• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK "Kwachy"

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Lubię dobrą whisky a ta im starsza tym lepsza, ciekawe czy tak samo będzie z modelami. Ten w każdym bądź razie przeleżakował na półce dwa lata. Zabierałem się za niego kila razy i coś mi zawsze było nie po drodze. Na szczęście wreszcie się z nim uporałem. Z braku dostępu do lamp szybka sesja na balkonie :)

Zobacz załącznik 494520

Zobacz załącznik 494521

Zobacz załącznik 494522

Jak ktoś mi na imprezie rozłączy człony, to dostanie pęsetę i do końca będzie siedział i je spinał.... :D
Zobacz załącznik 494523

Zobacz załącznik 494524

Zobacz załącznik 494525

Zobacz załącznik 494526

Zobacz załącznik 494527

Zobacz załącznik 494528
Miód na oczy. Nawet mimo żółtego fartucha.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Kominek nad kuchnią nie jest pominięty a jedynie zaznaczony w innym miejscu bo mam dwa inne zdjęcia gdzie jest on właśnie bliżej końca wagonu (to kółeczko na schemacie). Tak czy siak nadal jest to tylko nasze domniemanie podobnie jak sam układ wnętrza czy choćby wygląd stolików. Pewnie @Krzysztof Koj lub @robertkroma by rozwiali te wątpliwości ostatecznie :).
Witam
Na rysunku fabrycznym tego kominka nie ma, jakby nie dotyczył on wentylacji wagonu ujętej w grupie 19-tej odpowiedzialnej za ogrzewanie i wentylację. Jakby był z nią związany to powinna nastąpić zmiana konstrukcyjna lub technologiczna i powinien on znaleźć się w tej grupie i odpowiednia adnotacja powinna znaleźć się w tabelce zmian u góry z prawej strony rysunku. Może jest to związane z instalacją butli propan butan ujętej w innej grupie rysunkowej.
Poniżej rysunek i kilka fotek jak on zmieniał położenie.

Rysunek konstrukcyjny


113A Wywietrzniki i okna.jpg


Fotka zakładowa HCP
113A.jpg

Fotka z 2008 z Krakowa
113A Kraków 2008.jpg

i zdjęcie wagonu IC z 2009
113A czerwiec 2009.jpg

Na pierwszym zdjęciu prototypu kominek jest od strony przeciwnej korytarza, a na pozostałych "nad korytarzem". Co prawda mam dwa zdjęcia z połowy lat 70-tych jedno zdjęcie z Berlina i kominek jest po stronie korytarza, a drugie ze Szczecina i jest po stronie jak w prototypie. Ale wagon w barwach PR-ów ma kominek jest jak w prototypie. A powyżej IC ma po stronie korytarza.
Należy jednak pamiętać, ze Cegielski nie przebudowywał wagonów na duży przedział barowy, choć taki rysunek widziałem w HCP tylko wykonywał NG. Tamte przeróbki z likwidacją przedziałów 2 klasy i powiększające salę barową wykonywały "ZNTK".
 

_medyk_

Aktywny użytkownik
Reakcje
145 1 0
Czyli mamy układ 3x3 to wynik przeróbek w ZNTKu - wcześniejsza wyjściowa wersja z znalazłem zakładu to 2 grupy po 3 - kiedyś informacje że tylko takie schodziły z HCP czyli krótka wersja barowa z przedziałami osobowymi - czy były 3 w wersji pierwotnej czy już wtedy 4 przedział był zamknięty na magazyn ? w zdjęciu oliwkowym na pewno są 4 przedziały. Natomiast na rysunku 3 - 4 przedział ma pełne ściany.
Robercie a jak odniesiesz się do wersji która występuje w 50 51 88-70 010-6 WRo wagon tak jak by przebudowany z 111A ?
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=13899
A może całkowicie inna konstrukcja - drzwi miedzy wagonowe z okrągłym okienkiem.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Ogromne dzięki Robercie za pomoc.
Czwarty przedział wygląda na służbowy i pewnie zamiast normalnych foteli ma miejsca do leżenia. Ciekawe czy tylko na jednej ścianie czy dwóch.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Nie wiem na czym dokładnie stanęło Wasze dochodzenie ws. wywietrzników gdyż nie bardzo mam czas się dokładnie wczytywać w dyskusję, ale załączam foto dachu TurKolowego BARu od góry, może się przyda do czegoś. Foto wykonane 23 lipca 2017r. na stacji Ruciane-Nida.
BAR_TurKol.jpg

