• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Łódzkie bocznice.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Wiadukt jest kompletny i wykończony! Przyczyny takiego stanu rzeczy są bardziej skomplikowane, niż kwestie budowlane.
Do tego mam wrażenie, że temat stanowi o bocznicach i znajduje się w dziale "Wycieczki i podróże kolejami"!
Może warto, nie robić chaosu? Na takie luźne "wrzutki" jest temat o kolei w Łodzi i okolicach.
 

AWIOM

Nowy użytkownik
Reakcje
20 1 0
Wiadukt jest kompletny i wykończony! Przyczyny takiego stanu rzeczy są bardziej skomplikowane, niż kwestie budowlane.
Do tego mam wrażenie, że temat stanowi o bocznicach i znajduje się w dziale "Wycieczki i podróże kolejami"!
Może warto, nie robić chaosu? Na takie luźne "wrzutki" jest temat o kolei w Łodzi i okolicach.
A, to nie wiedziałem, że już jest dokończony;) to centrum miasta A nie okolice.. przepraszam za wprowadzenie chaosu :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Pasażer J.B

Nowy użytkownik
Reakcje
18 0 0
Zostałem poproszony przez autora wątku Pawła R który teraz odpoczywa o zamieszczenie takiego cytatu :

Panowie Awiom i Pasażer JB, czy jesteście już w stanie przejąć i prowadzić do końca ten wątek.
Jestem tu nowy, nie chce przejmować coś po kimś, mam nadzieję że autor wątku wróci do nas i będzie kontynuować swoją opowieść.

Ze swojej strony postaram się coś dołożyć (jak wspominałem na miarę możliwości czasowych).
Zachęcony przez jedną tu osobę do porzucenia ciepłych kapci i domku (wielkie dzięki za motywację) mogę dodać, że obecnie realizuje temat południowej bocznicy odchodzacej z terenów parowozowni Łodzi Kaliskiej do dawnego skupu złomu który mieścił się tam gdzie obecnie jest Art Dom a przecinającej ulice takie jak : Al. Włókniarzy, Kasprzaka, Artyleryjską - aż do magazynów w pobliże ul. Św Jerzego.

Tutaj kilka pytań i zagadek do rozwikłania, przy których Google maps oraz ortofotomapa niestety nie za wiele pomagają.
Zna ktoś dokładny przebieg i układ torów, może się podzielić czymś na forum?
Wiele wskazuje że układ torów musiał być tam dość ciekawy i nie ograniczający się tylko do jednego czy dwóch torów głównych a większej ilości torów bocznych i rozjazdów.

IMG_14012020_193748_(960_x_640_piksel).jpg


Jak przypuszczam są to resztki kozła oporowego zabezpieczającego przed zbiegnieciem taboru na Al. Włókniarzy.
Mylę się?

IMG_14012020_193931_(960_x_640_piksel).jpg


Tutaj jestem też niemal pewny że od głównej bocznicy był wjazd na bazę PKN.

Ogolnie rzecz ujmując zachowało się tu trochę pojedynczych artefaktów (oczywiście największą atrakcją jest dawna strażnica przejazdowa przy Al. Włókniarzy) choć ewidentnie widać, że na terenie tym coś zaczyna się dziać i niedługo ulegnie on całkowitemu przekształceniu oraz zamknięciu dostępu z zewnątrz.

Mimo kilku wizyt i lokalnych oględzin dopiero ostatnio na terenie jednej z firm udało mi się wypatrzec krótki fragment toru (będąc przekonanym od dawna, że nic więcej już tu nowego znaleźć się nie uda.)
Będę szedł do nich po prośbie na wejście i robienie zdjęć, może się uda.
 

Pasażer J.B

Nowy użytkownik
Reakcje
18 0 0
Co do map topograficznych to oczysiwcie znam temat, ogólny zarys i przebieg jest tam dobrze pokazany i są pomocne przy poszukiwaniach w terenie, mam jednak wrażenie że ze względu na skalę i możliwośći odwzorowania brakuje w tym konkretnym przypadku dwóch odgałęzień (?)


