• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łódzkie bocznice.

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Tor się urywa, już jesteśmy przy ulicy.
Pracowałem kiedyś na Braterskiej, między Felsztyńskiego i Obywatelską. Trasę Łódź Kaliska - Braterska przemierzałem często per pedes. I pamiętam jakim odkryciem były dla mnie te tory urwane prawie przy ulicy.
Warto też dodać, że Rzeźnia Miejska posiadała bocznicę tramwajową, której ślady w postaci rozetek są widoczne na kamienicach ulicy Radwańskiej do dziś. Dodatkowe informacje można znaleźć tu:
http://mkmlodz.webd.pl/info/bocznice/strbocznice.htm#1907
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Mały a jakże cenny aneks do mojej ostatniej relacji z bocznicy do rzeźni i zakładów włókienniczych, zdjęcia Piotrka Chorążego, za ktore ściskam go z całych sił, 14.04.2005 niektóre ujęcia prawie identyczne jak współczesne, ale są dwa rodzynki.

2005_0414_184521.JPG


2005_0414_184629.JPG


W kierunku ówczesnej Alei Włókniarzy.

2005_0414_184936.JPG


Niby to samo ujęcie, na tory wychodzące spod domu, ale w tle rozładowywane wagony, na istniejącym placu ładunkowym sieci bocznic Kaliskiej Towarowej.

2005_0414_185352.JPG


Przejazd jeszcze zabezpieczony krzyżem Św.Andrzeja mimo iż już rdzawy i pewnie nie używany.

2005_0414_185642.JPG


Kolejne cacko, z placyku po lewej stronie magazynu, zrobione pod kątem, ukazujące budynek magazynu, budynek dworca oraz budynek wagi wagonowej po ktorej ślady znalazłem a na zdjęciu satelitarnym widać podest i dół po urządzeniu wagi.

kt-crop.jpg


2005_0414_184431.JPG


Dla mnie absolutna bomba, Piter jesteś wielki.(y)
 
Wracając do bocznicy na Smutnej to co to były za magazyny? Milicji?
Nie mam co do tego stuprocentowej pewności, ale omawiany kompleks magazynów ma chyba genezę przedwojenną. Czytałem gdzieś, że pierwotnie były to obiekty wojskowe, ale to trzeba by było zweryfikować, bo bez wątpienia jest to ciekawa sprawa.
Kiedy dokładnie wojsko opuściło te obiekty nie wiem, ale z całą pewnością na początku lat dziewięćdziesiątych, były już wykorzystywane przez KWP w Łodzi.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
w tle rozładowywane wagony, na istniejącym placu ładunkowym sieci bocznic Kaliskiej Towarowej.
Ćmi mi się, że te wagony rozładowywano jeszcze około 2010-2012 roku kiedy tam chodziłem. Zdjęć niestety brak... To było zresztą tak oczywiste, że myślałem że za 10, 20 lat dalej będą tam rozładowywać brązowe Eaosy. Jakże się wtedy myliłem...
Raczej nie, na zdjęciach lotniczych z 1942 roku jest tam szczere pole. U góry ulica Smutna, I to magazyny, II to zajezdnia Telefoniczna
1574716414633.png

https://stareplanymiast.pl/PM/LODZ/ZL1942-17/
 
Ćmi mi się, że te wagony rozładowywano jeszcze około 2010-2012 roku kiedy tam chodziłem. Zdjęć niestety brak... To było zresztą tak oczywiste, że myślałem że za 10, 20 lat dalej będą tam rozładowywać brązowe Eaosy. Jakże się wtedy myliłem...

Raczej nie, na zdjęciach lotniczych z 1942 roku jest tam szczere pole. U góry ulica Smutna, I to magazyny, II to zajezdnia Telefoniczna
Zobacz załącznik 690210
https://stareplanymiast.pl/PM/LODZ/ZL1942-17/
Czyli jednak coś przekombinowałem! :confused:
Fajny motyw z tym nakładaniem zdjęć! (y)
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Czas jest nieubłagany, moja pierwsza relacja z bocznic łódzkich http://forum.modelarstwo.info/threads/Łódzkie-bocznice.30739/ dziś swego rodzaj podzwonne dla tej bocznicy, która właśnie zniknęła bezpowrotnie z mapy Łodzi.

Zaczynam jak 2.04.2016 roku,od przejazdu na ulicy Tuszyńskiej.

DSC_0346.JPG


Wychodzi Pan i sobie rozmawiamy, opowiadam o tym co robię, zahaczamy o stosunki w firmie, twierdzi że w PLK jest syf, opowiadam jak jest u mnie, rozdziawia usta i nie może uwierzyć, że gdzieś granice absurdu nie istnieją, przestrzega o potrzebie zachowania bezpieczeństwa i czujności, miłego dnia i w drogę.
Dzielnie maszeruję wzdłuż płotu po kilkudziesięciu metrach dochodzę do złomowiska gdzie był rozjazd, już go nie ma.

DSC_0347.JPG


DSC_0348.JPG


Idę śladem starego torowiska, dziś mnie ta podróż po jeszcze świeżych wykopkach trochę zmęczyła.

DSC_0349.JPG


Tak to wygląda z bliska.

DSC_0350.JPG


Tu po likwidacji odcinka bocznicy za przejazdem, między działkami, stał kozioł oporowy, tez zamieszczałem jego zdjęcia, dziś pozostał jeden podkład z przytwierdzeniami.

DSC_0351.JPG


Dochodzę do ul.Frycza-Modrzewskiego i tu pozostało tylko to czego bezboleśnie nie dało się usunąć.

DSC_0353.JPG


Tak jak wspominałem rozbiórkę dalszego odcinka pokazywałem w poprzednich relacjach, nie ma sensu tam iść, i to na dziś koniec, cóż dobrze że choć zdążyłem nią przejść w czasie kiedy była.

Dalszy ciąg nastąpi, niechybnie.
 

Misiek

Znany użytkownik
Na prowincyji nadal strzechy się słomą okłada?
Mecho-optyka też macie?
;-)

Tą szóstkę to kiedyś Jacek "Meggido" nie sfotografował i nie wrzucał na railpictures.net?
 
Tę szóstkę, to miały różne lokomotywy, w różnym okresie. Było to oznaczenie kolejnych "manewrówek" przypisanych do określonych okręgów pracy manewrowej.
22. 05. 2005 r. To samo miejsce i ta sama strażnica przejazdowa budowy wojennej, jakich jeszcze sporo funkcjonuje na sieci kolejowej. Lokomotywa SM42, o nieokreślonym numerze, przypisana do pierwszego okręgu manewrowego.
Picture 083.jpg