I oczywiście życzę powodzenia!
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Dzięki za to zdjęcie bo pokazuje ono dokładny układ wywietrzników nad kuchnią. Co więcej ma też pierwotny układ kominków. Zresztą jak się dokładnie przyjrzeć fabrycznemu zdjęciu, to też są na nim widoczne doskonale dwa kominki :)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
No i wszytko jasne.
Co do wklejonego rysunku. Tło wagonu stanowi tylko kontur pod właściwą grupę rysunkową. Ale pierwszy przedział był służbowy z szafami i kanapą. Od strony baru były szafy, a od strony 3 przedziałów kanapa.
Co do zdjęcia dachu wagonu Turkolu to jest to wagon po przebudowach i ma wywietrzników więcej niż oryginał.
A wrocławski? Może i kiedyś były przebudowy z wagonów 111A, wszak pudło było te same, tylko różniło się wnętrzem.
Przedział służbowy 1-4.jpg


Przedział służbowy 2-4.jpg

Przedział służbowy 3-4.jpg


Przedział służbowy 4-4.jpg

Niestety jakość kiepska, ale taka była kalka i tak wyszło ksero.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Suuuper mimo jakości. Rozstrzyga dokładnie zabudowę przedziału służbowego bo patrząc na zdjęcie fabryczne odnosi się wrażenie, że kanapa jest po drugiej stronie.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Rozwieję wątpliwości, nie raz na rysunku jest koncepcja błędna.
Te bary - 10 szt. - przerabiane w 1991 i 92 roku w HCP rysunek na malaturę zewnętrzną pokazuje, że część barowa była bordowa, a pasażerska oliwkowa. I jak dotychczas nikt nie umie powiedzieć nawet z pracowników HCP jak było naprawdę.
 

A-K

Użytkownik
Reakcje
108 1 0
W załączeniu zrzuty rysunku 3D wagonu w pierwszej wersji produkcyjnej.Rysunek wykonany na podstawie dokumentacji konstrukcyjnej.
Ewentualnie dodatkowe mogę podesłać na maila (tylko tyle tutaj weszło)
 

Załączniki

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Kto ma to zrobić w modelu? Wnętrze fajne, ale i też skrzynia akumulatorowa, ta starsza z zaokrąglonymi krawędziami. Ogólnie wnętrza aż za bogate. Na zdjęciu podwozia, czy skrzynie wybiorcze ZWAR-u nie są za mocno schowane od krawędzi pudła? One front miały zazwyczaj jak skrzynia akumulatorowa.
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Sobota robocza :).
Na powiększeniach to wygląda tak sobie bo robię wszystko z łapy ale bardziej chodzi o zaakcentowanie pewnych elementów, zwłaszcza że przez okienka naprawdę niewiele widać :)

001a.jpg


002a.jpg


003a.jpg


Przepraszam za brak cechy PKP na popielniczkach ;-)...
004a.jpg
 
OP
OP
Acid Rain 1973

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Niestety Konradzie w tym wydaniu wagonu nie da się sensownie zrobić grzejników. Raz, że podłoga w modelu jest mniej więcej na poziomie ich końca a dwa podwozie trzyma się na zatrzaskach wchodzących w 1.5 mm szybki czyli mniej wiecej tyle ile grubość grzejników :). W 101C przeca je zrobiłem :).
A teraz na poważnie czyli kończymy miniserial pt. "wnętrze wagonu 113A" :), służbowy umeblowany, kuchnia urządzona można zająć się wywietrznikami :).

Szkalna witrynka
005a.jpg


006a.jpg



Służbowy już umeblowany
007a.jpg


Kuchnia już wydaje :)
008a.jpg


Można zmywać po obiedzie..
009a.jpg


Całość
010a.jpg


011a.jpg



Kolorowe wnętrze jednak fajniejsze.
012a.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki