• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Chętni do zakupu modelu EN57 od firmy Modela

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.364 34 1
#81
Witam! SM31, bardzo piękne, fototrawione, wytłoczone "2" są dostępne w GPM, tyle że trzeba kupić cały zestaw blaszek - koszt 110PLN
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.364 34 1
#82
Aha! Jeszcze jedno. Są tam dwójki i jedynki, toteż aby opisać skład bez jedynki trzeba kupić dwa zestawy - a to już duży koszt. W tej sytuacji wycofuję swoją "dobrą radę". :oops:
 

sm31

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#83
Myślę, że dla producenta hurtowych wręcz ilości ezeta nie powinno być problemem dołożenie plastikowych odlewów imitujących oznaczenia ewentualnie nawet wytrawienie własnymi siłami kompletu oznaczeń. Taki model z pewnością ucieszy oczy zaś mając na uwadze ilość produkowanych egzemplarzy nie powinno to podnieść znacząco ceny.
 
Ł

Łukasz K

Gość
#84
@modo: "(...)1) Model planuje ze bede riflowany , z 3 reflektorami (produkcja od 1975),(...) "

W połowie lat 70-tych były produkowane jednostki bez ryfli - gładkie ściany boczne. W Krakowie mamy m.in numery 1272, 1273, 1282, 1292 z tego okresu. Z ryflami jeździły numery od 001 do 1113 włącznie*. (pomijam składaki EN57-20X, bo tutaj bywa różnie). Pierwszą bez ryfli jest EN57-1114 z Krakowskiego PR.

* - z oczywistymi przerwami w numeracji
 

Załączniki

Rafał PKP

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#85
Witam

Proszę i mnie zapisać na listę chętnych na model kompletny (w malowaniu żółto-niebieskim) z napędem. Ep IV. O ile z 1200 - 1400 PLN nagle nie zrobi się 2500 PLN.

Pozdrawiam Rafał
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#86
modo napisał(a):
Kity - bede zastanawial, bo znam Polska praktyke pirackiego kopiowania.
To boli.
Takie kity trzeba by jak już, sprzedawać osobom zaufanym.
W sumie to strach kupować taki kit bo w razie piractwa jest się na liście podejrzanych,
miałem taką sytuację z SM48 :(
Ale nadal jestem chętny, z tego powodu aby móc sobie zbudować EN71 i z własnymi numerami.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#87
ciekma napisał(a):
Takie kity trzeba by jak już, sprzedawać osobom zaufanym.
W sumie to strach kupować taki kit bo w razie piractwa jest się na liście podejrzanych,
miałem taką sytuację z SM48 :(
Maciek, jesteś z Krakowa a tak wyszło, że Kraków i okolice to stolica piractwa modelarstwa kolejowego i to chyba dlatego.... :cry:
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#88
Jak jest obawa o kopiowanie to krótka piłka, nie sprzedawać zestawów do montażu.
Z drugiej strony jak ktoś się uprze to skopiuje z gotowego modelu.
To są odwieczne dylematy wszystkich producentów.
 

psz

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#89
ciekma napisał(a):
Ale nadal jestem chętny, z tego powodu aby móc sobie zbudować EN71
A może sam producent pomyślałby o wypuszczeniu EN71 na przykład w pół roku albo rok po EN57. Tak, żeby dać finansowy oddech klientom i zaostrzyć apetyt :D Ja bym się pisał na taką wersję!
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#90
Corwin napisał(a):
Maciek, jesteś z Krakowa a tak wyszło, że Kraków i okolice to stolica piractwa modelarstwa kolejowego i to chyba dlatego.
Nie, po prostu kupiłem kit, a w między czasie pojawiły się pirackie odlewy, zresztą zrobione zapewne z pomalowanego egzemplarza, ale to ja dostałem email z Redstar.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.044 28 1
#91
Chyba wsadziłem kij w przysłowiowe mrowisko wskazując plany zamieszczone na stronie Modeli :oops: :D -ale cieszy mnie fakt,że odezwał się sam Modo i można tu na forum pogadać z samym producentem-oby to zaowocowalo wymarzonymi modelami w co wierzę :D
 

psz

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#92
ZBIN1964, wygryzłeś produkcję słoweńską ;)

Tej okazji nie można przegapić czy odpuścić! Mobilizacja! Kto może ten kupuje! Poza tym trzeba coś udowodnić pewnemu niedoszłemu producentowi ;)

No i lobbujmy jeszcze za EN71 ;) Tylko mówię, w jakimś odstępie czasowym od EN71...
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
446 18 0
#93
jesteś z Krakowa a tak wyszło, że Kraków i okolice to stolica piractwa modelarstwa kolejowego i to chyba dlatego...
czasami lepiej nic nie pisać...