Obejrzyj tą ortofotomapę:
https://mapa.lodz.pl/ortofotomapy/
W wyborze warstw jest tam opcja "Ortofotomapa 1994"
Z ortofotomapy (zwłaszcza 1994) jak pisałem korzystam, problemem są tu (w porównaniu do obecnych zdjęć satelitarnych) duże powiększenia i pikseloza jaką wtedy powstaje, cóż wtedy taka była technika i takie możliwości.

Przydają się czasem jeszcze zdjęcia lotnicze wykonane przez Niemców w 1942r nałożone na mapę satelitarną.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
29.12.2019 niewiele do końca roku, cisza wszyscy objedzeni po świętach, udane sądząc ze stosów zepsutego jedzenia w pergolach śmietników.
Trochę będzie bocznicowo, trochę nie.

Wsiadam w autobus linii 71 i jadę na ulicę Szybową, na zdjęciu to dwa niebieskie znaczki z autobusem, tu wysiadam, podróżowałem sam jeden w tłumie starszych Pań w charakterystycznych beretach.
Pod literką E i cyferkami kępa krzaków to mój piewrszy cel podróży, kozioł oporowy, widywany od lat, zawsze z poziomu jezdni, teraz przyszedł czas aby go obejrzeć dokładnie.


O1-crop.jpg


Na starym planie Łodzi wygląda to tak.

O!.JPG


Tu nie jest zaznaczony.

Już go widać, droga do niego jest dość łatwa, choć na nasypie z początku go nie widać.

DSC_0421.JPG


DSC_0423.JPG


DSC_0425.JPG


I cecha na jednej z szyn, są dość często spotykane i niewiele, dlatego będę pokazywał je tu w tej relacji.
Huta Pokój 1974

DSC_0424.JPG


Idę w stronę wiaduktu nad ulica tomaszowską, braki w torze, ale szyny usunięte dosć profesjonalnie, myślę że nadszedł kres tego żeberka ochronnego i jest po prostu likwidowane.

DSC_0426.JPG


DSC_0427.JPG


DSC_0428.JPG


DSC_0429.JPG


DSC_0431.JPG


DSC_0432.JPG


DSC_0433.JPG


Po torach obok przejeżdża SM42 -1209 6Dg

DSC_0444-crop.JPG


Od strony wiaduktu tor zamknięty.

DSC_0446.JPG


Tabliczka na zwrotniku.

DSC_0447.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Kozły oporowe na sąsiednich torach.

DSC_0449.JPG


DSC_0452.JPG


DSC_0456.JPG


I cecha.

Huta Pokój 1957 jeśli dobrze widzę

DSC_0457.JPG


Po lewej stronie budynek obok wjazdu na bocznicę terminalu kontenerowego, niestety wychodzi z niego czarny lud i Verboten, nie wolno to nie wolno, jak wygląda bocznica możecie zobaczyć na zdjęciu, jest to dość nowy twór, nie ma szału.

DSC_0454.JPG


O2-crop.jpg


Schodzę na dół, na wszelki wypadek sprawdzam czy nie ma szyn w ogrodzeniach, no bogole jacyś tu mieszkają taki olimpijski basen, no, no.

DSC_0458.JPG


Wiadukt nad ulica Tomaszowską nie potrafię dokładnie dziś wskazać gdzie ale był przystanek Łódź Olechów Wiadukt, teraz istniejący zupełnie gdzie indziej a na nim pudło wagonu towarowego jako poczekalnia, pamiętam to z dziecinnych wypraw na Wiskitno.
Dziś powstało tu rondo na zbiegu ulic tomaszowskiej i Jędrzejowskiej.

DSC_0459.JPG


Za wiaduktem skręcam w ulice Jędrzejowską i idę w stronę stacji Olechów, aby poznać lokalizację najnowszej łódzkiej bocznicy do zakładów BSH

Z oddali widzę pociąg zdążający w stronę Chojen.

