• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2017

Michał_P

Znany użytkownik
#1

EC45

Znany użytkownik
#5
Dzięki. A masz możliwość podać trochę szczegółów odnośnie tych pociągów? Chciałbym poszukać trochę w sieci i potrzebuję jakichś "tagów" :D
 

404W

Znany użytkownik
#7
Znamy już/wreszcie także nowości od RoFl [Roco/Fleischmann]. przyznam, ze ogólnie jestem zaskoczony na plus. Podejrzewałem, że Roco będzie chciało odsapnąć lecąc na sprzedaży S160, Br85 oraz Linzów i Villachów.
A tu niespodzianka. Roco wprowadziło kilka nowości. najciekawszy jest niewątpliwie międzywojenny austriacki wagon motorowy. Ma klasyczny rasowy wygląd, ale ... konstrukcja jest dosyć niszowa, i ciekawe jak będzie z sprzedażą. Jest też kilka nowych wagonów, głównie z V i Vi epoki, z jednym rodzynkiem - włoskim wagonem FF - tzw "owocarką" występującą i na PKP.
Fleischmann w nowościach postawił na prąd - dwa elektrowozy E52 I E 60.
Można też podkreślić, że starają się stworzyć zestawy pociągów. Jednak rozczarowuje zupełny brak 1 epoki.
PS
Korzystałem ze strony sklepu http://www.mbs-sebnitz.de/downloads-2017
Ma/Trix powoli uchyla tajemnicy. Dalej czekamy na Brawę i Liliputa. Bo Tillig w H0 niewiele wyda.
Niewiadomą będzie natomiast oferta kontynentalnego tria Hornby.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
#8
(...)Podejrzewałem, że Roco będzie chciało odsapnąć lecąc na sprzedaży S160, Br85 oraz Linzów i Villachów.
Jednak rozczarowuje zupełny brak 1 epoki (...)
Owszem w V i VI epoce Roco wykona wagony dla wielu europejskich zarządów ale to niemalże sama stare formy. Czyli bez inwestycyzyjne "nowości".
W przypadku PKP kompromitacja ! Jak można w dzisiejszej dobie wykonywać modele "wagonopodobne" ?! :ROFL:
Jest nowa forma : cysterna DR w IV , V i VI ep.Owszem jest druga nowa forma : owocarka włoska.
Ale aż razi brak właśnie Linców i Villachów w obu wersjach w oznaczeniu PKP i naprędce wykonanych dużych zestawów w DB ...na co Roco czeka ?! Aż Villacha albo Linza wykna Brawa ?
Roco odeszło od epoki I - IV na rzecz V i VI epoki , konkretnie powtarzania tych samych od lat wagonów.
Krótko mówiąc producent odcina kupony w postaci tłuczenia produkcji w oparciu o posiadane formy.
Jeden niszowy parowóz BR 85 zapowiadany od 2 lat i drugi kuriozalny S160 zapowiadany od 3 lat wreszcie się ukazały...tylko jak będzie wyglądać sprzedaż takich niszowo-kuriozalnych produktów ? :podstepny:
A kilkanaście typów podstawowych wagonów z epoki III/IV tak niezbędnych do posiadanej trakcji przez niemieckich modelarzy do dziś nikt nie wykonał.
Roco zapewne już nie wykona, i chyba dobrze.
Całe szczęście że najlepsza firma Brawa z czołgową konsekwencją realizuje program II / III / IV epoki głównie w DRG/DB/DR i nie tylko - w postaci najlepiej wykonanych wagonów przy pomocy form trzykrotnie elektrodrążonych. (y)
W sumie to dobrze że Roco wycofało się z Klasycznej Kolei ... a już Flaischmann wykonujący wagony na poziomie lat 80/90 ub.wieku to czysta "clasic nostalgie"...tylko za czym ? :D
O topornych gomółach tandemu Męęęklinn-Triks nie warto pisać. :LOL:
Istnieje tylko jedna firma ,gdzie przy oglądaniu jej corocznych nowości towarzyszy mi stan emocjonalnego napięcia i sięgam po alkohol - Brawa. Owszem nowe konstrukcje polskie Piko też powodują emocje.
Z mojego punktu widzenia po za Brawą i Piko pozostali mogliby zdechnąć i to oby jak najprędzej. :mad:
A po za tym ...ta Katrin Braun ...marzenie :D . . . . ;)
No zobaczcie sami :

