• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2015

ffox

Administrator
Zespół forum
#2
Ooo ładnie.
Widzę, że na projekcie jest klasyczne połączenie sprzęgami Roco, pomiędzy lokomotywą A i B.
Ciekawe więc jak będzie wyglądało u nich sterowanie oświetleniem/dekoderem?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#3
Pewnie tak samo, jak w zespole spalinowym TEE DB: drugi człon bez napędu, z własnym odbiorem prądu i diodami do kierunkowego sterowania światłami, a w wersji cyfrowej z oddzielnym dekoderem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#5
We wspomnianym przeze mnie zespole TEE w drugim wagonie silnikowym (bez napędu) w wersji cyfrowej (fabrycznej, np. z zestawu startowego), jest na stałe zainstalowany uproszczony dekoder do sterowania światłami. Pewnie tu będzie podobnie.
 

Michał_P

Znany użytkownik
#9
Piko szykuje kolejną ofensywę przeciw Roco m.in. w postaci kolejnej z serii tzw. Einheitsloks, tym razem ciężkiej, towarowej BR150 (E50) oraz legendy Niemieckich Kolei Federalnych, serii 103 (E03). Z ciekawych rzeczy zauważyłem również BR180 DR w wersji z kanciastym czołem.
 

Michał_P

Znany użytkownik
#11
Tak, BR118 miałem na myśli. Piko ugięło się chyba pod ciężarem życzeń niemieckich kolekcjonerów, gdyż jeszcze rok temu wytworzenie tego wariantu pudła nie wchodziło w grę.
 

yahya

Znany użytkownik
#14
Mam pytania do speców odnośnie do nowości Piko:

1) Piko ma wydać nr kat. 52514 Diesellok BR 245 DB AG Ep. VI w malowaniu IC Lackierung. Czy ktoś coś wie, czy autentyczne 245-ki już mają takie malowanie, czy dopiero pojawi się w II połowie roku w oryginale i na modelach? Wydawało mi się, że dotychczas wyprodukowane 245-001...020 są jedynie czerwone a nie jasnoszare z czerwonym paskiem...

2) Ma się pojawić nr kat. 59972 czerwony Vectron 193 DB AG Ep. V. Czy ma on jakiś związek z Vectronami DBSRP używanymi w Polsce?

3) Piko ma wydać nr kat. 52570 BR 118 131-2 GFK, DR IV, 4-achsig, skośna szyba z przodu. Czy to był jedyny egz. takiej 118-ki w NRD?

4) Ma się pojawić nr kat. 58111 - zestaw DB z Turyngii, lata 90. XX w. obejmujący:
BR 219 180-7, DB AG Ep. V
2x Bm-Dage biało-nieb. DB, 4-osiowe
Reko-Gepäckwagen w barwach DB
Czy wiadomo, z jakim przydziałem będą ww. wagony oraz jaka będzie seria Reko-Gepäckwagen ex-DR (DDR)?
 
Ostatnio edytowane:
P

ps

Gość
#15
czy autentyczne 245-ki już mają takie malowanie, czy dopiero w II połowie roku?
Nie mają i z tego co mi wiadomo nowe sztuki do obsługi linii na Sylt, których dostawa zacznie się z końcem tego roku też mieć nie będą.

czerwony Vectron 193 DB AG Ep. V. Czy ma on jakiś związek z Vectronami DBSRP używanymi w Polsce
Wersja DC ma inaczej usytuowane odbieraki prądu i całkowicie inne znakowanie.

118 131-2 GFK, DR IV, 4-achsig, skośna szyba z przodu. Czy to był jedyny egz. takiej 118-ki w NRD
Były trzy kanciate V180, ale jedną później przebudowano na seryjną. Tylko 131 dotrwała do 1988.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
#18
Były trzy kanciate V180, ale jedną później przebudowano na seryjną.
A jest to 228 203, która po dziś dzień jeździ u prywaciarza z Halle, w modelu wykonało ją także PIKO.

Swoją drogą, niektóre osoby mówiły mi, jakoby jedna z tych trzech kanciatych V180 po wypadku dostała jedną kabinę taką, jak u seryjnych lokomotyw, natomiast drugą pozostawioną kanciatą. Nie wiem ile w tym prawdy, ale pewnie to jakaś miejska legenda.
 

escobar

Znany użytkownik
#19
W necie można znaleźć archiwalne fotki:
V200 203 później przemianowana na V180 następnie na 118 203-9
V200 117
118 131-2
V180 059 miała także oznaczenia V200 1001 później przemianowana na 118 059-5

w skali H0 Gutzold ma także kanciastą BR 118 131-5 DR (nr katalog 42040) oraz nowość na 2015 to PIKO 52572 model V200 117 DR (III epoche)
 
Ostatnio edytowane:
P

ps

Gość
#20
V200 203 później przemianowana na V180 następnie na 118 203-9
I należy dodać, że jedyna z trzech kanciaków wykonana jako sześcioosiowa (układ C'C')

... przeznakowana po targach w Lipsku w 1966 roku na serię właściwą V180 131.

Gdybym nadal zbierał w tej epoce (czyli czwartej) to na bazie tego co robi/zrobi PIKO zrobiłbym bym sobie wszystkie trzy :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 315
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 154
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 218
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 297
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 187

Podobne wątki