• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2024

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
Najnowsze wagony piętrowe od Roco (już bez współpracy z firmą Hobby Trade/HMB). Ciekawe czy producent w związku z ich samodzielną produkcją wróci do zarzuconego projektu modeli w malowaniu Kolei Mazowieckich:niepewny:

Roco 6200066, 6220066 - D-DB piętrowy wagon sterowniczy 2 kl. DBpbzfa oraz piętrowy wagon 1/2 kl. DABpza
■ Wersja drezdeńskiej kolei miejskiej S-Bahn jako S3;
■ Obydwa wagony wyposażone w oświetlenie wewnętrza;
■ Z dekoderem funkcyjnym do zmiany światła białego/czerwonego w trybie analogowym i cyfrowym;
■ Wagon sterowniczy z cyfrowo włączanymi reflektorami, światłami tylnymi i drogowymi, oświetleniem kabiny maszynisty i oświetleniem wyświetlacza stacji docelowej.
6200066 (2).jpg
6200066 (1).jpg
6200066.jpg


 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
PIKO 52957, 52958 - ČSD/ČD 781 328-0, ZOS NYMBURK DEPO CHOMUTOV
50285_52957.jpg
52957.jpg


Model jak model. Kolejna wersja M62 w ciekawym malowaniu z okresu rozpadu Czechosłowacji. Ale.. Tak w nawiązaniu do naszego Ty2 od Roco. Warto zwrócić uwagę, jaką wersję formy zastosowało PIKO do tego modelu w kontekście żaluzji (dwudzielne a powinny być trójdzielne). Czyżby i w niestaranności, bylejakości PIKO zaczęło gonić swojego konkurenta z Austrii:niepewny:
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
794 89 3
PIKO 52957, 52958 - ČSD/ČD 781 328-0, ZOS NYMBURK DEPO CHOMUTOV
Zobacz załącznik 1064134 Zobacz załącznik 1064135


Model jak model. Kolejna wersja M62 w ciekawym malowaniu z okresu rozpadu Czechosłowacji. Ale.. Tak w nawiązaniu do naszego Ty2 od Roco. Warto zwrócić uwagę, jaką wersję formy zastosowało PIKO do tego modelu w kontekście żaluzji (dwudzielne a powinny być trójdzielne). Czyżby i w niestaranności, bylejakości PIKO zaczęło gonić swojego konkurenta z Austrii:niepewny:
W zeszłym roku pomimo posiadania odpowiedniej formy, Piko wykonało laminatki ČD i ŽSR w V epoce na złych formach z innymi detalami :cry:

