@4Rings - postanowiłem ułożyć obie wersje na stole i sprawdzić, która będzie fajniejsza. Na szczęście cała przekładka jest bardzo prosta.
@Andrzej Harassek - po kolejnym spotkaniu i po przemyśleniach dotyczących budowy chociażby podstawy (materiały już zostały zakupione) doszliśmy do wniosku, że nie ma co się porywać na poziomy, tunele itp. Robimy najprościej jak się da, żeby sprawdzić jak się po danym układzie będzie jeździć.
Postanowiliśmy zrobić wszystko na poziomie 0. Zamiast tunelu robimy wiadukt. Podstawy podjazdów będą z listewek ze starej boazerii, pod tor użyjemy grubej tektury. Wszystko leży gotowe do wykorzystania.
Zaplanowaliśmy ruch lokalny na pętlach 1 i 2 - oczywiście w przeciwnych kierunkach - pętla 2 przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, pętla 1 zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ruch lokalny czyli dwa krótkie składy osobowe.
Ruch dalekobieżny będzie korzystał z pętli 3. Na stacji zmieści się nawet 5 długich wagonów. Jedyny słaby punkt - po objechaniu pętli 3 pociąg musi przejechać po wchodniej stornie stacji. Potem objedzie pętlę 2 i wjedzie na stację.
Ruch towarowy odbywać się będzie między stacjami C i D. Będzie to wymagać manewrowania, ale to tylko doda zabawy.
Da się poprowadzić drogę, jest też "wjazd" na makietę.
Co sądzicie o takim pomyśle?
PS. Wiem, że tory są niepołączone, ale tam jest podjazd, więc tory i tak nie będą mieć takiej długości jak w SCARM. Albo się połączy tak jak jest, albo użyję flexa.