• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ACME - modele wagonów pasażerskich

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.445 552 30

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Przemyślałem temat i dam spokój z tą knajpą.
Poniuchałem trochę w tym temacie i wiem że od przełomu 2010/2011 EC Wawel jeździł również w zestawie 4 wagony bez knajpy/baru ciągnięty przez EU07/EP09.
Więc stwierdzam, że skład: Krakowska EU07 IC od SM i zestaw ACME będzie jak najbardziej "poprawna politycznie". :)

Swoją drogą ciekawa jest historia tego ekspresu. Od zmiany trasy i skierowanie go przez przejście graniczne od 2008 roku przez Frankfurt nad Odrą można powiedzieć zaczęła się powolna śmierć tego Ekspresu.
Nie dość, że skierowali go "nadodrzanką" to jeszcze ten odcinek pokonuje z prędkością do 60 km/h a miejscami i 40 km/h. Z tego też powodu podejrzewam spada liczba chętnych do podróży a w 2013 roku chodziły słuchy że pociąg ma być zawieszony a koleje DB miały na tą linię wprowadzić (jeśli już nie wprowadziły)... autobus (nie szynobus)!

Wracając do tematu. Czy próbował ktoś z Was wymontować zestawy kołowe z wózków? Na każdym wózku są 2/3 elementy dodatkowo spinające zestawy kołowe a prawdopodobnie będące imitacją mechanizmu zmiany rozstawu kół
Godzina kombinowania w końcu się udało.
Dla tych co np. tak jak ja zamierzają pomalować zestawy kołowe w kolor wózków podaje kolejność. Zaoszczędzicie przez to czas i nie połamiecie elementów

Demontaż:
1) wyjmujemy z jednej strony zestaw kołowy delikatnie odchylając osłonę wózka, z drugiej strony na razie niech siedzi.
2) to samo z drugim zestawem kołowym
3) wyjmujemy w podobny sposób drugą stronę zestawu kołowego tego dalszego od czoła wagonu. Od razu mówię... nie jest łatwo bo mechanizm zmiany rozstawu zaczyna prężyć.
4)Jakimś płaskim narzędziem (ja zabrałem żonie pilniczek do paznokci) zakładamy dźwignie na zbiornik z fekaliami i pod mechanizm zmiany rozstawu i zaczynamy wydostawać zestaw kołowy z wózka w sposób jak wyżej.
5) Gdy widzimy że zaczyna wychodzić, drugą ręką naciskamy na dźwignie na zbiorniku i wszystko razem wychodzi :)

Tym sposobem 2 min. roboty :)
Potem wyjmujemy elementy mechanizmu zmiany rozstawu i mamy zestawy kołowe uwolnione.

Montaż.
Wkładamy zestawy kołowe w wózki jak w każdym innym wagonie, a potem elementy zmiany rozstawu. Najpierw wpinamy w zestaw kołowy 1 potem mocujemy do wózka i zestaw kołowy 2.

Polecam. Po pomalowaniu zestawów kołowych model naprawdę wiele zyskał
:)

Jak wrócimy z weekendu wstawię fotkę...
 
Ostatnio edytowane:

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
131 3 0
od 2008 roku przez Frankfurt nad Odrą można powiedzieć zaczęła się powolna śmierć tego Ekspresu.
Śmierć tego ekspresu zaczęła się kiedy drastycznie skrócono jego skład tak na dobrą sprawę.

a koleje DB miały na tą linię wprowadzić (jeśli już nie wprowadziły)... autobus (nie szynobus)!
Już to zrobiły...

pod mechanizm zmiany rozstawu
Też kiedyś sądziłem że to mechanizm zmiany rozstawu :) Ale to nie są siłowniki systemu SUW2000, Talgo czy podobnego. To po prostu hamulce tarczowe :)
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8877
Te pierścienie wewnątrz to są hamulce, te na zewnątrz to są siłowniki zmieniające rozstaw kół.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
Wracając do tematu(...)Na każdym wózku są 2/3 elementy dodatkowo spinające zestawy kołowe a prawdopodobnie będące imitacją mechanizmu zmiany rozstawu kół
Potem wyjmujemy elementy mechanizmu zmiany rozstawu i mamy zestawy kołowe uwolnione.
Tak jak to słusznie zauważył Kolega Preki, są to zdecydowanie imitacje hamulców tarczowych.(y)

Co do oryginału wagonów EC Wawel, to nie posiadają one systemu do zmiany rozstawu kół, włączenie takich wagonów w tej relacji było by akurat zbyteczne :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.445 552 30
Przede wszystkim w systemie zmiany rozstawu kół SUW 2000 w ogóle nie ma żadnych siłowników w wagonach. Tak, jak koledzy pisali, te wewnętrzne, podwójne tarcze z żebrami, to tarcze hamulcowe, a te pierścienie bliżej kół to elementy zmiany rozstawu (ale nie siłowniki). A wagony, o których mówimy, o ile wiem, nigdy nie miały wózków SUW 2000.
 

DBahn

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Przepraszam za ewentualny off top ale nie chce zakładać kolejnego wątku zwłaszcza że może się okazać że właśnie ten jest właściwy. Chodzi mianowicie o informacje która firma przejęła bankruta firmę Railtop? Interesuje mnie to z uwagi na formy wagonów OBB których ta firma posiadała sporo w ofercie.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
Przepraszam za ewentualny off top ale nie chce zakładać kolejnego wątku zwłaszcza że może się okazać że właśnie ten jest właściwy. Chodzi mianowicie o informacje która firma przejęła bankruta firmę Railtop? Interesuje mnie to z uwagi na formy wagonów OBB których ta firma posiadała sporo w ofercie.
Zainteresowała mnie Twoja informacja n/t RailTopa. Możesz jeśli można i jeśli Szanowni Koledzy się nie obrażą, że w tym wątku, napisać coś więcej na ten temat?
Przeglądając ofertę tej firmy to faktycznie posiada(ła) w niej bardzo bogaty wybór wagonów, bardzo szczegółowo wykonanych, różnych zarządów kolejowych, m.in Szwajcarskich, Austriackich oraz naszych południowych sąsiadów z Czech, jakościowo porównywalnych do LS Models (miałem gdzieś nawet fotkę z piktogramami na szybach drzwi do przedziałow w wagonie OBB). Osobiście obstawiał bym własnie LS Models z bardzo zbliżonymi formami i identyczną wzorową wręcz jakością wykonania...
Jestem bardzo (nie mile) zaskoczony tą informacją...

Przy okazji, osobiście szukam czegoś takiego:

RT_35511_WLABmz_Praha.JPG

RailTop 35511 WLABmz “Praha”, Ep. VI
http://www.reisezugwagen.eu/?p=3828
 
Ostatnio edytowane:

DBahn

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Firma z tego co przeczytałem na niemieckich forach padła ofiarą zbyt silnej konkurencji na samym szczycie. Palce w upadku tej firmy maczalo LS ACME i chyba Heris. Nie wiem czy dobrze odczytałem ale chyba niektóre formy wykorzystywał ACME ale nie wiem czy to się działo w ramach współpracy firm przed jej upadkiem czy później . Mnie z oferty tej firmy interesują kuszetki i wagony typu Bmz. Tylko właśnie pytanie kto jeśli w ogóle przejął ich formy.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
Wszystkie wymienione firmy (włoska ACME, belgijska LS Models i szwajcarski (austriacki?) RailTop) produkują w Chinach...
Nie zdziwiłbym, gdyby okazało się, że w tej samej fabryce... ;)
Na stronie RT nic nie pisze...(n)
 

DBahn

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Railtop upadło. Jedyna możliwość wejścia w posiadanie ich wagonów to ebey. Natomiast co do wagonu WLABmz to zdaje się że LS planuje go wydać wiec może to ten trop jest właściwy. ..
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.254 118 11

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
135 16 3
Engineer.

Tu masz wagon podobny ACME: http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?cPath=2131_17_24_49&products_id=76791, a tu LS. Models: http://www.ecmodel.cz/ecmodel-cz/eshop/1-1-HO/2-2-Vagony/5/1674-HO-WLABmz-CD-Praha-LS-Models-48040; http://www.ecmodel.cz/ecmodel-cz/eshop/1-1-HO/2-2-Vagony/5/1675-HO-WLABmz-CD-Telc-LS-Models-48043. W LS. Models tych wagonów sypialnych jest aż pięć z różnymi numerami. O to numery katalogowe: 48040, 48041, 48042, 48043, 48044.
Nie wiem czy takie Ciebie zainteresują.

