• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje w Jeleniej Gorze.

D

Dariusz

Gość
#1
Bardzo dobrze, ze wreszcie zalozono dzial dotyczacy komunikacji tramwajowej.
Interesuja mnie wszystko co dotyczy tramwajow w Jeleniej Gorze. Za gowniarza mieszkalem wtedy w Jeleniej Gorze i czesto nimi jezdzilem do Cieplic do dziadkow. Pamietam, ze ostateczny przystanek byl pod Korona (nazwa apteki) w Cieplicach. Byly jeszcze tory do Podgorzyna i Sobieszowa ale tramwaje tam juz nie kursowaly.
Niedawno byl artykul w Swiecie Kolei o tym. Malo jest zdjec tramwajow jeleniogorskich z czasow komuny (wiecej mozna znalesc z czasow niemieckich). Moze ktos ma jeszcze jakies stare zdjecia z tamtych czasow. Po tramwajach w Jeleniej Gorze pozostala zajezdnia. Zaraz po likwidacji tramwajow byla tam zajezdnia autobusowa ale wkrotce wybudowano nowa.
 

KPEV1884

Aktywny użytkownik
#6
Jutro zapodam temat na niemieckim forum.Zobaczymy może ktoś ma w kolekcji.Plac przy ratuszu mamy z dwóch ujęć.Robi się całkiem niezłe archiwum. :) A z ciekawostek,cały tabor który został wycofany z tras Jeleniej Góry, został przekazany do...Łodzi :D :D Były to Wagony 5N.I ten wagon, który teraz stoi jako pomnik w JG w połowie lat 90 wrócił z Łodzi.
 
#9
Witam.Lat temu 50 przebywłem na koloniach koło Jeleniej Góry.Zafuntowano nam przejazd traamwajem z dworca kolejejowgo do Cieplic.Jadąc w wagonie silnikowym obok motorniczego zauważyłem że posiadały zablokowane nastawniki i tramwaj jechał wolno w stosunku do tego co było w Poznaniu .W nastawniku była wystająca duża sruba uniemozliwiwjąca jazdę wozu na jeździe równoleglej.Moż ktoś posiada zdjęcie takiego nastawnika
 
#11
Witam.Forumowicz o nicku Escobar źle mnie zrozumiał.Tramwaje typu N i 4N posiadały nastawniki recznekorbowe i wagony w Jeleniej Górze posiadały możliwość jazdy tylko w szeregowym połączeniu silników trakcyjnych. Zwiekszenie prędkości uniemożliwiała wystająca duża śruba i połaczenie silników w układzie równoległym.Poszukuję takie zdjęcia nastawnika z tramwaju w Jeleniej Górze.
 

escobar

Znany użytkownik
#12
Witam.Forumowicz o nicku Escobar źle mnie zrozumiał.Tramwaje typu N i 4N posiadały nastawniki recznekorbowe i wagony w Jeleniej Górze posiadały możliwość jazdy tylko w szeregowym połączeniu silników trakcyjnych. Zwiekszenie prędkości uniemożliwiała wystająca duża śruba i połaczenie silników w układzie równoległym.Poszukuję takie zdjęcia nastawnika z tramwaju w Jeleniej Górze.
witam ja nie odpowiadałem Tobie kolego tylko... na pierwszy post otwierający wątek czyli Dariuszowi
pozdrawiam
ps. dla mnie to co Ty piszesz to już "czarna magia" nie znam się na tym ;p
 

Podobne wątki