Czy kolega
@Zdrada69 ma fotografie prawdziwej Pm2-21? Jeżeli tak, to powinien mieć świadomość, że ten model średnio nadaje się akurat na numer 21. Nie chcę tu nikogo zanudzać, ale jeżeli jest potrzeba, mogę rozwinąć temat. Pomijam już fakt, że model przedstawia trzycylindrową wersję, 03.10. Wprawdzie i tu jest niezgodność, bo w 03.10 przeciwciężary na kołach pierwszej osi wiązanej powinny być przesunięte, a tu jest tak, jak w normalnej wersji 2-cylindrowej - to akurat jest dobrze dla przeróbki na Pm2.
Co do Pm2 to chętny jestem na rozwinięcie tematu, a do numeru 21 niekoniecznie strasznie przywiązany - chociaż ten egzemplarz ma sporo zdjęć w internecie i spodobało mi się malowanie - skrzydła na drzwiach dymnicy, strzałki na wiatrownicach, numer inwentarzowy na drzwiach dymnicy na czerwonej tabliczce. Ten wątek chyba jednak nie jest najlepszy do kontynuowania i zgłębiania tematu. Jeśli jest sensowne miejsce w dziale Prawdziwa kolej to proszę o wskazanie, jeśli nie to może w wątku o moich przeróbkach w 1:220 ?
Według znanych źródeł, Pm2-21 to 03 152, czyli maszyna z drugiej serii produkcyjnej, od numeru 123 do 162. Ale na znanych mi zdjęciach Pm21 ma inny osprzęt kotła, typowy dla pierwszej serii, do numeru 122. Parowóz ma małe koła przedniego wózka (850 mm) i pojedyncze hamulce na kołach osi wiązanych (tylko z przodu koła) - te dwie cechy są wspólne dla pierwszej i drugiej serii produkcyjnej. Model 03.10 najbardziej jest zbliżony wyglądem do ostatniej serii produkcyjnej, ze zmienionym osprzętem kotła, sprężarką i pompą wodną przeniesionymi na pomost (między 2. i 3. osią wiązaną), przednimi kołami o średnicy 1000 mm i hamulcami kół wiązanych z klockami z obu stron każdego koła (z przodu i z tyłu). W modelu Z widzę brak klocków hamulcowych z tyłu 3. osi wiązanej i (chyba) z przodu 1. osi wiązanej. I jeszcze pytanie: z jakiego okresu ma być ten Pm2? Od tego zależy zakres przeróbek.