Pozdrawiam
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
Dziękuję Koledzy za cenne informacje. (y)
Niestety ACME odpada (to nie ta bajka), natomiast LS Models to może być właśnie to czego poszukuję pod marką RailTop...
Co do pytania Kolegi DBahn to po tych zestawieniach od Ciebie Przemas22223 jest jeszcze bardziej prawdopodobne, że to będzie własnie LS Models i tak jak pisze Kolega DBahn ten trop może być jak najbardziej własciwy. Ja bynajmniej jak już wcześniej napisałem obstawiał bym w tej sytuacji LS Models właśnie...

Podobnie rzecz miała się z Herisem i LS Models z tymi wagonami:

produkowane obecnie przez LS Models nr kat.49015 i .... dawniej Heris nr kat. 11285
LS_49022-1_WLBm_CNL.jpg
337_001.jpg

http://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/LS_49022-1_WLBm_CNL.jpg http://images-02.delcampe-static.net

a także z lokomotywami dla przykładu BR186 (gdzie BR186 LS Models to forma identyczna, a wręcz ta sama co nasza EU43 z ACME)...
[DOUBLEPOST=1417558910,1417557549][/DOUBLEPOST]
Też kiedyś byłem zainteresowany podobnym (chyba koleje czeskie miały parę tego typu malowan z nazwami miejscowości - tak przy okazji bardzo ładna kolorystyka i projekt), gdyż z tego co dobrze pamiętam to tego typu wagony były podlaczane do składu laczonego z EN Jan Kiepura.
Tak dokładnie, sam RailTop oferował przynajmniej trzy; Praha, Holasowice, Lednice...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.445 552 30
Ponieważ zasadniczo nie zbieram epoki V i VI, modele ACME nie leżały dotąd w kręgu moich zainteresowań. Jednakże jakiś czas temu firma rozpoczęła produkcję modeli wagonów DB z czwartej epoki w kremowo-czerwonym malowaniu TEE i w związku z tym pierwszy model wagonu osobowego tej firmy trafił do moich rąk. Jest to wagon restauracyjno-barowy 61 80 88-94 509-1 serii WRbumz139, numer katalogowy ACME 52361. Moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne, jest to jeden z najlepszych modeli wagonu pasażerskiego w mojej kolekcji. Na uwagę zasługują m.in. fototrawione, ażurowe stopnie, czy półka w bufecie z imitacjami oferowanych produktów. Co do jakości montażu, to nie mam większych zastrzeżeń, choć do ideału troszkę brakuje. Na zewnątrz nie zauważyłem rażących nieprawidłowości czy śladów, ale wewnątrz niektóre siedzenia są krzywo wklejone, a jeden stolik całkiem wypadł ze swojego miejsca, co wymaga otwarcia modelu i próby jego ponownego zamontowania. Generalnie jednak z modelu jestem zadowolony, czekam na jeszcze jeden wagon TEE DB.

IMG_8995b.jpg
IMG_9001b.jpg
IMG_8999b.jpg
IMG_9000b.jpg
IMG_9007b.jpg
IMG_8993b.jpg
IMG_9011b.jpg
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.044 67 25
Nie chce zaśmiecać forum zbędnymi tematami a ten temat wydaje się być odpowiedni.

Mam pytanie. Czy ACME wypuszczało pojedyncze sztuki wagonu 1kl typu 136A (tak jak miało to miejsce z 2kl)?
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Nie martw się aż tak bardzo. ACME pod wagon 139A zrobiło specjalnie formę więc nie sądzę aby poprzestali na zrobieniu z niej jednego wagonu. Dla przykładu wagon 2 klasy 136A ma tą samą formę co kuszetka 134A i ich w sumie jest już 8 modeli a niebawem będzie 9 (zapowiadany zestaw do Ost-West). Myślę, że niebawem Dream (nie mylić z Drim) zaoferuje nam jakąś jedynkę i mam nadzieje że będzie to też czerwona aby uzupełnić skład Bystrzycy.
 

Podobne wątki