• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 401W

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.411 23 0
#43

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
808 89 3
#44
Patrząc na oznaczenia wagonów, czy dany wagon jest ochronny czy nie, jest bałagan. I tak:
- w modelu AM 597016, jest piktogram oraz napis 'OCHRONNY' tylko na burtach (nie ma na czołach)
- w modelu AM 597017, w ogóle nie ma napisu 'OCHRONNY', jest za to piktogram i to tylko na czołach (przynajmniej jednego, drugiego czoła nie ma na zdjęciach), w dodatku piktogramu nie ma burtach
- na zdjęciu Kolegi @dec87 , jest komplet oznaczeń, tzn. piktogram na burtach i na czołach (przynajmniej na jednym)

Na dodatek piktogram na modelach jest faktycznie lustrzanym odbiciem. Nie ma się co dziwić, że trudno się połapać.
Tu nie ma się w czym łapać. Pewne rzeczy, jak wiedzę z zarysu kolejnictwa trzeba regularnie poszerzać.
Później wychodzą takie kwiatki, że ludzie muszą mieć w IV epoce wszystkie dachy szare albo oliwkowe. No i nie mogą podpiąć pod skład białostockich wagonów nic innego niż SU45-165 lub EU07-345 :D
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 39 11
#45
A konkretnie o co Ci chodzi?
No też chciałbym się tego dowiedzieć.
Ale z doświadczenia wiem, że "specyficzne poczucie humoru" @vitasem w temacie "detalingu" tych zabawek raczej konkretów nie przyniesie.....
Ja widzę wyraźny postęp w porównaniu do bułgarskiej węglarki.
Jest Was więcej.
Rusz głową, popatrz na grafiki, poszukaj w gugle.
Szkoda tylko, że na tym forum za "oczywiste oczywistości" zbiera się cięgi.....
Kolejna wiadomość z cyklu - wiem, ale nie powiem.
Takie rozumowanie czy "mądrości" nie prowadzą do niczego dobrego - bo na początku jest lenistwo.....
Kilka sekund w sieci i można się dużo dowiedzieć. I życie byłoby łatwiejsze oraz ... forum czytelniejsze.
Cierpliwość to potrzebna cecha w zbieractwie.
W kolekcjonerstwie - jednak nie obrażajmy innych.....
A czy ten symbol na pewno jest poprawnie odwzorowany na modelu ? Bo na tym zdjęciu jest lustrzane odbicie
Jak już chcesz coś porównywać, to proponuję jednak oryginał z jego kopią. Tu tego nie ma.
Na dodatek piktogram na modelach jest faktycznie lustrzanym odbiciem
I masz dowód, że jest źle? Oczywiście, że nie masz, ale popisać można, prawda?
Bardzo, bardzo dużo piszesz - i tylko wprowadzasz niepotrzebnie zamęt....
A ja zapytam o epokę VÌ. Ile tych wagonw ma PKP Cargo? W pracy ogladam wiele składów węglarek i nigdy nie widziałem tego typu weglarki (z trzema parami drzwi).
Bo tej wersji wagonu w składach tego typu nie zobaczysz.....
Przecież na forum już o tym było.....
Wagony 401W jako "ochronne" to naprawdę garstka - kilka sztuk. Dobra ostoja, sprawny hamulec i aparaty spzęgowe - więcej nie potrzeba, bo te wagony ładunków już nie przewożą. Są jeszcze inne typy jako "ochronne" - ale na pisanie o nich przyjdzie jeszcze czas (jak się pojawią w miniaturze).
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.147 154 7
#46
Szkoda tylko, że na tym forum za "oczywiste oczywistości" zbiera się cięgi.....
Bona szczęście ludzi dobrej woli jest więcej.
I masz dowód, że jest źle? Oczywiście, że nie masz, ale popisać można, prawda?
Bardzo, bardzo dużo piszesz - i tylko wprowadzasz niepotrzebnie zamęt....
A czy muszę mieć jakiś dowód? Tak Cię boli, dzielenie się wiedzą, że zadaje się pytania, na które nie jest łatwo znaleźć odpowiedź w tzw. necie? Ja, wg Ciebie, swoimi pytaniami wprowadzam zamęt? Od zadawania pytań zamętu zrobić nie można. Od udzielania błędnych odpowiedzi już owszem. A co Ty robisz za to swoimi pustymi odpowiedziami? Pomagasz czy może zaśmiecasz forum i skupiasz się na wycieczkach osobistych?
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.147 154 7
#47
A ja zapytam o epokę VÌ. Ile tych wagonw ma PKP Cargo? W pracy ogladam wiele składów węglarek i nigdy nie widziałem tego typu weglarki (z trzema parami drzwi).
@Piter75 Poczytaj o historii modernizacji tych wagonów to wszystko będzie jasne:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Zastal_401Wk
Czyli wygląda na to, że nie ostały się żadne węglarki tego typu o oryginalnej konstrukcji w erze PKP Cargo. Wszystkie 401Wb/Wd zostały przebudowane do takich jak pokazano poniżej lub z pojedyńczymi drzwiami.
1674203084497.png

Źródło: PKP Cargo - Katalog wagonów.
 
