Kominek nad kuchnią nie jest pominięty a jedynie zaznaczony w innym miejscu bo mam dwa inne zdjęcia gdzie jest on właśnie bliżej końca wagonu (to kółeczko na schemacie). Tak czy siak nadal jest to tylko nasze domniemanie podobnie jak sam układ wnętrza czy choćby wygląd stolików. Pewnie
@Krzysztof Koj lub
@robertkroma by rozwiali te wątpliwości ostatecznie
.
Witam
Na rysunku fabrycznym tego kominka nie ma, jakby nie dotyczył on wentylacji wagonu ujętej w grupie 19-tej odpowiedzialnej za ogrzewanie i wentylację. Jakby był z nią związany to powinna nastąpić zmiana konstrukcyjna lub technologiczna i powinien on znaleźć się w tej grupie i odpowiednia adnotacja powinna znaleźć się w tabelce zmian u góry z prawej strony rysunku. Może jest to związane z instalacją butli propan butan ujętej w innej grupie rysunkowej.
Poniżej rysunek i kilka fotek jak on zmieniał położenie.
Rysunek konstrukcyjny
Fotka zakładowa HCP
Fotka z 2008 z Krakowa
i zdjęcie wagonu IC z 2009
Na pierwszym zdjęciu prototypu kominek jest od strony przeciwnej korytarza, a na pozostałych "nad korytarzem". Co prawda mam dwa zdjęcia z połowy lat 70-tych jedno zdjęcie z Berlina i kominek jest po stronie korytarza, a drugie ze Szczecina i jest po stronie jak w prototypie. Ale wagon w barwach PR-ów ma kominek jest jak w prototypie. A powyżej IC ma po stronie korytarza.
Należy jednak pamiętać, ze Cegielski nie przebudowywał wagonów na duży przedział barowy, choć taki rysunek widziałem w HCP tylko wykonywał NG. Tamte przeróbki z likwidacją przedziałów 2 klasy i powiększające salę barową wykonywały "ZNTK".