Tak się składa, że ja też wolę kit. Nie tylko mogę, jak Maciek, EN71 zrobić, ale wykonać go według swojego widzimi się, w swoim malowaniu i wyposażeniu.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#94
jacekk napisał(a):
jesteś z Krakowa a tak wyszło, że Kraków i okolice to stolica piractwa modelarstwa kolejowego i to chyba dlatego...
czasami lepiej nic nie pisać...

Tak się składa, że ja też wolę kit. Nie tylko mogę, jak Maciek, EN71 zrobić, ale wykonać go według swojego widzimi się, w swoim malowaniu i wyposażeniu.
Ja wiem, że Maciek nie robi takich akcji... to był po prostu sarkazm związany z tym, że już na świecie wiedzą iż Polacy to piraci... i to jest przykre... ( a dodatkowo, nasi główni piraci pochodzą z Krakowa i Śląska stąd ten tekst) jedyne rozwiązanie to nie kupować od piratów. Niestety sami musimy oczyścić nasze środowisko, nikt tego za nas nie zrobi.
 

modo

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#95
Wszystkie informacji z tego posty bede uzywal przy projektowaniu, i dalej informowal. Nakladane cyfry i znaki -OK! , to juz robimy fototrawione na modelach lokomotiwy do Finlandii. O gornych reflektorach - zastanawiam, bo po informacji ktora mam, zaczynali stawic od 1975.
Kity - zastanawiam, no moze najlepsza metoda walki z kopiowaniem zest dostepnosc oryginalow. Odlewanie(kopiowanie) czesci takich rozmiarow nie jest tak prosty, jak jakiegos wagonu krotkiego dwuosiowego. Zobaczymy ile bede chetnych na kompletne modeli, a kity juz potem, ile da sie odlac z kompletu form.
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
30 0 0
#96
Zaczynali te reflektory dodawać do już jeżdżących ryflowanych jednostek, to nie wyklucza zespołu z reflektorem - lepiej go usuwać z odlewu niż wstawiać. Ewentualnie przemyśl wymienne kostki w tym miejscu.
Jak się mogę przypomnieć jestem za kitem - a przynajmniej gotowcem bez napędu.
 
Reakcje
0 0 0
#97
modo napisał(a):
Kity - zastanawiam, no moze najlepsza metoda walki z kopiowaniem zest dostepnosc oryginalow. Odlewanie(kopiowanie) czesci takich rozmiarow nie jest tak prosty, jak jakiegos wagonu krotkiego dwuosiowego.
No i od razu widać, kto tu jest profesjonalistą! :)

1. Kity muszą być dostępne u producenta;
2. Potencjalny nabywca musi wiedzieć, że może je u niego kupić!

Wtedy nie ma siły, żeby jakiś pirat z Krakowa ( ;) ) mógł zarobić choćby na sól do kwaśnego mleka...
Albo nawet nie zbliży się do jakości oryginału, albo nie wyrobi finansowo.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#98
modo napisał(a):
Kity - zastanawiam, no moze najlepsza metoda walki z kopiowaniem zest dostepnosc oryginalow. Odlewanie(kopiowanie) czesci takich rozmiarow nie jest tak prosty, jak jakiegos wagonu krotkiego dwuosiowego. Zobaczymy ile bede chetnych na kompletne modeli, a kity juz potem, ile da sie odlac z kompletu form.
Racja, zabezpieczenie potrzeb rynku wyeliminuje piratów. Spokojnie można przyjąć ilość zamówień na forum x2, resztę sprzedasz przez dobry sklep np.Parowozik.
 

psz

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#99
Myślę, że większość odbiorców jest za trzema reflektorami. Choć dobre byłoby rozwiązanie uniwersalne, o którym napisał już eSeL.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2

Podobne wątki