• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 401W

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.154 154 7
#61
Z mojej prywatnej korespondencji z PMR K.Koj :

"Jeszcze w tym roku powinna ukazać się także druga edycja węglarek 401Wb/401Wd (właśnie opracowuję ich oznaczenia)." - K.Koj

Oprócz węglarek mają w 2023 ukazac sie jeszcze :

- wagony 411Vb
- lokomotywy ST43 (oczywiście z “wiadrami”)
- wagony 418V
- wagony 408S
Dodam tylko, że wśród drugiej edycji nie będzie już wagonów z VI epoki.
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
414 5 2
#63
Absolutnie nie! To zupełnie inny wagon.
Nikt nie mówi, że to te same wagony. Jak już sam napisałeś wcześniej węglarki bułgarskie "są tylko mocno podobne do polskich typów rodziny 401W."
Można zrobić wspólny wątek na wzór wagonów Y Robo czy Piko. Niech będzie wszystko w jednym miejscu. Sporo osób może nie wiedzieć o istnieniu tamtego wątku.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.133 88 0
#64
Czyli to jest wagon nie tylko ochronny, ale także służący do sprzęgania z taborem zza wschodniej granicy? Np. lokomywa (PKP) + taki wagon + skład z zagranicy?
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.939 111 11
#65
Jako kontynuacja dyskusji o funkcji ochronnej węglarek, to w rozmowie z Panem K. Kojem, ustaliłem co następuje:
- Symbol pokazany w kółku poniżej (pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie Kolegi am-70) oznacza sprzęg samoczynny (a nie wagon ochronny), zatem jeżeli wagon ma takie oznaczenia, a nie jest opisany "OCHRONNY" nie znaczy to automatycznie, że jest to wagon ochronny. Warto przy tym wspomnieć, że obecnie sprzęg samoczynny oznacza się innym piktogramem, ale na wagonie jest właściwy symbol pochodzący z lat 70.
- Pierwowzór modelu węglarki AM 5970017 posiadał jeden sprzęg samoczynny po jednej stronie, stąd omawiane oznaczenie jest tylko na jednym na czole.
- Niestety model nie ma odwzorowanego sprzęgu samoczynnego
- Wagony tego typu był widziane w środku składu jako standardowe wagony z ładunkiem, połączone z innym tego typu wagonami sprzęgami samoczynnymi, a śrubowymi z pozostałą resztą składu. Było to w epoce VI (zaledwie kilka lat temu), w malowaniu, które prezentuje model, zatem jest to istotna wiadomość dla tych co chcą go podłączyć do innych węglarek w sznurze :). Oczywiście wagon ten powinien się znajdować tylko na końcu składu, jako, że nie mamy drugiego takiego bliźniaczego wagonu
Zobacz załącznik 947551
Dzięki Filipie. Bardzo przydatna informacja.
Wagon ciekawy ze względu na jego smaczki typu oznaczenia SA3 po jednej stronie. Ladnie się będzie prezentować na krańcach pociągów na makietach!
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.701 8 0
#66
Zgodnie z obietnicą - garść informacji o podstawowych wymiarach modelu wagonu 401Wb.

Podane poniżej wartości w [mm] w układzie: oryginał/skala 1:87/model

długość wagonu ze zderzakami - 14040/161,38/161
długość podwozia/ostoi - 12800/147,13/147
największa szerokość wagonu - 3040/34,94/35
wys. od główki szyny (w stanie niezaładowanym) - 3238/37,22/37,2
rozstaw czopów skrętowych - 8500/97,7/97,5
ciężar własny wagonu - 20 ton +- 3%/0,229 t (229 kg)/67g

I ta ostatnia wartość zdecydowanie odbiega od tego co być powinno ... ;) A już na poważnie - model ma wspaniale zachowane proporcje. Być może różnice pomiędzy wymiarem który powinien być zachowany w skali 1:87 a wartością zmierzoną na modelu - wynikają z braku przyzwoitej suwmiarki i ślepoty starczej ...
Na koniec parę nędznych fotek przy jeszcze bardziej nędznym oświetleniu. Pozostanie cierpliwie poczekać na fotki Kolegi Draculi ...
Pozdrawiam.
 