DSC_0463-crop.JPG


Po likwidacji wagonu tu był budynek "stacyjny".

DSC_0464.JPG


Obok była ścieżka którą przechodziło się na drugs stronę torów.

DSC_0466.JPG


I widoczną drogą podążałem co niedzielę na rowerze w stronę Olechowa, często zatrzymywany przez funkcjonariuszy SOK-u.

DSC_0467.JPG


A tak dziś wygląda wspomniany przystanek.

DSC_0465-crop.JPG


I tak sobie maszeruję bez żadnych przeszkód aż do bocznicy do BSH, mijam ją i idę do jej początku, aby zachować logiczny ciąg wydarzeń.
Początek ma przy ulicy Ziemiańskiej.
Stary rów i nowy rów odwadniający, widać różnicę.

0.JPG


Początek bocznicy.

1.JPG


Kozioł na żeberku ochronnym.

2.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
I Tak nieomal po prostej będziemy sobie wędrować wzdłuż bocznicy.

3.JPG


Przez chwilę spojrzymy w stronę Olechowa.

4.JPG


5.JPG


Fundament słupa pozostały po rewolucji.

6.JPG


Tu był budynek przystanku Łódź Olechów Zachód.

7.JPG


Dalszy ciąg bocznicy, przejazd z notorycznie nieczynna sygnalizacją i nowy przystanek ŁOZ.

8.JPG


9.JPG


10.JPG


Prawie koniec naszej wycieczki zakręcamy w lewo do zabudowań firmy BSH.

11.JPG


Ostatnie spojrzenie wstecz.

12.JPG


Widok od bramy na przejazd.

13.JPG


Brama i za bramą.

14.JPG


15.JPG


Przyczajona i ukryta SM42-2540

DSC_0469-crop.JPG


Zapomniałem z kozła na żeberku ochronnym, niby nowym, cecha ale nie taka nowa.

DSC_0486.JPG


Tyle szumu, no jest to wydarzenie nowa bocznica od wielu lat, spenetrowana, obowiązek spełniony, wracam z buta na Olechów, tu niczym się do domu nie dostanę.

Po drodze kilka zwykłych obrazków.

Przepust moim zdaniem pamiętający dawne czasy może nawet wojenne, ale się nie upieram.

DSC_0491.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Rampa rozładunkowa do pociągów z kruszywem, pokazywaliśmy ją z Piotrkiem ale z innego miejsca.

DSC_0492.JPG


Jeszcze jeden przepust i pierwsza tablica przystanku Łódź Olechów Wschód.

DSC_0494.JPG


DSC_0493.JPG


Jakżeby inaczej tu też jest ul.Dworcowa, prawdę mówiąc nie wiedziałem o tym.

DSC_0495-crop.JPG


I już nowy przystanek i fundamenty z budynku na krańcówce autobusowej, jak mniemam, a może pełnił podwójną funkcję autobusowo-kolejową.

DSC_0496-crop.JPG


DSC_0503-crop.JPG


Wszystko nowe, a nawierzchnia peronu asfaltowa jak przed laty to się nie zmieniło.

DSC_0511-crop.JPG


Obok przystanku tor do punktu utylizacji drewna, setki metrów sześciennych drewna czeka na zmielenie.

DSC_0505-crop.JPG


Mam chwilę dosłownie czternaście minut do pociągu, nawet nie wiem jakiej jest relacji, jedzie na Chojny i to najważniejsze, idę na stację by z kładki popatrzeć na sformowany skład z przetartym drewnem, mam nadzieję iż przed transportem zabezpieczą wagony.

DSC_0497.JPG


Widok na złomowisko przed lokomotywownią.

DSC_0499.JPG


Na torach postojowych dwie lokomotywy ET22 po lewej 1149 po prawej ET22-091

DSC_0500-crop.JPG


Wracam, już najwyższy czas, w oddali widać mój pociąg.

