• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Autobusy TomekM

OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.008 68 0
A skad ta roznica w wysokosci szyb na srodkowych drzwiach? Czemu to tak?
No niestety, ale w tym i kilku innych przypadkach brekina i inne firmy idą na skróty i nie uwzględniają pewnych niuansów rozróżniających wersje dla poszczególnych miast, Hamburg miał drzwi harmonijkowe inne miasta czteroskrzydłowe, a to jest różnica, forma jest jedna...., co ciekawe w wersji R13 te świetliki już są okej.
Jak się dobrze przyjrzysz to zauważysz że halogeny są w oryginale podwieszone pod zderzakiem, w modelu wbudowane.
Rietze czy nieistniejące VK w kilku przypadkach zamalowało jedno ze skrzydeł drzwi aby model udawał wersję podmiejską;)
Tu masz świetny reportaż uwzględniający wszystkie warianty drzwi;
https://www.omnibusspiegel.de/uploads/tx_news/Busportraet_MB_O_302-2._Teil__OS_14-8.pdf

Strona 59 Fot.2 wzorzec dla formy brekiny, jeden z rzadszych.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.008 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Na początek wspomnienie o modelu który miał być dzisiaj pokazany a został poddany brutalnemu crasch-testowi na sortowni DHL w Legnicy.
Szkoda że to nie jakiś nowy model, bo ebay kasę oddało i można by iść z powrotem do sklepu, to był jednak duży rarytas z Hamburga wylicytowany za śmieszne pieniądze, więc cześć jego pamięci, mam nadzieję że został zutylizowany z honorami:(
A1.jpg

Chcąc nie chcąc wracamy do juesej.
Flxible, ciężko napisać, jeszcze gorzej wymówić, największy konkurent General Motors w połowie i troszkę później ubiegłego wieku.
Jak już pisałem przy okazji prezentacji GM PD4104, na bazie tego modelu GM wydało nową serię autobusów pod wspólnym szyldem "new look"
Flxible oczywiście też ;), ich flagowy model to; Flxible 53102 stylistycznie bardzo podobny, a jakościowo? Zdania są podzielone, jedni mówią że był wytrzymalszy, inni nie, podobno matematyka nie kłamie, Flxible produkowany w latach 1960-1978 w ilości około 13500 szt,
GM 1959-1985 ponad 44000 łącznie z produkcją kanadyjską. Jedno jest pewne,ksywka "fischbowl" pochodzi od tego modelu, dopiero potem przeszła na inne marki.
Fotki, na początek kanadyjski Flyer D700 przez którego być może Flxible w Kanadzie to tylko 50szt.
Potem fotka oryginału z ulic San Francisco, potem model z Iconic Replicas (przednia lewa opona została poprawiona po sesji ;) ), na sam koniec porównanie z GM produkcji Rapido Trains, również z MUNI SF.
A2.jpg
A3.jpg
DSC_1186.jpg
DSC_1187.jpg
DSC_1189.jpg
DSC_1190.jpg
DSC_1191.jpg
DSC_1192.jpg
DSC_1193.jpg
DSC_1196.jpg
DSC_1198.jpg
DSC_1199.jpg
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
27.876 108 2
Dla takich obrazów bujnąłbym się przez Stany. Najlepiej pozostałościami Route 66 , najlepiej w jakimś klasyku z motorem v8 i automatycznej skrzyni z wybierakiem w kolumnie kierownicy.
Na 66 została sama komercja :) ale pomysł wycieczki zacny , wolałbym pojechać na motocyklu :)
A wracając do tematu , kolejny autobus który wyrywa mnie z kapci , gratuluje nabytku , Tomek masz gust chłopie (y)(y)(y)
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.008 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Dzisiaj symbol Ameryki, autobus który bardzo cieszy modelarzy i kolekcjonerów, a Greyhound I GMC chcieli o nim jak najszybciej zapomnieć.
Po sukcesie modelu 4104, stworzono rok później na jego bazie model 4501 na wyłączność greyhounda, zakontraktowano 1000szt, wcześniej trzeba się było uporać z przepisami stanowymi dopuszczającymi taki pojazd do ruchu, jak to się udało prace ruszyły "z kopyta", problem jaki pojawił się nawet w prototypach to czym to napędzić ?, bo sam kształt nadwozia nie był niczym nowym, ani w stanach ani na starym kontynencie.
Koncepcja drugiego silnika dołączanego "pod górkę" się nie sprawdziła, a ówczesne silniki nie miały ogromnych mocy, więc do seryjnej produkcji
zatwierdzono słabo przebadaną ideę, dwóch czterocylindrowych silników połączonych ze sobą i tylko jeden miał rozrusznik.
Oczywiście było to niezawodne rozwiązanie na długie trzykilometrowe trasy:ROFL::ROFL::ROFL::ROFL:
Kontrakt w USA rzecz święta, ponad 300 sztuk stoi na parkingach zamiast robić kasę, a do tysiąca daleko:niepewny:, w końcu wpadli na V8 i coś drgnęło, kratownica między drugą i trzecią osią:ROFL::ROFL:.
No ale jakoś to na bieżąco wzmacniano ulepszano i wyprodukowano całe zamówienie, niemniej jednak ten model zniechęcił GMC do większych planów autobusowych.
Model w wykonaniu CMW, co ciekawe odtworzyli oba rodzaje silników, u Maćka @mafo możecie zobaczyć wersję z dwoma silnikami ( dwie żaluzje na tylniej klapie), ja mam V8.
https://forum.modelarstwo.info/threads/autobusy-mafo.16666/page-15#post-841416

Ciekawe co pokaże brekina:niepewny:
DSC_1206.jpg
DSC_1208.jpg
DSC_1209.jpg
DSC_1211.jpg
DSC_1213.jpg
DSC_1217.jpg
DSC_1219.jpg
DSC_1223.jpg
DSC_1225.jpg
 
OP
OP
Tomek M.

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.008 68 0
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze ;)
Dzisiaj następca legendarnego fischbowla, a w zasadzie jeden z dwóch następców, bo dzisiejszy model generalnie się nie przyjął w Kanadzie, oni zrobili to po swojemu, ale o tym w kolejnej prezentacji.
Opracowany przez GMC i wprowadzony do produkcji w 1977 roku RTS (Rapid Transit Series) model bardzo popularny w stanach, produkowany w różnych wariantach aż do 2003 roku.
Malowanie z Nowego Jorku.
A1.jpg
DSC_1034.jpg
DSC_1036.jpg
DSC_1037.jpg
DSC_1038.jpg
DSC_1040.jpg
DSC_1041.jpg
DSC_1042.jpg
DSC_1044.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Autobusy 23
Autobusy 18
Autobusy 16
Autobusy 9
Autobusy 4

Podobne wątki