te dwójki z Polonii i Sobieskiego mają ten sam numer wagonu na drzwiach - "350"? Dobrze widzę? Jeżeli tak to chyba jakaś chała. Bo w rezerwacji numery wagonów ze składów nie powinny się powtarzać.
Dla mnie chala w tym sensie, ze nie mozna razem ich sobie polaczyc w skladzie...Nie mozna bylo wybrac innego numeru?
Zamiast numeru 350 mógłby być jedynie 349, ale w zestawie EIC Polonia też wagon z takim numerem był...
Jeżeli ten zestaw ma odwzorowywać rzeczywiste zestawienie pociągu, to modele powinny mieć oznaczenia zgodne z oryginałem. Za bardzo nie ma możliwości dać różnych numerów rezerwacyjnych, bo pociągi EIC Polonia i EIC Sobieski miały w latach 2011-2018 bardzo podobne zestawienie. Można sobie prześledzić na stronie
www.vagonweb.cz
W skrócie:
wagon
352 – 1. klasa
wagon
351 – restauracyjny
wagony
350 i
349 – 2. klasa przedziałowe
wagon
348 – 2. klasa bezprzedziałowy
Od grudnia 2014 w obu pociągach wagon 349 zamieniono ze standardowego przedziałowego (B11mnouz) na wagon z przedziałem dla osób na wózkach (B10bmnouz).
W grudniu 2016 w EIC Sobieski dodano 1 wagon przedziałowy 2. klasy (numer 349) i przesunęła się numeracja wagonów:
349 -> 348 (B10bmnouz),
dodatkowo bezprzedziałowy wymieniono na rowerowy:
348 (B10mnopuz) -> 347 (B9mnopuvz).
Przy okazji wyszło, że wagony z takimi numerami rezerwacyjnymi jak w najnowszym zestawie ACME (Sobieski) jeździły od grudnia 2016 do grudnia 2018.
We wcześniejszych wpisach pojawiły się wątpliwości czy wagony dokładnie tego typu jak w zestawie ACME występowały w jednym składzie w rzeczywistości. Poniższy film potwierdza, że tak (ale akurat numery inne).
Zestawienie pociągu EIC Sobieski (Gdynia – Wiedeń) z dnia 25.08.2018 na podstawie filmu:
EP09-027
347 – 61 51 29-90 009-3 B9mnopuvz (154A)
348 – 61 51 20-90 042-3 B10bmnouz (Z1B)
349 – 61 51 21-90 026-5 B11mnouz (Z1B)
350 – 61 51 21-70 162-2 B11mnouz (144A zmodernizowany)
351 – 61 51 88-70 232-3 WRmnouz (406A-20)
352 – 61 51 19-90 012-9 A9mnouz (Z1A)