• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łódzkie bocznice.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.257 496 29
Paweł, Ty nie bądź taki skromny, dobra???
Masz fach i wiedzę. Nie łap dołów i rób swoje, bo świetnie Ci to wychodzi.
Dziś dzień komentarzy dla moich miłośników.

Mam fach to prawda, i jestem w tym co robię ,powiem nieskromnie bardzo dobry, ale to nie jest związane z koleją w żaden sposób.
Wiedze związaną z moim fachem też mam nie małą.
Nie łapię dołów, co najwyżej w nie wpadam.


sprawia Ci to przyjemność i satysfakcję i to jest chyba w tym najważniejsze.
Tak to jest prawda.

tak naprawdę moja wiedza o kolei jest niewielka
Wbrew pozorom żaden z nas nie urodził się z głową napchaną wiedzą, zawsze możesz ją zdobyć, to kwestia uporu i konsekwencji.

Dodam tylko, że czytam ten temat od początku i jest to chyba pierwsza nieścisłość, która pojawiła się w Twoich opisach.
Kamień z serca.

Ze swojej strony w miarę możliwości czasowych służę pomocą w rozpracowywaniu map, no i podejmuję się zrobienia zdjęć tej części bocznicy, co do której pojawiły się wątpliwości, ale to dopiero w przerwie świątecznej.

Już Cię lubię, to byłaby super sprawa, spojrzenie innym okiem, to bezcenne.
Myślę Piotrze że niebawem poproszę Cię o pomoc w przygotowaniu materiałów, Teofilów chwilę zaczeka, tym bardziej że większość bocznic tam jest czynna, na Widzewie zaś jest coraz mniej śladów, trzeba się spieszyć, choć i tak to zbyt późno.

Moim marzeniem jest aby znalazł się ktoś w innym mieście, o podobnych zainteresowaniach, może więcej niż w jednym, i robił to samo co ja, czas ucieka, niebawem nie zostanie żaden ślad po dawnej kolei.
Z przyjemnością poczytałoby się jak ktoś się męczy, przedziera się przez krzaki, włazi w błoto, znajduje okruchy czasu, potem siada i opisuje swoje przygody.


Miłego popołudnia.
 

AWIOM

Nowy użytkownik
Reakcje
20 1 0
Nawet dla mnie, łodzianina, opis fotografii jest cokolwiek skąpy. Może jakieś bliższe informacje o zamieszczonym - skądinąd ładnym - obrazie? ;)
Cześć, tak skąpy bo i moja wiedza jest skąpa o układzie torowym dawnego Kaliskiego.. z chęcią sam się dowiem jak było. Zdjęcia robię z pasji, łażę po krzakach i szukam śladów :) Poniżej też Kaliski, po prawej są dawne magazyny z rampą, po lewej to co widzicie, nie wiem co jest za tym ogrodzeniem z podkładów.
62046067_1925131410925704_5398983043094413312_o.jpg
 

Pasażer J.B

Nowy użytkownik
Reakcje
18 0 0
Witam

Trafiłem tu dzięki wyszukiwaniu Google.
Od jakiegoś czasu czytałem, teraz chciałbym włączyć się do dyskusji.
Temat łódzkich bocznic śledzę i na swój sposób staram się realizować od jakiegoś czasu. Nie będę tu rozpisywać się, gdzie i po jakich torach chodziłem w dzieciństwie, jaki mam sentyment etc. bo nic to nie wnosi do dyskusji.
Mogę napisać jedynie (proszę nie odbierać tego jako przechwalanie się) że z racji pewnych nadanych mi możliwości i umiejętności oraz wiedzy wiem - gdzie chodzić, jak patrzeć i czego szukać w temacie zapomnianych torów w mieście Łodzi. Temat nurtował mnie od zawsze, taka nostalgia połączona z sentymentalizmem, historią i próba przedstawiania sobie jak to wszystko mogło wyglądać w czasach swojej świetności.
Coś z archeologii też w tym jest.
Chętnie bym dołączył do wypraw ale najczęściej ogranicza mnie brak czasu lub czas pojawiający się nagle.