DSC_0514.JPG


To pociąg relacji Łódź Fabryczna -Łódź Chojny przez Olechów, jadę ja i mało ponętna naburmuszona siksa, jak się okazuje podążająca do swego absztyfikanta który czeka na nią na Chojnach, taka mała dygresja, Pan Kierownik mówi że jest szansa przedłużenia relacji na Kaliską, no rewelacja sześć minut z Olechowa i osiem z Chojen, nie da się niczym tak szybko dojechać.

Wysiadam na Chojnach zdjęcie składu na specjalnie dla tego połączenia zbudowanym peronie z najbardziej idiotycznym dojsciem jakie może być.

DSC_0519-crop.JPG


Jestem na placu ładunkowym po drugiej stronie stacji, jada wózki motorowe, siatka trochę psuje ujęcie, niech tam.

DSC_0527-crop.JPG


Na zakończenie podobna sytuacja jak podczas naszej wycieczki do Kalisk Kujawskich, tyle razy przechodziłem obok skupu złomu na Chojnach, dopiero tego dnia zauważyłem prawie całkowicie zakopany kozioł oporowy na torze wchodzącym ongiś na ten teren, musi być stary bo jest nitowany, nic więcej nie widać.

DSC_0528-crop.JPG


DSC_0530.JPG


Na tym się kończy ten chłodny miły dzień.

Dziekuję za uwagę i zapraszam niebawem na prawdziwą eksplorację nieczynnych bocznic, na północy mojego ukochanego miasta.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Nie będę Wam tu wciskał kitu jaki to ze mnie bohater i eksplorator, dałem ciała po całości, w pewną słoneczną niedzielę pojechałem na Żabieniec w celu dalszej penetracji bocznic, tym razem tzw. Magistrali Zachodniej czyli części po lewej stronie torów jadąc w stronę Kutna.
Pojechałem zupełnie nieprzygotowany, jak jakiś łoś z Dąbrowy (osiedle na którym mieszkam) niewiele mi z tego wyszło, choć sobie pochodziłem w okolicy, następnej soboty korzystając z tego że żabcia musiała jechać do pracy już solidnie przygotowany, wyedukowany z mapą przeszedłem te bocznice, nie zdziwcie się że część zdjęć jest z pogodnego dnia inna raczej ponura w klimacie, liczy się cel i dokumentacja.

Na początku zaś pokażę tabor który widziałem po drodze, aby potem ze spokojnym sumieniem skupić się na nudnych bocznicach.
Łódź Chojny tu wsiadam w pociąg do Łowicza a na torach stoją pokazywane z lokomotywą przez kolegę Speedway`a wagony do przewozu płodów rolnych.

ŁCh 5.01.2020

DSC_0533.JPG


Te same wagony z lokomotywą SM42-2126 Lotosu 18.01.2020

DSC_0598.JPG


Też byłem przekonany że je zabierze.

5.01 na Żabieńcu może nie tłok, ale zawsze zwłaszcza że trafił mi się rarytas jak mniemam.
Lokomotywa 207E-001 "Edgar"

DSC_0575-crop.JPG


SM42-2302 f-my Alusta

DSC_0572-crop.JPG


Oraz czekający na podstawienie do składu węglarek ET22-1087

DSC_0580-crop.JPG


18.01 zaś 201E-001

DSC_0691-crop.JPG


DSC_0683.JPG


I SM42-1267 6Dg też pokazywana przez Kolegę Speedway`a

DSC_0602-crop.JPG


To tyle taboru.
Dzięki temu kawałkowi papieru będę widział lepiej i więcej, jak to jeden z kolegów powiedział.

DSC_0657.JPG


W powiększeniu ta sama mapa, oczy Was nie mylą, to mapa rosyjska z zaznaczonymi wszystkimi bocznicami, bije na głowę nasze lokalne, z zaznaczonymi punktami których będę szukał i omawiał.