 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
#9
To jeszcze raz polecam wejść na http://www.mbs-sebnitz.de/downloads-2017 - pojawiły się tam, i oczywiście na stronach firmowych, katalogi Marklina i Trixa.
Jak zwykle coś dla każdego. Jednak wagony prawie wyłącznie w zestawach, których skład nie zawsze wygląda sensownie.
Z nowości na pierwszym miejscu wypada podkreślić BR42 i talboty do rudy OOtz44.
- - -l
Co do postu Drakuli. Hmm dużo ogólników, za dużo by się do nich odnieść.
Ale właśnie Roco w tym roku mocno eksploatuje nową formę Villach/Linz. I Brawa na pewno im nie zagrozi. Ze starszych epok wciąż się nie wycofali, ale niestety ich polityka pod tym względem jest mocno chaotyczna. O jakim poziomie Fleischmanna piszesz? Czy widziałeś ich C3pr11/Cpr21?
Brawa pod tym względem jest niewiele mniej chaotyczna. A co do jakości, to Ty jako pierwszy krytykowałeś wykonanie Pt31 i przez dłuższy czas tą firmę, wraz z tą panią.
Co do MaTrixa się zgadzam - mydło i powidło, byle więcej.
Natomiast uważam, że jest jeszcze kilka innych firm wartych uwagi.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
#10
Krytyka dotyczyła Pt31 a nie pozostałej produkcji Brawy i miała miejsce 100lat temu.A Tobie Tomasz jeszcze "gęga" :D
I wcześniej i później Brawa opracowywała najlepiej detal : poręcze , wsporniki syg. etc. Napisy , proporcje wagonów.
Po za oczywiście cysternami Krupp'a. Przed pojawieniem się Pt31 najbardziej ceniłem sobie właśnie Braw'ę - dlatego rozczarowanie było tak duże.
Owszem boczniaki Fleischmanna C3pr11/Cpr21 mają przestrzenne poręcze,wsporniki syg. Ale reszta wagonów ?
Tomasz - 404W, jedna jaskółka nie czyni wiosny. Cała grupa krytych dwuosiowych wagonów ma za krótkie ściany ! To są karykatury.
Fleischmann opracowywując odmiany wagonów Stettin-Hanover ...powtórzył ten błąd ! Szkoda bo to PKP epoka II / III.
Co do innych firm to owszem LS Models , REE Models .
Zapewne masz na myśli też Exact Train...ci dopiero dokonali babola : Oppeln o 2.5mm za wysoki !
Budka ham. wygląda przy takim błędzie jak zabawka karykatura. Więc nie dziwić się że sklepy w Niemczech wywalały te wagony na Ebay od jednego Euro, osiągając ostatecznie 45-50% ceny katalogowej.
W PKP nie kupiłem tego cuda.
 

404W

Znany użytkownik
#14
Krytyka dotyczyła Pt31 a nie pozostałej produkcji Brawy i miała miejsce 100lat temu.A Tobie Tomasz jeszcze "gęga" :D
I wcześniej i później Brawa opracowywała najlepiej detal : poręcze , wsporniki syg. etc. Napisy , proporcje wagonów.
Po za oczywiście cysternami Krupp'a. Przed pojawieniem się Pt31 najbardziej ceniłem sobie właśnie Braw'ę - dlatego rozczarowanie było tak duże.
Owszem boczniaki Fleischmanna C3pr11/Cpr21 mają przestrzenne poręcze,wsporniki syg. Ale reszta wagonów ?
Tomasz - 404W, jedna jaskółka nie czyni wiosny. Cała grupa krytych dwuosiowych wagonów ma za krótkie ściany ! To są karykatury.
Fleischmann opracowywując odmiany wagonów Stettin-Hanover ...powtórzył ten błąd ! Szkoda bo to PKP epoka II / III.
Co do innych firm to owszem LS Models , REE Models .
Zapewne masz na myśli też Exact Train...ci dopiero dokonali babola : Oppeln o 2.5mm za wysoki !
Budka ham. wygląda przy takim błędzie jak zabawka karykatura. Więc nie dziwić się że sklepy w Niemczech wywalały te wagony na Ebay od jednego Euro, osiągając ostatecznie 45-50% ceny katalogowej.
W PKP nie kupiłem tego cuda.
Psioczyłeś zarówno na Pt31 jak i tą panią. Nie wypieraj się - nie pamiętasz, czy nie chcesz . Dalej - czy Pt31 było naprawdę jednorazowym wypadkiem, czy takie sukcesy się zdarzały Brawie też przy innych parowozach? Niedawno Brawa próbowała odwinąć kolejny numer sprzedając, niekompletnie oznakowane szczupaki jako pełnowartościowe, mimo, że ich ostrzegano.
Ro/Fl też jak widać idzie do przodu Omm32 i 33 oraz te boczniaki.
Tak LSM, REE i do tego ACME.
Oprócz tego sam chwaliłeś BR58/Ty1 Rivarrossi.
I jak oceniasz nową ofertę Liliputa?
O mniejszych firmach nie myślałem.
Ale jeśli już, to co powiesz o ESU [czy ich eilzugi są lepsze od Brawy, cysterny ?]
 

