• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gdzieś w Niemczech 1928 rok

Reakcje
1.731 13 0
#81
Jeśli chodzi o kwietniczki to może taki na wzór zaprezentuję :roll:
Proponuję pogrupować wielkościami i kolorami gąbeczki i mocno je ze sobą zewrzeć.
Polecam też dodać kilka większych krzewów na klombie by tworzyły kompozycję i wymieszać z krzewami zielonymi i kilkoma niewielkimi tujkami :p .
 

Załączniki

OP
OP
speedylelek

speedylelek

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#82
Na pewno z rady skorzystam, kiedy powstaną gdzieś zabudowania z ludkami. Ale wcześniej będę budował podjazd do stacji i tutaj planuję duży kwietnik , a na środku duże rozłożyste drzewo. Wtedy skorzystam z podpowiedzi mistrza Daniela.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.291 41 5
#88
Przepraszam, ale to pytanie z niewiedzy:

Czy w owym 1928 były betonowe ulice? Nie kostka przypadkiem????

Niemniej bardzo mi się podoba zagospodarowanie terenu i czekam na więcej :)
 
OP
OP
speedylelek

speedylelek

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#89
Dzięki. Uznanie jest dla mnie dodatkowym bodźcem do pracy.
Co do dróg z betonu.
Beton towarowy ( czyli taki co go można wozić ) wynaleziono w Niemczech w 1903 roku, ale ze względów patentowych zaczęto go stosować od 1913.
Nawierzchnie asfaltowe po destylacji z ropy ( przedtem wydobywano asfalt z jeziora na wyspie Trynidad - ale był za "miękki" ) rozpoczęto stosować od 1910 roku.
A więc mniej więcej w tym samym czasie rozpoczęto budowę dróg z betonu i asfaltu - do tej pory nie ma recepty, która nawierzchnia lepsza.
Pierwsza droga betonowa w Europie powstała w Krakowie w 1912 ( niestety nie wiem gdzie?).
Pierwsza autostrada we Włoszech 1926 rok, w Niemczech - 1930,w Stanach - 1913.
Więc 1928 rok jak najbardziej jest ok.
Co do nawierzchni z kostki - pierwsze drogi powstały z mieszaniny tłucznia, żwiru, pyłu węglowego i były bardzo równe, ale dla wozów. Samochody zaczęły wybijać mniejsze elementy drogi i powstawały dziury.
Zaczęto szukać alternatywnych rozwiązań - i stosowano nawierzchnie z np. kostki bazaltowej, cegły klinkierowej - drogowej czy bruku.
W moim przypadku trwają prace nad drogą z bruku i klinkieru.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#90
speedylelek napisał(a):
Dzięki. Uznanie jest dla mnie dodatkowym bodźcem do pracy.
Co do dróg z betonu.
..............................................................................................................
W moim przypadku trwają prace nad drogą z bruku i klinkieru.
Bardzo interesujące, to co napisałeś, zawsze jakieś nowe wiadomości, które mnie akurat bardzo interesują. Zauważ tylko, że stosując budownictwo Auhagena, pruskie z I epoki, umiejscawiasz budowę tej stacji przed 1928r. Wtedy jednak stosowano klimatyczną kostkę brukową na placach ładunkowych, na większych stacjach perony utwardzano kosteczką granitową, wg. mnie coś co daje charakter i co chcę akurat odwzorować na własnej makiecie. :)
 
OP
OP
speedylelek

speedylelek

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#91
Załóżmy, że ta droga betonowa powstała na skutek modernizacji tego węzła kolejowego.
Będzie też droga brukowa, kombinuję jak by tu zrobić drogę z klinkieru i kostki bazaltowej.
Mam sporo miejsca na prezentację różnych rodzajów dróg.
Faktycznie ta droga powstała z powodu chwilowego braku innego budulca.
W międzyczasie powstał chodnik z płyt i obudowa drzewa przed stacją.
 

Załączniki

Marcin

Użytkownik
KKMK
Reakcje
14 0 0
#94
Mała podpowiedź ;

zanim zasiejesz trawę , przeleć deskę na brązowo farbą , najlepiej olejną , bo Ci będzie przebijać żółty kolor deski , a to BARDZO PSUJE KOŃCOWY WYGLĄD roboty.
 

Podobne wątki