ABB 1.JPG


Oraz zdjęcie satelitarne pierwszych dwóch bocznic.

1-crop (2).jpg


Zaczynamy od kozła oporowego na końcu żeberka ochronnego, niestety bez cech.

DSC_0579.JPG


Początkowo podążam ścieżką wyglądającą na starotorze.

DSC_0578.JPG


Początku bocznicy do punktu a nie udało mi się odnaleźć, być może przeoczyłem coś lub rozjazd od głównego toru został zlikwidowany, niedaleko od hipotetycznego początku odnajduję tory w absolutnej ciszy podążam ich śladem.

DSC_0605.JPG


DSC_0608.JPG


DSC_0609.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Idę wtapiając się w otoczenie, omijam jak zwiadowca wszystko co mogło by mnie zdradzić, pokonuję zakręt w lewo jeszcze chwila i dochodzę do bramy.

DSC_0610.JPG


Zaglądam na teren za nią.

DSC_0611-crop.JPG


Pokonałem pierwszą odnogę systemu bocznic Żabieńca prowadzącą do Łódzkich Zakładów Papierniczych, spokojnie wracam do punktu w którym skręciłem, po kilku minutach znajduję się przed bramami przez które wjeżdżały pociągi na teren przedsiębiorstwa handlującego sprzętem rolniczym "Agroma".

DSC_0604.JPG


DSC_0573.JPG


DSC_0606.JPG


Widok za lewą bramą.

DSC_0612.JPG


I za prawą.

DSC_0613.JPG


Przechodzę na druga stronę torów i idę do następnej odnogi, na zdjęciu nieoznaczona na górze w lewo.

1-crop (2).jpg


Tu już nie ma torów, ale tu był początek.

DSC_0618.JPG


W tle widać główną linię bocznic, idę śladem torów, mniej lub bardziej widocznym.

DSC_0617.JPG


DSC_0619.JPG


DSC_0621.JPG


DSC_0622.JPG


Widok do tyłu.

DSC_0623.JPG


Niektórych z Was może ten natłok pozornie takich samych zdjęć znudzić, ale jak mam nauczyć młodzież eksploracji pokazując dwa zdjęcia i zadając kilka pytań, oraz narzekając że nie mam map, nie da się.

Tu jest jeszcze ciszej, niesamowicie wypoczywa się w absolutnej ciszy zakłócanej jedynie szumem krwi we własnym krwioobiegu, dodatkowo robiąc to co się lubi.

Widzę w oddali cel podróży.

DSC_0624.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Tu był kiedyś tor i brama.

DSC_0625.JPG


DSC_0626.JPG


Przy ażurowej części płotu pojawia się postać i pada pytanie "co tu robisz", ostatnio stało się wręcz modne "tykanie" mnie przez różnego autoramentu indywidua, irytuje mnie to bo z kim jestem na Ty z tym jestem, ale żeby każdy chciał się fraternizować, to już przesada, odpowidam absolutnie niegrzecznie, jak tylko potrafię i zachęcam do przejścia przez płot do mnie, tu już odwaga bohatera zza płotu, ulatuje jak bąk puszczony po kapuście.

Doszedłem do bramy która kiedyś prowadziła do Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Handu Surowcami Rolniczymi, oczywiście wszystkie te nazwy pochodzą z dawnych lat, wracam do punktu wyjścia.

Tym czasem przerwę relację musze jechac na Żabieniec a dziś w Łodzi pada deszczyk i zamarza, idą po zakupy miałem nielicha zabawę, wieczorem dalszy ciąg.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Jedziemy dalej, mapka dla przypomnienia.

ABB 1.JPG


2-crop.jpg


Jesteśmy w punkcie E zaczyna się czterotorowy plac będący podobno własnością ABB, o czym mówią tablice już rozstawione na Żabieńcu, na satelitarnym oznaczony X-em.

DSC_0571.JPG


DSC_0569.JPG


DSC_0570.JPG


DSC_0567.JPG


Wagon niskopodłogowy stoi tam od przynajmniej piątego stycznia, dziś tez go widziałem.