DRACULA

Znany użytkownik
#15
Sympatycznie wygląda, ale widziałem wiele ładniejszych Niemek...
Mafo , Elvis i Wysoki Komisarz Unijny Andrzej Harassek ...Panowie daliście się podpuścić troszkę z tą Katrin. Przecież użyłem emotikona w poście : ;)
Ale przejdźmy do tematu osoby reprezentującej firmę Brawa- to też w końcu temat z pogranicza modelarstwa.
Owszem jako frontmenkę firmy oceniam ją pozytywnie : przede wszystkim młoda wśród siwobrodych 60-cio latków w tej branży. Szczupła więc dobrze prezentująca się.
A przede wszystkim NIEZWYKLE WYRAZISTA uroda do tego podkreślona ogromnym nosem co daje jej bardzo sceniczny , horrorystyczny wygląd - stąd moja wirtualna sympatia do niej.
Owszem ta Pani ma miłą tonację głosu i wygląda na osobę o dużej kulturze.
Ale nie jest to kanon urody słowiańskiej np. serbsko-łużyckiej ani niemieckiej jak słusznie zauważył Andrzej.
Jest to bardzo zimny typ urody , choć charakter tej Pani może być przeciwieństwem.

Na moim awatarze jest lalka stojąca na stopniu manewrowym i buforze to jest moja aktualna wampi w realu. :D
Wprowadziłem ją w atmosferę żagańskiego ośmiowęzła i spacerów wzdłuż torowisk.

Psioczyłeś zarówno na Pt31 jak i tą panią. Nie wypieraj się - nie pamiętasz, czy nie chcesz . Dalej - czy Pt31 było naprawdę jednorazowym wypadkiem, czy takie sukcesy się zdarzały Brawie też przy innych parowozach? Niedawno Brawa próbowała odwinąć kolejny numer sprzedając, niekompletnie oznakowane szczupaki jako pełnowartościowe, mimo, że ich ostrzegano.
Ro/Fl też jak widać idzie do przodu Omm32 i 33 oraz te boczniaki.
Tak LSM, REE i do tego ACME.
Oprócz tego sam chwaliłeś BR58/Ty1 Rivarrossi.
I jak oceniasz nową ofertę Liliputa?
O mniejszych firmach nie myślałem.
Ale jeśli już, to co powiesz o ESU [czy ich eilzugi są lepsze od Brawy, cysterny ?]
Nie psioczyłem tylko słusznie krytykowałem a to jest zasadnicza różnica - m.in za dopuszczenie do produkcj świńskich zestawów kołowych i to w parowozie pospiesznym Pt31
Omm32 ( Ommr Linz) i 33 ( Ommru Villach ) na pewno jest lepiej opracowany od lilipucich wykonań. Zwłaszcza w przypadku Villacha z bud.ham którą Liliput wykonał dramatycznie małą czyli znów karykatura modelu. ( w swoim egzemplarzu dokonałem wymiany na większą od innego modelu ).
Trudno mi ocenić do końca te dwa jakże kultowe i ważne dla spektrum PKP wagony na podstawie samych zdjęć. ( idą do mnie te modele zakupione w Modellbahnshop-Lippe - gorąco polecam ten sklep Uwaga ! wysyłka do Polski w przypadku zakupu powyżej 100 Euro - koszt 1 Euro ! ) Jednak na zdjęciach widać że skrzynka nie jest wykonana oddzielnie jak choćby w modelach Kleinmodellbahn z końca lat 90-siątych ! Czy właśnie Brawy. Trudno ocenić ze zdjęć czy poręcz przy drzwiach bocznych jest wykonana przestrzennie. Jeśli tak to po za tą skrzynką model będzie chyba na piątkę. Jeśli poręcz będzie glutem odlanym wspólnie z pudłem to...znów będzie trzeba czekać na wykonanie Brawy. A rocowskich kiedyś się pozbyć.

Co do oferty Lilputa to jak zobaczyłem behalterwagen'y BTms DB w cenie 95 Euro !!! :eek: to znienawidziłem tą firmę. ( owszem w Modellbahn.L. są po 85 i 77 Euro ale to też bandyckie ceny.
Nadal uważam że ich wagony ( zwłaszcza towarowe ) są przeskalowane i gomółowate.

Co do cystern ESU konkretnie Bauart Deutz ( mam już te wagony ) wykonywany przez Kleinmodellbahn a po przejęciu form przez Roco to Uwaga ! to są dopiero poprawnie wykonane cysterny Deutz konkretnie chodzi o kształt pół ramy. Niestety Kleinmodellbahn raczył nas karykaturą tych ram a dalej Roco. I tu wstyd że Roco mając walczak nie opracowało przez kilka lat ! nowej poprawnej ramy
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
#16
Co do oferty Lilputa to jak zobaczyłem behalterwagen'y BTms DB w cenie 95 Euro !!! :eek: to znienawidziłem tą firmę. ( owszem w Modellbahn.L. są po 85 i 77 Euro ale to też bandyckie ceny.
Nadal uważam że ich wagony ( zwłaszcza towarowe ) są przeskalowane i gomółowate.

