Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
No niestety, ale w tym i kilku innych przypadkach brekina i inne firmy idą na skróty i nie uwzględniają pewnych niuansów rozróżniających wersje dla poszczególnych miast, Hamburg miał drzwi harmonijkowe inne miasta czteroskrzydłowe, a to jest różnica, forma jest jedna...., co ciekawe w wersji R13 te świetliki już są okej.
Jak się dobrze przyjrzysz to zauważysz że halogeny są w oryginale podwieszone pod zderzakiem, w modelu wbudowane.
Rietze czy nieistniejące VK w kilku przypadkach zamalowało jedno ze skrzydeł drzwi aby model udawał wersję podmiejską
Tu masz świetny reportaż uwzględniający wszystkie warianty drzwi; https://www.omnibusspiegel.de/uploads/tx_news/Busportraet_MB_O_302-2._Teil__OS_14-8.pdf
Strona 59 Fot.2 wzorzec dla formy brekiny, jeden z rzadszych.
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze
Na początek wspomnienie o modelu który miał być dzisiaj pokazany a został poddany brutalnemu crasch-testowi na sortowni DHL w Legnicy.
Szkoda że to nie jakiś nowy model, bo ebay kasę oddało i można by iść z powrotem do sklepu, to był jednak duży rarytas z Hamburga wylicytowany za śmieszne pieniądze, więc cześć jego pamięci, mam nadzieję że został zutylizowany z honorami
Chcąc nie chcąc wracamy do juesej.
Flxible, ciężko napisać, jeszcze gorzej wymówić, największy konkurent General Motors w połowie i troszkę później ubiegłego wieku.
Jak już pisałem przy okazji prezentacji GM PD4104, na bazie tego modelu GM wydało nową serię autobusów pod wspólnym szyldem "new look"
Flxible oczywiście też , ich flagowy model to; Flxible 53102 stylistycznie bardzo podobny, a jakościowo? Zdania są podzielone, jedni mówią że był wytrzymalszy, inni nie, podobno matematyka nie kłamie, Flxible produkowany w latach 1960-1978 w ilości około 13500 szt,
GM 1959-1985 ponad 44000 łącznie z produkcją kanadyjską. Jedno jest pewne,ksywka "fischbowl" pochodzi od tego modelu, dopiero potem przeszła na inne marki.
Fotki, na początek kanadyjski Flyer D700 przez którego być może Flxible w Kanadzie to tylko 50szt.
Potem fotka oryginału z ulic San Francisco, potem model z Iconic Replicas (przednia lewa opona została poprawiona po sesji ), na sam koniec porównanie z GM produkcji Rapido Trains, również z MUNI SF.
Dla takich obrazów bujnąłbym się przez Stany. Najlepiej pozostałościami Route 66 , najlepiej w jakimś klasyku z motorem v8 i automatycznej skrzyni z wybierakiem w kolumnie kierownicy.
Dla takich obrazów bujnąłbym się przez Stany. Najlepiej pozostałościami Route 66 , najlepiej w jakimś klasyku z motorem v8 i automatycznej skrzyni z wybierakiem w kolumnie kierownicy.
Na 66 została sama komercja ale pomysł wycieczki zacny , wolałbym pojechać na motocyklu
A wracając do tematu , kolejny autobus który wyrywa mnie z kapci , gratuluje nabytku , Tomek masz gust chłopie
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze
Dzisiaj symbol Ameryki, autobus który bardzo cieszy modelarzy i kolekcjonerów, a Greyhound I GMC chcieli o nim jak najszybciej zapomnieć.
Po sukcesie modelu 4104, stworzono rok później na jego bazie model 4501 na wyłączność greyhounda, zakontraktowano 1000szt, wcześniej trzeba się było uporać z przepisami stanowymi dopuszczającymi taki pojazd do ruchu, jak to się udało prace ruszyły "z kopyta", problem jaki pojawił się nawet w prototypach to czym to napędzić ?, bo sam kształt nadwozia nie był niczym nowym, ani w stanach ani na starym kontynencie.
Koncepcja drugiego silnika dołączanego "pod górkę" się nie sprawdziła, a ówczesne silniki nie miały ogromnych mocy, więc do seryjnej produkcji
zatwierdzono słabo przebadaną ideę, dwóch czterocylindrowych silników połączonych ze sobą i tylko jeden miał rozrusznik.
Oczywiście było to niezawodne rozwiązanie na długie trzykilometrowe trasy
Kontrakt w USA rzecz święta, ponad 300 sztuk stoi na parkingach zamiast robić kasę, a do tysiąca daleko, w końcu wpadli na V8 i coś drgnęło, kratownica między drugą i trzecią osią.
No ale jakoś to na bieżąco wzmacniano ulepszano i wyprodukowano całe zamówienie, niemniej jednak ten model zniechęcił GMC do większych planów autobusowych.
Model w wykonaniu CMW, co ciekawe odtworzyli oba rodzaje silników, u Maćka @mafo możecie zobaczyć wersję z dwoma silnikami ( dwie żaluzje na tylniej klapie), ja mam V8. https://forum.modelarstwo.info/threads/autobusy-mafo.16666/page-15#post-841416
Tomek ty jak coś już prezentujesz to z górnej półkibo te Twoje amerykańskie autobusy są rewelacyjnezostaje tylko pogratulować i czekać na kolejne cudo z amerykańskich tras.
Tomek ty jak coś już prezentujesz to z górnej półkibo te Twoje amerykańskie autobusy są rewelacyjnezostaje tylko pogratulować i czekać na kolejne cudo z amerykańskich tras.
Witajcie, dzięki za oceny i komentarze
Dzisiaj następca legendarnego fischbowla, a w zasadzie jeden z dwóch następców, bo dzisiejszy model generalnie się nie przyjął w Kanadzie, oni zrobili to po swojemu, ale o tym w kolejnej prezentacji.
Opracowany przez GMC i wprowadzony do produkcji w 1977 roku RTS (Rapid Transit Series) model bardzo popularny w stanach, produkowany w różnych wariantach aż do 2003 roku.
Malowanie z Nowego Jorku.