DSC_0561.JPG


Zwykły łuk.

DSC_0554.JPG


W drugą stronę.

DSC_0553.JPG


Zbliża się ul.Traktorowa.

DSC_0627.JPG


DSC_0628.JPG


DSC_0629.JPG


DSC_0632.JPG


Po obu stronach tego terenu zakłady produkcyjne.

Po prawej stronie toru w okolicy kępy drzew był rozjazd.

DSC_0633.JPG


Widok od strony ul.Traktorowej, tu po lewej biegł tor.

DSC_0634.JPG


W tym miejscu pokonywał wspomnianą ulicę.

DSC_0635.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Aby po drugiej stronie wejść na teren Chłodni Miejskiej.

DSC_0636.JPG


Niestety za bramą nie ma śladu po torach.

DSC_0637.JPG


Wspomniana tablica jedna z kilku.

DSC_0638.JPG


Wracam na drugi tor pokonujący ul.Traktorową , ciekawe że obok toru biegnie droga, czy tez należy do ABB.

DSC_0548.JPG


Widok w stronę Żabieńca

DSC_0550.JPG


I do przodu.

DSC_0549.JPG


DSC_0547.JPG


Tu w okolicach tego miejsca odchodził w prawo tor do Centrali Rybnej i Centrali Ogrodniczej, niestety nie ma nawet najmniejszego śladu po jego przebiegu.

DSC_0545.JPG


Jeszcze chwila i dochodzę do ulicy Kaczeńcowej.

DSC_0640.JPG


Zdjęcie w kierunku z którego przyszedłem.

DSC_0542.JPG


Idąc wzdłuż torów dochodzę do bramy, po prawej stronie jest a starotorze innej bocznicy do której za kilka chwil powrócimy, na razie skoncentrujemy się na punkcie I i J z mapy, nie che mi się skrabać przez płot, poza tym są tu kamery, idę wzdłuż niego, zupełnie nie rozumiem dlaczego pusty zarośnięty teren jest tak ważny aby go zamknąć i pilnie strzec.

DSC_0541.JPG


Za płotem wśród listowia widać szyny.

DSC_0539.JPG


DSC_0540.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Po drugiej stronie równie solidna brama.

DSC_0536.JPG


Ul.Wersalska przejazd przez nią i brama do ABB czyli dawnej fabryki transformatorów "Elta"

DSC_0535.JPG


A tyle widać za bramą.

DSC_0537.JPG


Kiedyś jeden z naszych Kolegów dał mi nadzieję na wejście na teren zakładu, może zapomniał, może nie dał rady, musicie się zadowolić imperialistyczną szpiegowską fotką z kosmosu.

6-crop.jpg


Wracamy do miejsca gdzie była pierwsza brama.
Pomocnicze zdjęcie.

5-crop.jpg

Jesteśmy ponownie w punkcie I skręcam w prawo od bramy i idę starotorzem.

DSC_0644.JPG


Co jakiś czas znajduję słupki hektometrowe, co utwierdza mnie że idę w słusznie obranym kierunku.

DSC_0645.JPG


Dochodzę do ul. Teofilowskiej przy której na terenie jakiegoś zakładu stoi opuszczony dwór w którym straszy.

DSC_0647.JPG


Po drugiej stronie starotorze rozdziela się na dwie nitki, co doskonale widać.

DSC_0648.JPG


Idę w prawo według mapy niedaleko jest wjazd do fabryki.

DSC_0650.JPG


Jak dotąd nie mam specjalnych kłopotów z pokonywaniem trasy bocznicy.

DSC_0651.JPG


Czyżby gruz o charakterze kolejowym.

DSC_0652.JPG


Podkład a potem następne, czyli idę dobrze.

DSC_0653.JPG


DSC_0654.JPG


Jest i brama prowadząca do dawny Zakładów Galanterii Gumowej "Stomil".

