto.pl/archiwum/autokuszetka-to-marzenie,667926,art,t,id,tm.html)
Wynikałoby, że w jakimś pociągu pospiesznym Gdynia-Katowice, autokuszetki jeździły jeszcze latem 2003 roku. Ktoś to jest w stanie potwierdzić czy ten artykuł jest wiarygodny?