Załączniki

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
858 77 5
#68
Szkoda tylko, że na tym forum za "oczywiste oczywistości" zbiera się cięgi.....
Osobiście mam to w dupie. Pierwszą swoją wiedzę pochłaniałem z tygodnika Sygnały albo z artykułów w Młodym Techniku. Dzis6jest tyle materiału, że mozg boli. Są takie filmy na YT., że szczęka opada. Tylko trzeba chcieć.
Tylko chłopcy jak wajhowy chcą mieć wszystko na tacy, bez wysiłku.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.011 121 1
#70
Symbol pokazany w kółku poniżej (pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie Kolegi am-70) oznacza sprzęg samoczynny (a nie wagon ochronny), zatem jeżeli wagon ma takie oznaczenia, a nie jest opisany "OCHRONNY" nie znaczy to automatycznie, że jest to wagon ochronny. Warto przy tym wspomnieć, że obecnie sprzęg samoczynny oznacza się innym piktogramem, ale na wagonie jest właściwy symbol pochodzący z lat 70.
Na potwierdzenie Kolegi słów, poniżej, zdjęcie wagonów z rzeczonymi symbolami i sprzęgami:

131669575_3517951494920219_3555997526292739341_n.jpg


Źródło: facebook.com/groups/wagony
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.982 275 41
#72
Pozostanie cierpliwie poczekać na fotki Kolegi Draculi ...
:podstepny:

Powiem tak , kurier pojawił sie w samo południe ...
Teraz aktualnie jest godz 19.52 właśnie w tym momencie zakończyłem piktorial zbliżeniowy 401Wb/401Wd :rolleyes:
Z małymi przerwami to będzie ponad 6 godzin roboty... ( zdjęcia zbliżeniowenie nie są łatwe ani w robieniu ani w obróbce, nie mylić z makro zdjeciami )
Zdjęcia będą w 5 postach od epoki IIIc do Vc ( bez VI epoki - nie posiadam wagonu ).
Razem 47 zdjęć ukazujących
wszystkie ewolujące różnice wersji - oglądając powoli można wszystko dostrzec, prosze zwracać uwagę na zmieniajaca się numerację ...
Oraz
.... psychourokkonstrukcji ... :obcy:
Efekt poniżej...


401Wb/401Wd IIIc !

IMG_7922.JPG
IMG_7914.JPG
IMG_7918.JPG
IMG_7920.JPG
IMG_7921.JPG
IMG_7924.JPG
IMG_7926.JPG
IMG_7928.JPG
IMG_7929.JPG
IMG_7930.JPG
IMG_7932.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
#74
Jak kol. @ Młodzikowski nie posiada sprzętu mierniczego to z chęcią użyczę, taki trochę stary 1000-letni ale działa :)
A na potwierdzenie danych technicznych, zapodam skany z książeczki jaką posiadam, myślę, że w temacie.
401c.jpg
401a.jpg
401b.jpg
 

Załączniki

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.154 154 7
#75
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=4111&sessionid=slv6sqplr8f4oq716h3ilfa184
Małe jest prawdopodobieństwo ,że ostały się wagony w malowaniu PKP Cargo w drzwiami środkowymi.
Małe, ale jednak jest, no i skoro Pan Koj wspomniał mi o tym, że miało to miejsce w 2016, bodajże na stacji Łódź Chojny...
Czyli wagon z VI epoki w wydaniu AM to fikcja. Dobrze, że nie kupiłem.
Jeżeli Kolega nie wierzy Panu Kojowi, to tak :). Także czy dobrze, że Kolega nie kupił to już zostawiam Koledze ;)
 

Podobne wątki