• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ACME - modele wagonów pasażerskich

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.714 39 4
Można się z moją wypowiedzią nie zgadzać, ale mam takie doświadczenie, że na polski rynek trafia 2-gi sort i to od lat 90-tych. A to że reisezugwagen.de pokazało zdjęcia to jak była strona dcc o modelach jako katalog, oni też taki prowadzą.
 

Laku

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 25 1
Ja posiadam raptem jeden model Acme. Jest to model wagonu "nie PKP", lecz typowo szwajcarskiego przewoźnika Ralpin, dodatkowo kupiony w sklepie niemieckim (czyli z rynku niemieckiego) i też ma błędy malowania. Czy zatem drugi sort trafia też na rynek niemiecki? Czy raczej to "ogólnoświatowy" spadek jakości modeli ACME?
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.274 25 2
Kupiłem Ost-West w reisezugwagen.eu i z tą lepszą jakością na niemiecki rynek muszę dzisiaj popolemizować.
Generalnie wszystkie wagony są banany w górę - między 0,5mm, a prawie 1 milimetr. Niby drobiazg, ale widać patrząc z boku.
Ciemnozielony ma rzeczywiście na jednej stronie przekoszone logo PKP i numer, choć to akurat najmniej rzuca się w oczy.
Jasno- i ciemnozielony mają okna powkładane bardzo niechlujnie - nie trzymają płaszczyzny z budą. Może da się to wyrównać po zdjęciu budy.
Niektóre wózki bardzo ciężko się obracają, ale ten problem znałem już z ACME - wyjąć delikatnie wózek i minimalnie ściąć zęby mocowania wózka w budzie.
Kuszetka zrobiona jest z nich wszystkich najlepiej.
C39ED3C4-0C03-4C38-ABC2-DD45E1596B8B.jpeg
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
700 9 1
Ja posiadam raptem jeden model Acme. Jest to model wagonu "nie PKP", lecz typowo szwajcarskiego przewoźnika Ralpin, dodatkowo kupiony w sklepie niemieckim (czyli z rynku niemieckiego) i też ma błędy malowania. Czy zatem drugi sort trafia też na rynek niemiecki? Czy raczej to "ogólnoświatowy" spadek jakości modeli ACME?
Nie chcę tu głosić tezy, że tylko niemieckie jest dobre, ale faktycznie mam jeden wagon DB i drugi OBB od ACME i ich jakość wykonania jest lepsza, mają też elementy fototrawione, a wagon niemiecki nawet lekko opalizujące okna - jak w oryginale. Ale nieco starsza polska kuszetka też jest tej klasy wykonania, więc zakładam, że po prostu obecna fabryka, w której ACME zamawia produkcję, jest trochę mniej dokładna.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.180 155 7
Kupiłem Ost-West w reisezugwagen.eu i z tą lepszą jakością na niemiecki rynek muszę dzisiaj popolemizować.
Generalnie wszystkie wagony są banany w górę - między 0,5mm, a prawie 1 milimetr. Niby drobiazg, ale widać patrząc z boku.
Ciemnozielony ma rzeczywiście na jednej stronie przekoszone logo PKP i numer, choć to akurat najmniej rzuca się w oczy.
Jasno- i ciemnozielony mają okna powkładane bardzo niechlujnie - nie trzymają płaszczyzny z budą. Może da się to wyrównać po zdjęciu budy.
Niektóre wózki bardzo ciężko się obracają, ale ten problem znałem już z ACME - wyjąć delikatnie wózek i minimalnie ściąć zęby mocowania wózka w budzie.
Kuszetka zrobiona jest z nich wszystkich najlepiej.
Zobacz załącznik 924990
Na tym zdjęciu widać, że nie tylko okna są niechlujnie wklejone, ale i bok budy faluje.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.714 39 4
Kupiłem Ost-West w reisezugwagen.eu i z tą lepszą jakością na niemiecki rynek muszę dzisiaj popolemizować.
Generalnie wszystkie wagony są banany w górę - między 0,5mm, a prawie 1 milimetr. Niby drobiazg, ale widać patrząc z boku.
Ciemnozielony ma rzeczywiście na jednej stronie przekoszone logo PKP i numer, choć to akurat najmniej rzuca się w oczy.
Jasno- i ciemnozielony mają okna powkładane bardzo niechlujnie - nie trzymają płaszczyzny z budą. Może da się to wyrównać po zdjęciu budy.
Niektóre wózki bardzo ciężko się obracają, ale ten problem znałem już z ACME - wyjąć delikatnie wózek i minimalnie ściąć zęby mocowania wózka w budzie.
Kuszetka zrobiona jest z nich wszystkich najlepiej.
Zobacz załącznik 924990
Jeżeli patrząc z boku na wagon całość na środku jest uniesiona to jest to prawidłowe, każdy wagon ma tzw strzałkę ugięcia i to powoduje, ze wagony pasażerskie nie są proste lecz bananowate w górę. To powoaduje że pudło przenosi obciążenia bez uginania się w dół. Ilość skrzyń pod wagonem to od 1-2 tony do kilku. A to powoduje ugięcia w dół.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Z moich obserwacji ostatnim modelem, w którym zderzaki działały była Polonia. Więc to, że nie działają poprawnie to chyba już standard :(
Ja mam jedną kuszetkę IC z podwójnego zestawu 55093 i ładnie sprężynują. W ogóle moim zdaniem w porównaniu z tymi wznowieniami sprawia ona wrażenie solidniej wykonanej, choć najlepiej byłoby porównać ją z takim samym modelem. Może będzie wznowienie i tych.
edit: UWAGA - PRÓBOWALIŚCIE TYM JEŹDZIĆ PO MAKIECIE?
Postawiłem cały skład, podpinam Sukę i odjazd... I WYKOLEJENIE NA PIERWSZYM ROZJEŹDZIE - CO ZA CIUL WYMYŚLIŁ TE BOCZNE DOLNE WYPUSTY W DWÓJKACH BLOKUJĄCE WÓZKI NA ŁUKACH?
DSC06007.JPG

