Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Na moją prośbę @pado do standardowych wagonów 401Z doprojektował jeszcze na bazie zdjęć taki oto pojazd:
U mnie wyszło to jak na poniższych - nie za dobrych fotkach. Kalki są mojego autorstwa a do modelu Szymona dodałem kilka węży wysokociśnieniowych oraz siłowniki.
Ze starych fotek nie wrzuciłem jeszcze pozostałych dwóch krytych z przesuwnymi ścianami. Na warsztacie czeka jeszcze piąty - już pomalowany teraz tylko nałożyć kalki...
U @pado fabryka w N a u mnie też malutka produkcja taśmowa na podstawie jego projektów ze Shapeways:
Dla barowego, kuszetki oraz łamanego 1/2 klasa jeszcze muszą powstać kalki, które już są zaprojektowane. Z 2 klasą którą już zrobioną wcześniej mam szykuje się jak na razie 6 wagonowy skład - myślę, że już całkiem niezły. Wagony jak widać w różnym stadium gotowości - już wiem, że będę musiał jeszcze nabyć dawców dla okien i wózków bo na ten moment to pewnie wystarczy na tę jedynkę i dwójkę. Może z czasem uda sie namówić Szymona na doprojektowanie bagażowego i poczty ?
Koniec roku sprzyjał pracom - będzie kolejny Gagarin - dostanie wykonane już jakiś czas temu cysterny gazowe (brakuje im jeszcze oznaczeń) i będą tworzyć sympatyczny skład Orlenu...
Zainspirowany zdjęciami z wątku o prawdziwej linii 368 postanowiłem zrobić zbliżony chociaż klimatem wagon dla kierownika pociągu.
Punktem wyjścia było pudło - wydruk ze Shapeways, z którego wyciąłem drzwi, w to miejsce wprawiając częściowo otwarte nowe drzwi z kartonu uzupełnione profilami plastikowymi. Całosc osadzona na zmodyfikowanym (skróconym) podwozie wagonu Marklina z dorobioną deskowana podłogą (laser w cieniutkiej sklejce). Dodany kierownik pociągu i własnoręcznie zaprojektowane kalki. Troche to wszystko toporne i wagon nie ma okienek ale i tak cieszy i będzie pasował na moduły. Jak uruchomię aerograf to pewnie dostanie jeszcze trochę patynki aby tak się nie świecił, choć to także "zasługa" sztucznego oświetlenia.
Raczej załatwię to patynką z aero. Z matowym jaki mam (Tamiya spray) mam problem. Wchodzi w jakąś reakcję albo z kalką albo ze specyfikami używanymi przy kalkowaniu których pewnie resztki gdzieś tam pozostają i robi się nie tylko matowy ale także trochę mleczny. Na niektórych wagonach to może i ujdzie jako "brud eksploatacyjny" ale raczej nie tutaj... Muszę pewnie poeksperymentować z innymi matowymi (mam coś do pędzla Valleyo - pewnie gdzieś zrobię eksperyment - bo szkoda na końcu skopać robotę.
No a kryjesz wagon po kalkowaniu jeszcze raz błyszczącym?
Ja robię tak.
Kolorek, potem lakier błyszczacy zwłaszcza tam gdzie kalki. Potem kalki. Na kalki i csły model znów błyszczący lakier. Potem wash. I na koniec mat/półmat i ewentualnie tutaj jeszcze jakieś pudry i patyna z aerografu.
No a kryjesz wagon po kalkowaniu jeszcze raz błyszczącym?
Ja robię tak.
Kolorek, potem lakier błyszczacy zwłaszcza tam gdzie kalki. Potem kalki. Na kalki i csły model znów błyszczący lakier. Potem wash. I na koniec mat/półmat i ewentualnie tutaj jeszcze jakieś pudry i patyna z aerografu.
Ten mleczny nalot nie zależy od tego czy wagon pokryty jest błyszczącym czy nie. To prawdopodobnie warunki nakładania go dają taki efekt.
Pokryj matowym z emalii i sie tak nie będzie działo.
Kalki warto pokryć błyszczącym bo wyrównuje to powierzchnię.
Jednak im więcej warstw lakieru (zwłaszcza w tak malej skali) tym bardziej gina szczegóły. Kolega Tadeusz Domagalski na swojej stronce opisuje ukąszenie kalek na nitro. Warto poeksperymentować.
Czemu wózki w modelach Z są zawsze przesunięte do środka? Wygląda ten wagon trochę dziwacznie. Czy jest to spowodowane tym fatalnym przewymiarowanym sprzęgiem, czy może minimalny promieniem łuku?