DSC_0655.JPG


Za bramą niewielki ślad po torach, ale zawsze to coś.

DSC_0656.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Wracam do rozwidlenia i idę lewą nitką, w drodze powrotnej dostrzegam w opuszczonym domu fragmenty konstrukcji szachulcowej, hm w Łodzi to nieczęsty widok.

DSC_0658.JPG


Są i słupki.

DSC_0659.JPG


DSC_0660.JPG


Teraz nuda leśna, nasypowa, i zakrzaczona.

DSC_0662.JPG


DSC_0663.JPG


Czasami muszę obchodzić wiatrołomy bokiem.

DSC_0664.JPG


To stosunkowo długa bocznica.

DSC_0665.JPG


DSC_0666.JPG


Fundamenty nieznanych budowli, myślę że były związane w jakiś sposób z koleją.

DSC_0661.JPG


DSC_0667.JPG


DSC_0668.JPG


Doszedłem do ul.Szparagowej do punktu Ł na mapie.

DSC_0669.JPG


Po drugiej stronie gęste zarośla, udaje mi się je ominąć bokiem.

DSC_0670.JPG


Docieram do punktu M idę w prawo i po chwili jestem przed bramą, ale nie wiem jakie to mogły być zakłady, postaram się to sprawdzić.

DSC_0671.JPG


DSC_0672.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Po drugiej stronie bramy.

DSC_0673-crop.JPG


Znów wracam do rozwidlenia ale dalszy marsz jest praktycznie niemożliwy, krzaki są gęste i niestety chwilami wyższe nić ja.

DSC_0674.JPG


DSC_0675.JPG


Wracam na ul.Szparagową i idę w stronę ul. Morgowej gdzie jest koniec tej bocznicy.
I tu udaje mi się pójść tylko kawałek w "głąb" interioru, jeśli nie zimą to nigdy się nieuda tam wejść, jest zimno, pada deszcz odpuszczam sobie, koncentruję się na końcówce.

W głębi widać skąd powinienem przyjść.

DSC_0676.JPG


Między drzewami opodal ulicy jakiś krawężnik lub coś podobnego, może było wydzielone torowisko i szczątki podkładu.

DSC_0678.JPG


DSC_0677.JPG


Mała nieścisłość na mapie tor a w zasadzie dwa nie przekraczają ul.Morgowej, w rzeczywistości tak.
Pierwszy i drugi.

DSC_0679.JPG


DSC_0680.JPG


Oraz tradycyjnie to co jest za bramą.

DSC_0681-crop.JPG


Idę z buta do ul. Aleksandrowskiej i tramwajem dojeżdżam na Żabieniec.
Obok stacji stoi dom mieszkalny z szaletem jak to opisuje w swej książce Pan Michał Jerczyński.

Dom wygląda tak.

DSC_0692.JPG


Szalet tak.

DSC_0695.JPG


Od niewidocznej ze stacji strony słupki nieistniejącej furtki z szyn.

DSC_0694.JPG


Na jednej tylko rok produkcji.

DSC_0693.JPG


Po kilkunastu minutach oczekiwania przyjeżdża pociąg z Łowicza na Widzew, wysiadam na Chojnach, jadę do domu, znów pokonałem swoje lenistwo, jestem bardzo zadowolony i zmęczony.

To wszystko działo się osiemnastego stycznia, w ten sposób udało mi się skończyć penetrację Magistrali Zachodniej, po tej samej stronie torów jako kontynuację dziś przeszedłem tzw. Rejon Północ, o czym niebawem Wam opowiem, dziś wędrówka była uciążliwa ze względu na to że wszędzie było ślisko i mokro, ale to bagatela.

Dziękuję za uwagę i wyrazy zainteresowania na PW.
Dodatkowo w tym jakże udanym tygodniu, odezwał się nasz kolega z pociągu do Kalisk Kujawskich, cieszę się tym bardziej.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
S
Wycieczki i podróże koleją i związane z koleją 50

Podobne wątki