• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje w Krakowie

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
493 18 0
Dziękuję.
Poprzednim razem jechała szlifierka i lora. Teraz był techniczny wagon 105NT.
Niestety, wrocławska lokomotywa jest uziemiona na dłuższy czas, jeśli nie na zawsze. Podobnie jak atrapa wagonu C. Instytucja tzw. kultury okupująca dawną zajezdnię tramwajową jest zainteresowana zaborem cudzego mienia a nie ruchem tramwajów.
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.275 9 0
Dziękuję.
Poprzednim razem jechała szlifierka i lora. Teraz był techniczny wagon 105NT.
Niestety, wrocławska lokomotywa jest uziemiona na dłuższy czas, jeśli nie na zawsze. Podobnie jak atrapa wagonu C. Instytucja tzw. kultury okupująca dawną zajezdnię tramwajową jest zainteresowana zaborem cudzego mienia a nie ruchem tramwajów.
A cóż się Panie Jacku stało zielonej ślicznotce ? Pozdrawiam Tomek J,
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.037 23 0
Tramwaje uczestniczące w paradzie w dniu 18 września br. po przyjeździe na teren zajezdni Podgórze.

IMG_20220918_122018851_forum.jpg IMG_20220918_122104154_forum.jpg IMG_20220918_122257318_forum.jpg IMG_20220918_122320156_forum.jpg IMG_20220918_122401813_forum.jpg IMG_20220918_122425885_forum.jpg IMG_20220918_122445137_forum.jpg IMG_20220918_122515531_forum.jpg IMG_20220918_122556379_forum.jpg IMG_20220918_122613758_forum.jpg IMG_20220918_122632923_forum.jpg IMG_20220918_122645468_forum.jpg IMG_20220918_122819204_forum.jpg IMG_20220918_124342318_forum.jpg IMG_20220918_124350317_forum.jpg

Moje ukochane to tramwaje generacji N :love::love::love:

lokfan (y)(y)(y) między innymi za to, że na jednym ze zdjęć widać mnie z córką w wagonie KSW :);)

Bardzo udana impreza, duże podziękowania dla jej Organizatorów :)
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.037 23 0
Na poniższym obrazku, fragment planu m. Krakowa z roku 1979, udostępnionego publicznie na stronie msip.um.krakow.pl, linia tramwajowa na odcinku ul. Kapelanka - ul. Brożka ma nieco inny kształt niż obecnie (obszar zaznaczony czarnym owalem, obecny przebieg linii +/- zaznaczyłem kolorem fioletowym). Jaki faktycznie miała przebieg ta linia tramwajowa w roku 1979? Mapa zawiera błąd?

plan_Krakowa_1979_linie_tram.jpg
 
Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
986 82 11
Wszystko gra, po prostu za PRLu tak wyglądała walka ze szpiegami ze zgniłego zachodu, że plany miast były zniekształcane:oops:.
Wystarczy porównać z dzisiejszą mapką MPK żeby to stwierdzić:gwizd:. Tam gdzie narysowałeś fioletowe linie tramwaj nigdy nie jeździł:). do zrzutu - Kopia.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.957 493 33
Wszystko gra, po prostu za PRLu tak wyglądała walka ze szpiegami ze zgniłego zachodu, że plany miast były zniekształcane
Nic nie gra. Plany były zniekształcane, ale nie aż tak. Zwykle nie była zachowana skala, ale aż takich zniekształceń nie było, żeby ulica miała zupełnie inny przebieg.
Tam gdzie narysowałeś fioletowe linie tramwaj nigdy nie jeździł
Czyżby?
Wystarczy porównać z dzisiejszą mapką MPK żeby to stwierdzić
Kraków 1.jpg