tutaj przykładowe zdjęcie ze strony http://wiki.gbbkolejka.pl/show_image.php?id=8183
ACME_52720_52721.JPG

na tym zdjęciu ze strony http://antygaleria.eu/details.php?image_id=4295 jest taki wypustek, tylko bliżej drzwi
136 A.jpg
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Taaa, tylko wagon w modelu to Z2A Görlitz a na zdjęciu 136A z Cegielskiego, no i inne wózki pierwszy GP200 a drugi MD523.
Tak, masz rację. Ale model nie pokona łuku R2 z tym ogranicznikiem, ani pewnie R3. A takich pełno na makietach.
edit: Diesel, z czym się nie zgadzasz?
DSC06008.JPG

powinny być krótsze o połowę, wtedy może by nie ograniczały skrętu
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Można pilniczkiem zeszlifować od wewnętrznej strony przy krawędzi tego wypustka, która łapie kontakt z wózkiem w ciasnym zakręcie.
Może jakby były na środku pierwszego okna, czyli na wprost osi mocowania wózka, to tak by nie przeszkadzały. Jak się ich nie skróci, to nie ma jazdy po większości makiet. Na łukach i rozjazdach odpowiadających rzeczywistym nie byłoby żadnego problemu, tylko kto buduje takie duże makiety?
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
744 35 5
W tych wagonach problem powinno rozwiązać obrócenie wózka, przynajmniej w starszej wersji po wyjęciu wózka i obróceniu go o 180 stopni wagon jeździł po łukach bez problemu
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.274 25 2
Może jakby były na środku pierwszego okna, czyli na wprost osi mocowania wózka, to tak by nie przeszkadzały. Jak się ich nie skróci, to nie ma jazdy po większości makiet. Na łukach i rozjazdach odpowiadających rzeczywistym nie byłoby żadnego problemu, tylko kto buduje takie duże makiety?
Spróbować! Naprawdę pomaga
 

Podobne wątki