Od siebie dodam może jako ciekawostkę na wstępie, że na łódzkim Prefabecie jest więcej pozostałości po kolei niż tu na forum widać.
Cały czas utwierdzam się w przekonaniu że trzeba powoli i niespiesznie- szukać chodzić obserwować.



Poniżej też Kaliski, po prawej są dawne magazyny z rampą, po lewej to co widzicie, nie wiem co jest za tym ogrodzeniem z podkładów.


Po lewej stronie widoczny jest płot złomowiska.
Do 2014r obsługiwany przez PKP Cargo które raz na jakiś czas podstawiało tam dwa wagony.
Pózniej wraz z zaprzestaniem obsługi złomu przez kolej, ruch na tych torach zamarł całkowicie.
Do zeszłego roku na torach prowadzących do magazynów Poczty Polskiej (bo o tych torach tu mowa) można było trafić na 2(wczesniej 4) wagony pocztowe (obecnie jeden uratowany w Rogowie)
 

mkailodz

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Witajcie!
Wątek śledzę już od dłuższego czasu, temat ten jest dla mnie naprawdę ciekawy, w sumie to dzięki niemu uzyskałem wiele odpowiedzi. Oczywiście nadal poszukuję informacji na temat kilku bocznic, zawsze z myślą, że któregoś dnia, ktoś tutaj wstawi to, co mnie nurtuję. Pamiętam swój ból, jak odwiedziłem tereny dawnej wagonowni na Janowie, po których już nic wtedy nie zostało. Zastanawia mnie, do kiedy w tym miejscu znajdowały się tory? Pamiętam za dzieciaka, że przez Transmisyjną przechodził jeszcze jeden dodatkowy, nieużywany tor, należący właśnie do bocznicy odchodzącej od wagonowni. Dokładniej chodzi mi o te tory, przecinające Transmisyjną oraz Kosodrzewiny:

Serdecznie pozdrawiam.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Tory widoczne na załączonym zdjęciu, to nic innego jak trójkąt do "obracania" parowozów, będący elementem wybudowanej w latach czterdziestych parowozowni Janów.
Nie mam precyzyjnych danych, ale w początku lat dziewięćdziesiątych tory jeszcze leżały. Na północnym ramieniu za ul. Kosodrzewiny stał na torach wrak cysterny uszkodzonej w wypadku i wepchnięty aż pod sam kozioł oporowy. Kiedy zniknął ów wagon i tory dokładnie nie wiem.
Wbrew pozorom, jeszcze dziś można odnaleźć kilka elementów infrastruktury byłej parowozowni. Między innymi postument pod żuraw i fragmenty zasieku węglowego, wraz z torami.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Pozostaje pytanie - czy ktoś szedł i eksplorował przebieg trójkąta manewrowego na Janowie? W sensie czy można znaleźć tam jeszcze jakieś ślady kolei?
Napisałem już powyżej, że całkiem sporo śladów można jeszcze dziś odnaleźć. W sporej części istnieją szyny leżące po długości południowego ramienia (te biegnące wzdłuż torów szlakowych) i fragment tuż przed ul. Transmisyjną.
Sądząc po zainteresowaniu tematem, myślę, że niebawem zorganizuje się jakaś ekspedycja, do czego namawia @Syrtisminor, a Pawłowi nie musi tego dwa razy powtarzać.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
"Panorama Lokomotywowni Łódź Kaliska u schyłku jej funkcjonowania, z galerią odstawionego taboru. 04. 10. 1997r" niestety nie pamiętam czyje to Zobacz załącznik 697811 zdjęcie i skąd..
Zdjecie jest zapewne mojego autorstwa i pochodzi z nieistniejacej ( póki co ) strony ŁKMK. W tym czasie wykonałem kilka serii podobnych zdjęć tych obiektów, stąd brak zupełnej pewności, ale w środę to sprawdzę.
 
Reakcje
2.474 79 2
Zostałem poproszony przez autora wątku Pawła R który teraz odpoczywa o zamieszczenie takiego cytatu :

Panowie Awiom i Pasażer JB, czy jesteście już w stanie przejąć i prowadzić do końca ten wątek.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
S
Wycieczki i podróże koleją i związane z koleją 50

Podobne wątki