Kraków 2.jpg
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.037 23 0
Zaglądnąłem do książki o krakowskich tramwajach p. J. Kołodzieja. Nie ma tam informacji o przebudowie / przenoszeniu linii tramwajowej na ul. Kapelanka z przebiegu, który widać na planie z roku 1979, do stanu obecnego. Co więcej, na szkicach linii tramwajowych zamieszczonych w tej publikacji, również nie ma żadnych śladów po linii tramwajowej wg planu miasta z roku 1979. A szkice są dość dokładne.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
986 82 11
A jednak to plan z roku 1979 jest zniekształcony i chyba wiem dlaczego. Prawdopodobnie plan opiera się na domyśle jak ma wyglądać przebudowa
ul. Kapelanka w połowie lat 70. Ktoś po prostu dorysował "od czapy", jako prosty, ciąg dalszy tej ulicy widocznej na planie z roku 1967 bo na planie z 1980r jej przebieg jest taki jak dziś.
Kraków 1967.jpg Kraków 1980.jpg
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
493 18 0
Zapewne większość dawnych spraw mierzymy dzisiejszą miarą a one przebiegały nieco inaczej. Wydawnictwo z 1979 roku, ale jestem przekonany, że plan przygotowany był zdecydowanie wcześniej. Był przygotowywany, według mnie, zanim wybudowano połączenie tramwajowe, które oddano do użytku w wakacje 1978 roku. A kto by się bawił i zaglądał w plany jakiegoś tam zjednoczenia? Skorzystano zapewne z przytoczonego już tu wcześniejszego planu i wyznaczono przebieg linii według ulicy, którą jedynie wydłużono, a to, że w rzeczywistości po drodze było np. jezioro (nie ujęte na planie) nie miało już żadnego znaczenia.
Tory od nieistniejącej dziś pętli przy Monte Cassino aż do dzisiejszego budynku administracyjnego nie zmieniły swojego głównego przebiegu od momentu uruchomienia.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.957 493 33
Czyli jednak kolega @krakowiak miał rację i narysowany przez niego na fioletowo przebieg linii tramwajowej jest prawidłowy i uwaga
Tam gdzie narysowałeś fioletowe linie tramwaj nigdy nie jeździł
jest chyba nietrafiona. Natomiast co do przyczyn zniekształcenia planu z 1979 roku:
. Prawdopodobnie plan opiera się na domyśle jak ma wyglądać przebudowa
ul. Kapelanka w połowie lat 70. Ktoś po prostu dorysował "od czapy", jako prosty, ciąg dalszy tej ulicy widocznej na planie z roku 1967 bo na planie z 1980r jej przebieg jest taki jak dziś.
to jest to bardzo prawdopodobne, a spekulacje na temat walki ze szpiegami są trochę na wyrost.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.037 23 0
(...) Tory od nieistniejącej dziś pętli przy Monte Cassino aż do dzisiejszego budynku administracyjnego nie zmieniły swojego głównego przebiegu od momentu uruchomienia.
A pętla tramwajowa na ul. Monte Cassino, jeśli mogę nadmienić, była zlokalizowana na wys. ul. Bułhaka.

bułhaka.jpg

P. Jacku - dziękuję za rozwianie wątpliwości w sprawie ul. Kapelanka.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.037 23 0
Taka ciekawostka. Często korzystam przy podróżowaniu po Krakowie ze strony "jacekk", gdzie na żywo zamieszczone są odjazdy tramwajów i autobusów, zarówno w formie informacji przystankowej, jak również aktualnego położenia na mapie - co mnie osobiście bardzo odpowiada.
System położenia na mapie obejmuje większość autobusów i tramwajów. Otóż okazało się, na podstawie mapy, że jeden z krakowskich tramwajów NGT6 o nr RP621 pokazuje się we Wrocławiu :eek: O co chodzi? :niepewny: żeby było ciekawiej to po wejściu na ikonę tramwaju we Wrocławiu pokazuje się jego krakowska trasa - dziś jest na linii nr 9, wczoraj był na 8.

jacekk.jpg
 

Podobne wątki