Ostatnio edytowane:

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
#48
Czyli wygląda na to, że nie ostały się żadne węglarki tego typu o oryginalnej konstrukcji w erze PKP Cargo. Wszystkie 401Wb/Wd zostały przebudowane do takich jak pokazano poniżej lub z pojedyńczymi drzwiami.
Zobacz załącznik 947447
Źródło: PKP Cargo - Katalog wagonów.
Na rysunku masz 408W.
Podejrzewam nawet, że Cargo wszystkie 401Wb i d, zezłomowalo lub przebudowało, przynajmniej likwidując środkowe drzwi.
Prędzej może się trafić Eas 401W u rywaciarzy, choć też z 6 drzwiami nie widziałem od lat.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 111 11
#51
Ciekawa dyskusja. Jeszcze wczoraj chciałem brać VIa bo mi "pasowało" do Eanos'ow Roco. To tak dla kolegów którzy uważają że dyskusja jałowa i wszystko i tak jest w internecie ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.982 275 41
#53
Wersje 401Wb/401Wd jakie wykonał obecnie Albert Model na podstawie dokumentacji PMR K.Koj.

Wg. aktualnego info od K.Koj ( rozmowa tel. przed 2 dniami ) wersje te były obecne jako wagony handlowe - czyli jeżdżące w normalnych
składach PKP -
do końca epoki IVc . Wg. K.Koj dosłownie pojedyńcze egzemplarze z 3 otworami drzwiowymi jeszcze można było spotkać na początku epoki Va. Potwierdzam to na podstawie moich niemal codziennych obserwacji estakad kolejowych w Krakowie od północnej strony stacji Kraków Płaszów nad Stawem Płaszowskim od lata 1998 do lata 2006 - gdzie przechodziły kilkanaście razy dziennie wahadłla węglowe ładowne i próżne w większości z ET22 ale i z ET21 - w tym okresie węglarek czterosiowych PKP z 3 otworami już nie widziałem.
Ruch był intensywny bo zdażało się w ciągu zaledwie 30min. widzieć 3 wahadła ! jadące w różnych kierunkach.
Monotonne to było ale jakiś wewnętrzny przymus :podstepny: nakazywał mi na te wolno przesuwające się składy pilnie patrzeć ...


A kuriera jeszcze nima ... ! :podstepny:
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.692 8 0
#56
I dojechały ...
Fotki wykonane w pośpiechu (bo jeszcze przy naturalnym świetle), wieczorem postaram się zrobić lepsze. Muszę też odszukać rysunek techniczny węglarki i spróbuję porównać podstawowe wymiary modelu do oryginału. Chociaż biorąc pod uwagę fakt opracowania dokumentacji modelu przez Krzyśka Koja - taka "kontrola"/porównanie wymiarów mija się z celem ... ;)

Pierwsze wrażenie po rozpakowaniu - bardzo pozytywne. Modele mają ładnie odwzorowany układ hamulcowy z cięgnami i przestawiaczami. Wszelkie uchwyty wykonano jako oddzielne elementy (a nie w całości z "pudłem), dodatkowo elementy do samodzielnego montażu (węże z kurkami hamulcowymi w dwóch wersjach wykonania). Odwzorowanie przetłoczeń blach poszycia i drzwi są bardzo ładnie wykonane i nie rażą ostrymi krawędziami. Model toczy się też ładnie i nie widzę aby były jakieś opory.
Reasumując krótkie oględziny - jak dla mnie nowy model węglarki jest wykonany na przyzwoitym poziomie i z pewnością będzie ozdobą mojej skromnej kolekcji.
Pozdrawiam.
 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.982 275 41
#59
Z mojej prywatnej korespondencji z PMR K.Koj :

"Jeszcze w tym roku powinna ukazać się także druga edycja węglarek 401Wb/401Wd (właśnie opracowuję ich oznaczenia)." - K.Koj

Oprócz węglarek mają w 2023 ukazac sie jeszcze :

- wagony 411Vb
- lokomotywy ST43 (oczywiście z “wiadrami”)
- wagony 418V
- wagony 408S
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.147 154 7
#60
Jako kontynuacja dyskusji o funkcji ochronnej węglarek, to w rozmowie z Panem K. Kojem, ustaliłem co następuje:
- Symbol pokazany w kółku poniżej (pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie Kolegi am-70) oznacza sprzęg samoczynny (a nie wagon ochronny), zatem jeżeli wagon ma takie oznaczenia, a nie jest opisany "OCHRONNY" nie znaczy to automatycznie, że jest to wagon ochronny. Warto przy tym wspomnieć, że obecnie sprzęg samoczynny oznacza się innym piktogramem, ale na wagonie jest właściwy symbol pochodzący z lat 70.
- Pierwowzór modelu węglarki AM 5970017 posiadał jeden sprzęg samoczynny po jednej stronie, stąd omawiane oznaczenie jest tylko na jednym na czole.
- Niestety model nie ma odwzorowanego sprzęgu samoczynnego
- Wagony tego typu był widziane w środku składu jako standardowe wagony z ładunkiem, połączone z innym tego typu wagonami sprzęgami samoczynnymi, a śrubowymi z pozostałą resztą składu. Było to w epoce VI (zaledwie kilka lat temu), w malowaniu, które prezentuje model, zatem jest to istotna wiadomość dla tych co chcą go podłączyć do innych węglarek w sznurze :). Oczywiście wagon ten powinien się znajdować tylko na końcu składu, jako, że nie mamy drugiego takiego bliźniaczego wagonu
1674230740341.png
 

Podobne wątki