Co do cystern ESU konkretnie Bauart Deutz ( mam już te wagony ) wykonywany przez Kleinmodellbahn a po przejęciu form przez Roco to Uwaga ! to są dopiero poprawnie wykonane cysterny Deutz konkretnie chodzi o kształt pół ramy. Niestety Kleinmodellbahn raczył nas karykaturą tych ram a dalej Roco. I tu wstyd że Roco mając walczak nie opracowało przez kilka lat ! nowej poprawnej ramy
Wagony Liliputa - ale które konkretnie bo znów dajesz przykłady ze starej produkcji. Ale co powiesz o badeńskich wagonach osobowych [2 i 4 osie], einheitboczniakach i altenbergerach? Mamy też dobre porównanie w postaci cystern równolegle robionych przez Liliputa i Brawę. Liliput w porównaniu do Brawy wykonuje je sensownie w kilku wersjach [różne zbiorniki].

ESU - i znów przykład, że rąbnąłeś głupotę tym tekstem "cala reszta może zdechnąć".
 
B

bobby74

Gość
#19
Dzięki za zdjęcie! Nie mam Kleinbahna, nic nie porównam... Jestem cienki kolekcjoner, który w życiu skrzynki pod moduł nie stworzył, czyli jak to niektórzy by powiedzieli NIKT ;):LOL:
Może jednak parę słów na temat tego, co szanowny Kolega ma na myśli?
 

DRACULA

Znany użytkownik
#20
Naści ! Tomasz ... :D

Liliput nowe opracowania
Artikel-Nr.: L235391 Chemiekesselwagen "BASF", eingestellt bei der Deutschen Bundesbahn (DB), Epoche III. - przeskalowana budka hamulcowa !
Artikel-Nr.: L230139 Zweiteiliges Kesselwagen-Set, "BP", eingestellt bei der Deutschen Bundesbahn (DB), Epoche III. - - przeskalowana budka hamulcowa !

Liliput wykonuje

cysternę : Mehrkammerkesselwagen , lata budowy 1936-1944 ( ta z 5 kołpakami ) zestaw L230139
cysternę : 26,5/26,7m sześc. Kesselwagen , lata budowy 1938-1953 ( ta z 2 kołpakami ) zestaw L230139 lub pojedyńcza L235353
dwie wersje cysterny : 20m sześc. Kesselwagen , lata budowy 1938-1952 z dwoma rodzajami poręczy na pomoście walczaka
dwie wersje cysterny : 18,5/19,2 m sześc. Bitumen-und Teerwagenwagen , lata budowy 1938-1952 z zestawu L230116 z dwoma rodzajami poręczy na pomoście walczaka ,
zestaw L230116 ( ta z 2 kołpakami )


Brawa wykonuje cysternę : 22m sześc. Kesselwagen , lata budowy 1938-1952


Faktycznie Liliput błyskawicznie wykorzystał możliwości produkcyjne podwozia zastosowanego w orginale do kilku rodzai walczaka i pomostu na nim
...Brawa mutuje reklamy na tym samym walczaku , podobnie jak na G10...coraz to nowe kolorki , napisiki i kobiety w sukniach - Persil , Perwoll !
Czy to nie aby pomysły Kasi ?
Owszem mam dwie cysterny Liliputa muszę się wieczorem im przyjrzeć...ale mi namieszałeś z tymi cysternami.

[DOUBLEPOST=1484325042,1484324631][/DOUBLEPOST]
Dzięki za zdjęcie! Nie mam Kleinbahna, nic nie porównam... Jestem cienki kolekcjoner, który w życiu skrzynki pod moduł nie stworzył, czyli jak to niektórzy by powiedzieli NIKT ;):LOL:
Może jednak parę słów na temat tego, co szanowny Kolega ma na myśli?
Zdjęcia cystern Kleinmodelbahn obu wersji Uerdingen i Deutz można znaleźć w neci.
Chodzi o to że podwozie Kleinm. ma niewiele wspólnego z tzw.półramą jaką zastosowano w Bauart Deutz.
Po prostu Pan Klein użył rozciętego podwozia Uerdingen. Choć trzeba przyznać że te cysterny pod koniec lat 90 były synonimem filigranowości !
Nikt ich wtedy nie znał w Polsce , ja zachwycony przywoziłem je sobie z firmowych 4 sklepów Kleinmodellbahn w Wiedniu.
Później pojawiły się srebne i niedawno szare w PKP.
Do dziś wytrzymują jeszcze konkurencję.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 315
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 218
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 151
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 297
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 187

Podobne wątki