Na obie czekałem, a ostatecznie nie mogłem kupić żadnej. Dlaczego nie mogłem? Wybaczyłbym jeszcze sytuację, w której jest jeden wariant formy i z jakiegoś powodu zamiast wybrać właściwy numer lokomotywy do formy, to wybrano nieodpowiedni. Tutaj doszło do gorszej sytuacji. To tak jakby Piko postanowiło wypuścić na nasz rynek SU45-263 z gładkim pudłem, mając do tego oba warianty form...
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
W zeszłym roku pomimo posiadania odpowiedniej formy, Piko wykonało laminatki ČD i ŽSR w V epoce na złych formach z innymi detalami :cry:
Czyli się pomyliłem... PIKO nie goni ale już dogoniło Roco czy też inne firmy, które w podobny sposób postępują... Szkoda:( A tak swoją drogą, Czesi są wyjątkowo tolerancyjni, pozwalając, aby w przeciągu roku PIKO trzykrotnie taki numer odstawiło.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.100 129 19
Czyli się pomyliłem... PIKO nie goni ale już dogoniło Roco czy też inne firmy, które w podobny sposób postępują... Szkoda:( A tak swoją drogą, Czesi są wyjątkowo tolerancyjni, pozwalając, aby w przeciągu roku PIKO trzykrotnie taki numer odstawiło.
Jeśli chodzi o czechosłowackie modele od PIKO to nie jest niestety pierwszy raz/rok. Z 7 dotychczas wyprodukowanych modeli "Laminátek", tylko 3 miały wybrany prawidłowy wariant formy, a do produkcji 4 pozostałych użyto błędnych wariantów formy. Najnowszego 8. modelu jeszcze nie analizowałem. Widać ewidentnie, że brakuje im kogoś takiego jak nasz polski przedstawiciel, który przypilnowałby tematu produkcji - wyboru pierwowzoru i wariantu formy, aby były ze sobą zgodne.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
Jeśli chodzi o czechosłowackie modele od PIKO to nie jest niestety pierwszy raz/rok. Z 7 dotychczas wyprodukowanych modeli "Laminátek", tylko 3 miały wybrany prawidłowy wariant formy, a do produkcji 4 pozostałych użyto błędnych wariantów formy. Najnowszego 8. modelu jeszcze nie analizowałem. Widać ewidentnie, że brakuje im kogoś takiego jak nasz polski przedstawiciel, który przypilnowałby tematu produkcji - wyboru pierwowzoru i wariantu formy, aby były ze sobą zgodne.
Tak krótko, aby nie zaśmiecać wątku;)
Nie wydaje mi się aby był potrzebny jakiś specjalny przedstawiciel, jeżali ja amator, na podstawie kilku zdjęć z Internetu widzę, że coś z modelem jest "nie halo" (dotyczy to również innych producentów i ich modeli).
Po drugie, zauważyłem, że od pewnego czasu firmy modelarskie zaczęły stosować zasadę "więcej, szybciej, drożej", a to w konsekwencji przyczynia się do obniżenia jakości produktów i błędów merytorycznych. I tu, moim zdaniem, jest przysłowiowy "pies pogrzebany".
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.100 129 19
Tak krótko, aby nie zaśmiecać wątku;)
Nie wydaje mi się aby był potrzebny jakiś specjalny przedstawiciel, jeżali ja amator, na podstawie kilku zdjęć z Internetu widzę, że coś z modelem jest "nie halo" (dotyczy to również innych producentów i ich modeli).
Po drugie, zauważyłem, że od pewnego czasu firmy modelarskie zaczęły stosować zasadę "więcej, szybciej, drożej", a to w konsekwencji przyczynia się do obniżenia jakości produktów i błędów merytorycznych. I tu, moim zdaniem, jest przysłowiowy "pies pogrzebany".
"Po fakcie" to może i amator zauważyć na gotowym modelu, ale cały "myk" polega na tym, aby zrobić to na etapie projektu i wyboru pierwowzoru, zanim model powstanie... później to już "musztarda po obiedzie". Pomijając to - zgadzam się - "więcej, szybciej, drożej" i ucieka nam "ten detal" - w sumie, której firmy by nie wziąć na celownik, to znajdzie się przykłady skutków tej polityki. Tym bardziej widać, jak ważny jest właściwy człowiek na właściwym miejscu - ktoś kto przypilnuje tych tematów.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.754 119 1
"Po fakcie" to może i amator zauważyć na gotowym modelu, ale cały "myk" polega na tym, aby zrobić to na etapie projektu i wyboru pierwowzoru, zanim model powstanie... później to już "musztarda po obiedzie". Pomijając to - zgadzam się - "więcej, szybciej, drożej" i ucieka nam "ten detal" - w sumie, której firmy by nie wziąć na celownik, to znajdzie się przykłady skutków tej polityki. Tym bardziej widać, jak ważny jest właściwy człowiek na właściwym miejscu - ktoś kto przypilnuje tych tematów.
Oj, coś jeszczę napiszę:rolleyes:
Zgadzam się, że błędy są popełniane na etapie projektów czy produkcji. I tu, pełna zgoda, powinien być merytoryczny nadzór. Ale dlaczego go nie ma - bo główni odbiorcy produktów co najwyżej sobie pomarudzą i tak pójdą do sklepu i kupią byle jak wykonany model. I póki my klienci, nie zmienimy swojej postawy (czytaj: nie będziemy takich modeli kupować) to nic się nie zmieni w podejściu producentów (jakby np. najnowszy model M62 kolei czeskich wrócił do producenta z adnotacją sklepów, że klienci nie chcą kupować błędnie wykonanego modelu, to na pewno herr doktor nie przeszedłby nad tym faktem obojętnie). A tak, kasa się zgadza, po co się wysilać.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.100 129 19
Oj, coś jeszczę napiszę:rolleyes:
Zgadzam się, że błędy są popełniane na etapie projektów czy produkcji. I tu, pełna zgoda, powinien być merytoryczny nadzór. Ale dlaczego go nie ma - bo główni odbiorcy produktów co najwyżej sobie pomarudzą i tak pójdą do sklepu i kupią byle jak wykonany model. I póki my klienci, nie zmienimy swojej postawy (czytaj: nie będziemy takich modeli kupować) to nic się nie zmieni w podejściu producentów (jakby np. najnowszy model M62 kolei czeskich wrócił do producenta z adnotacją sklepów, że klienci nie chcą kupować błędnie wykonanego modelu, to na pewno herr doktor nie przeszedłby nad tym faktem obojętnie). A tak, kasa się zgadza, po co się wysilać.
Tak, postawa klientów też ma znaczenie, ale szczerze - wątpię, aby to wpłynęło na postawę producenta. Nie wiem ile wyprodukowano sztuk 2. i 3. modelu "Laminátki", ale sądząc po nakładzie 1., zapewne również sporo... a jeśli nawet nie, to tym bardziej musi to być sprzedażowa "klapa", gdyż modele mimo iż wyprodukowane w 2021 roku, nadal są dostępne. Nie spowodowało to jednak, że modele wyprodukowane w 2023 roku były pozbawione tych samych wad co modele wydane 2 lata wcześniej. Obawiam się, że producent prędzej wyjdzie z założenia, że jak się klientom coś nie podoba, to najwyżej nie będzie robił, choć póki co nadal robi... jakby nie przejmując się odbiorem produkowanych przez siebie modeli lub pomijając krytyczne opinie - sprawdziłem przed chwilą i 8., a zarazem 1. z 2 tegorocznych nowych modeli, również został wyprodukowany z niewłaściwego wariantu formy... także, już sam nie wiem co o tym myśleć. Odpuściłem sobie zakup obu błędnie wykonanych modeli w 2021 roku. Obie nowości z 2022 roku, prawidłowo odwzorowane posiadam. Dwa nieprawidłowo wykonane z zeszłego roku odpuściłem. 1. tegoroczny również odpuszczam. Zobaczymy co będzie z 2., ale... dzięki... no właśnie, nie bardzo wiem czemu, zamiast posiadać już 8 modeli "Laminátek", mam ich 3 - może jestem odosobnionym przypadkiem, a może nie, ale najwidoczniej nie ma to dla producenta znaczenia - modele dalej ukazują się z błędami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki