• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ALBERT-MODELL - modele wagonów typu 401W

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.383 5 0
Poświęciłem chwilę na przejrzenie zasobów sprzed kilku lat i znalazłem takie rzeczy. ;)
Z ciekawostek, to wagon z epoki trzeciej oraz z czwartej z przynależnością do jakiejś stacji - przynajmniej tak wnioskuję z ułożenia napisów. To pierwsze dwie fotografie.
Wszelkie opisy są w nazwach plików. Zdjęcia pochodzą z różnych serwisów (głównie aukcyjnych) i dzięki nim możemy zorientować się w sytuacji taborowej na przestrzeni lat.

Zobacz załącznik 948530
W głębi widać na platformach fajny ładunek w postaci UAZ 452 i GAZ 69 :)
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.546 12 6
Co do tych samochodów jako ładunku to mnie bardziej niż UAZ 452 pasuje rumuński Rocar TV oraz Aro M 461 lub też jego wcześniejsza wersja. Uaz-y 452 miały bardziej zaokrąglony przód. Ale mogę się mylić.
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
597 8 0
https://flic.kr/p/dgAU2J ST44-149 Olsztyn 14.08.1984

Natomiast w temacie wałbrzyskiego wagonu ochronnego, to jestem nadal ciekaw jak był realnie używany i czy było ich więcej z przydziałem na Wałbrzych. Ogólnie traktuję ten wagon jako takie urozmaicenie do kolekcji lokalnej. Nie razi też mnie, że czołownica od strony sprzęgu SA-3, nie jest odwzorowana właściwą formą.
Na zdjęciu z Wrocławskiej Galerii Kolejowej widać, że w czołownicy z zaprojektowanym miejscem na sprzęg samoczynny i tak ma sprzęg śrubowy.
401W_SA3.jpg

Jeżeli było ich więcej w tej stacji i kursowały w parach, to przygarnąłbym i kolejny do pary.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
Takich zdjęć sporo jest na NACu...

Pelcowizna w Warszawie 1977r. Pełna rozdzielczość

To ładujcie kolego Edwardzie do oporu takie fotospektra ! (y)

To fotomegaspektrum 1977 to chyba pierwszy przedpokój Nieba ! o_O

Tylko je...ć na ścianę jako fototapetę, lalkę ( GiGi )na kolana, duża butelka wina i ...
Boris Brejcha Style - Art Of Minimal Techno - Harley Quinn By Patrick Slayer
Odwagi Koledzy! Odwagi ewentualni zgredzi i lemingi ! :D
Spróbujcie... tylko na duży zycher ! :cool:
Od min. 20.50... lewarowanie utworu ! dalej - 22.51 przeładowanie utworu ... 23.06 explozja ! ...
23.22 turboexplozja ! ...i dalej już pełen technotranss ! ... :D do 24.55
I tak w koło, po kilku okrążeniach będziecie w bezproblemowym Świecie ;)




Nic tylko wygałuszać bały czy wybałuszać gały... czy jakoś tak o_O;).
Ale przede wszystkim nakręcać się !... hipnotyzować ...
Aż do uzyskania stanu maniakalnego ... :D
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.960 495 33
Natomiast w składzie poruszającym się w Polsce, to zagraniczne wagony potrzebują OPW lub MC.
Jak już napisał kolega @Rysiek, także RIV, co chyba najważniejsze. MC było do pewnego stopnia odpowiednikiem RIV w obrębie państw Europy Wschodniej, RIV obowiązuje w całej Europie i nie tylko.

Teoretycznie w Polsce mogły się też pojawiać wagony bez żadnego z tych oznaczeń, wjeżdżające do Polski na podstawie indywidualnych, dwustronnych porozumień między sąsiednimi kolejami.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.668 36 4
Ale nie potrzeba OPW, by wagon mógł pojechać poza granice "swojego" państwa. RIV lub MC wystarczy.

Z oznaczeń węglarek Alberta ep. IVa wynika, że mogły jeździć za granicę:
11 51 595 3486-2 .Eas (WWzo): tor normalny, ruch międzynarodowy w systemie RIV
31 51 595 8005-1 .Eas (WWzo): tor normalny, ładowność 40t, ruch międzynarodowy w systemie RIV i MC

Za to IVb nie mogły:
20 51 597 8 695-8 .Eas: tor normalny, tylko komunikacja wewnętrzna
20 51 597 8 703-0 .Eas: tor normalny, tylko komunikacja wewnętrzna

To na wypadek, gdyby ktoś chciał je dołączyć do składu innego zarządu.

Natomiast w składzie poruszającym się w Polsce, to zagraniczne wagony potrzebują OPW lub MC. Można dodać wagony zarządu DR, które generalnie łatwiej kupić, niż PKP i wielu z nas od dawna posiada. Co zatem stoi na przeszkodzie, by odwzorować taki realistyczny skład? Na pewno nie brak wagonów zagranicznych. To raczej naszych ciągle jest mało.
Znaki RIV to znak Międzynarodowego Związku Wagonów Towarowych, MC wg przepisów PPW do użytkowania wagonów w byłych KDL oraz ZSRR, Mongolii, Chin, Korei, a OPW to Wspólny Park Wagonów w KDL i muszą być budowy po roku 1050 i tylko z łożyskami tocznymi, stalową ostoję itp.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
794 89 3
O ile wiem, nie ma takiej organizacji, jest za to międzynarodowe porozumienie w sprawie wagonów towarowych Regolamento Internazionale Veicoli.
I kupując wagony warto pamiętać, że nie każdy wagon, który nie ma RIV (i/lub MC) nie ma dopuszczenia do wjazdu na teren obcego zarządu. Gruszki CD i ŻSR z Roco, których oczekuję jak sznycel w Paryżu na Izaaka nie mają RIV ani MC, a są dopuszczone m.in. na PKP :cool:
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.079 87 0
Po tym, jak napisałem:
Ale nie potrzeba OPW, by wagon mógł pojechać poza granice "swojego" państwa. RIV lub MC wystarczy.
zaczęliście mi gremialnie przypominać, że RIV. No tak. RIV.

OPW może sobie być lub nie być na wagonie, ale jeżeli kod wymiany (pierwsze 2 cyfry) jest 01, 11, 21, 22, 31 - to wagon jeździł pomiędzy państwami i co najwyżej był szybciej zwracany, niż OPW. Stąd moje zdziwienie stwierdzeniem Kolegi:
Pozwolę sobie zaznaczyć, że 99% kolekcji z IV epoki jest o kant zada potłuc. Większość składów powinna być wymieszana z wagonami kolei ČSD, MAV, DR, CFR, BDŻ a każdy z tych wagonów powinien mieć oznaczenie OPW
bo wg mnie brak OPW na niektórych modelach węglarek Alberta w żaden sposób nie ujmuje realizmu składom z ich udziałem prezentowanym zarówno w Polsce, jak np. NRD czy Czechosłowacji. Tzn. każda z nich może być w Polsce, a wiele także za granicą. Oraz sporo zagranicznych można bez przekłamywania historii umieścić wraz z Albertami w składzie jadącym w Polsce. A naprawdę łatwiej zdobyć model DR, ČSD albo MAV, niż PKP. Amen
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.960 495 33
I kupując wagony warto pamiętać, że nie każdy wagon, który nie ma RIV (i/lub MC) nie ma dopuszczenia do wjazdu na teren obcego zarządu. Gruszki CD i ŻSR z Roco, których oczekuję jak sznycel w Paryżu na Izaaka nie mają RIV ani MC, a są dopuszczone m.in. na PKP
Skoro już tak się zagłębiamy w ten temat, to trzeba powiedzieć, że formalnie porozumienie RIV nie obowiązuje już od 2006 roku, a obecnie zasady ruchu pojazdów kolejowych w państwach członkowskich UE regulują przepisy unijne (stąd m.in. powstanie EVN, czyli Europejskiego Numeru Pojazdu). Dlatego też kursuje w Polsce wiele wagonów towarowych, zarejestrowanych za granicą, a niemających oznaczenia RIV. Ale to dziś, a w IV epoce (także w V, ale nie wiem, jak daleko sięga epoka V) znak RIV był podstawą do jeżdżenia wagonu po całej Europie, a MC w obozie wschodnim. Przy czym w Europie Wschodniej zasadniczo (poza indywidualnymi porozumieniami) wagon musiał mieć MC i mógł (ale nie musiał) mieć także OPW.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.618 35 1
jeszcze jedno ważna sprawa, w czasie obowiązywania OPW (1964-1991) wagony włączone do tego parku miały też inny kod wymiany czyli dwie pierwsze cyfry numer UIC - 2 osiowe 01 (lub) 02 a 4 osiowe 11. Więc jak ktoś chce sobie dodać oznaczenie OPW na wagonie np. kolei CSD to musi tez zmienić numer wagonu, np. wagon 2 osiowy węglarka 21 54 500 xxxx-x trzeba zmienić na 01 54 500 xxxx-y bo z obliczenia wyjdzie inna cyfra samokontroli. Podobnie 4-osiowy wagon kod się zmieni np. z 31 54 595 xxxx-x na 11 54 595 xxxx-y :)
 

Podobne wątki